Beantwoord

Mijn LAN verbinding valt weg of naar een lage snelheid

  • 11 November 2017
  • 26 reacties
  • 1127 Bekeken

Hallo, ik ken niet zo veel van computers of instellingen, dus gelieve hier rekening mee te houden.
Mijn lan verbinding valt soms weg of hij gaat van 100,00 mbps naar 10,00 mbps.
Dit is sinds ik alles van proximus heb, daar voor had ik telenet en geen probleem.
Ik heb een b-box3, norton security pack van proximus, werk meetstal via firefox omdat internet explorer veel reclame en rare dingen doorlaat.
De meeste mensen zeggen dat het aan mijn instellingen liggen, maar dan is mijn probleem hoe en waar kan ik die veranderen (gelieve een stap voor stap uitleg) want sommige zeggen je moet het dat veranderen en dat maar zeggen niet hoe je er komt ofzo.
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Martin 11 November 2017, 17:06

Bekijk origineel

26 reacties

Laat ons beginnen van het begin.
Is je computer verbonden via een netwerkkabel aan je bbox3 (wat ik veronderstel omdat je zegt LAN verbinding), want over wif-2.4 kan dit inderdaad nogal eens tegenvallen en in dit geval
zie dan eerst eens of je hier iets kan mee aanvangen om het beste wifi-2.4 kanaal in te stellen op je modem bbox3
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html

zie ook
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/personal/support/internet/internet-at-home/wi-fi-network/9-tips-for-improving-your-wi-fi.html
Ja hij is verbonden aan de bbox3 en via wifi-2.4
zie dan eerst eens of je hier iets kan mee aanvangen om het beste wifi-2.4 kanaal in te stellen op je modem bbox3
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html

zie ook
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/personal/support/internet/internet-at-home/wi-fi-network/9-tips-for-improving-your-wi-fi.html
heb ik gedaan, gaf aan dat ik het beste gebruikte.
mijn computer staat 5m van mijn modem af.
maar mijn wifi werkt eigenlijk wel goed maar mijn lan verbinding op mijn computer niet.
Dus je bedoelt dat je wifi goed werkt met andere toestellen maar niet met de computer die ook met wifi verbonden is
verbindt hem anders eens met een netwerkkabel aan je computer om zo verbinding te maken om te zien of het dan goed werkt
wifi werkt ook op de computer naar behoren .
Maar mijn Lan verbinding valt weg of gaat trager.
Bedoel je dat uw internet verbinding wegvalt.
Want LAN verbinding is een verbinding tussen computer en bbox3/router/modem over een utp netwerkkabel verbonden
WLAN (wireless LAN) verbinding is een verbinding tussen computer en bbox3/router/modem over wifi verbonden
WAN verbinding is dan de Internet verbinding naar het World Wide Web toe bvb als je surft met je browser.
Badge +4
Ja lap het zal wel weer een geval zijn met de ethernet adapter zoals we hier al paar keer tegenkomen zijn met realtek netwerk adapter , heb jij zo ene van dit merk ???
Zoja dat zal je bij de eigenschappen vd netwerk adapter bij speed - snelheid moet kiezen ipv automatch naar bvb 100 Mbps fullduplex of soms halfduplex.
Ik was daar ook al aan aan het denken maar ik dacht dat TS aan zijn uitleg het over zijn wlan netwerk adapter had maar als het of over zijn Lan netwerkadapter gaat zal het wel inderdaad weer zo'n geval zijn!
Reputatie 7
Badge +4
Indien je windows 10 gebruikt en je opent
instellingen - netwerk & internet status - adapter opties wijzigen
wat zie je dan?
bluetooth - ethernet - Wifi ?
en wat is actief eethernet (= LAN kabel) en.of Wifi?
@RedsFan
Ik heb zo een realtek.
Kun je me eens stap voor stap uitleggen hoe ik daar kom om dat te veranderen.
Ik ken niet veel van computers.
Alvast bedankt
Indien je windows 10 gebruikt en je opent
instellingen - netwerk & internet status - adapter opties wijzigen
wat zie je dan?
bluetooth - ethernet - Wifi ?
en wat is actief eethernet (= LAN kabel) en.of Wifi?

Redsfan zal het bij het rechte einde hebben wan TS spreekt inderdaad geen probleem met wifi maar met LAN
ik werk met windows 7 pro
druk de "windows toets" en de "R" toets samen in
type het volgende in
devmgmt.msc
druk op enter
Klik daar op "netwerk adapters"
klik met rechter muisknop op je realtek etehernet NIC
en kies properties (eigenschappen)
ga naar "Advanced" tab
hier vind je verschillende items om speed/duplex instellingen te veranderen
zoals Speed & Duplex, Link Speed & Duplex, Link Speed/Duplex Mode, enz.
daar zet je hem bv eens op 100Mbps half duplex
en als je deze veranderd hebt klik op OK
ik zal het eens proberen
ik heb het gevonden waar ik het kan aanpassen. ik heb het op 100Mbps half duplex gezet en de snelheid blijft toch al een uur op 100 staan zonder te veranderen.
zal straks nog eens kijken of het nog zo is.
Iedereen alvast bedankt
Het is inderdaad het klassiek probleem met de realtek Netwerk Interface kaart die RedsFan ook voorgehad heeft (op de computer van zijn vrouw als ik het nog goed onthouden heb), enfin en niet alleen RedFan maar ook anderen hebben hier al gelijkaardige problemen gemeld.
Badge +4
Oei ik krijg hier niet steeds een melding van het onderwerp als er beweging is, wel blij dat het vermoedelijk gaat opgelost zijn met deze instelling. Wat men ook kan doen is er eventueel nog een kleine switch met 100 Mbps poort tussen steken (maar dan verbruik je nog beetje electriciteit voor dat klein bakje) dan kan je de instelling op 100 Fullduplex zetten, wat iets extra snelheid heeft dan op halfduplex, maar bon als het maar internet stabiel blijft voor de TS .

PS: Klopt Martin, de perikelen die we hier voorgehad hebben... en we kwamen toen ook van telenet (zonder problemen)
Mja blijkbaar is het voor proximus nooit een vereiste geweest om het probleem te onderzoeken.
Iemand heeft hier ooit gepost die met het zelfde probleem zat met een realtek NIC dat het voldoende was om op 100 Mbps te zetten en het niet nodig was om op halfduplex te zetten, mss kan Mayte dit later eens proberen als zijn lan verbinding nu stabiel blijft op 100/halfduplex om dan effen te proberen op 100/fullduplex om dan vast te stellen of zijn lan verbinding hiermee dan ook stabiel blijft om zo van een hogere transfert snelheid te profiteren en als het niet stabiel blijft kan hij nog altijd terugzetten op halfduplex.
Badge +4
Welja bij sommigen is het voldoende op 100 Mbps en bij anderen helpt het niet en moeten ze kiezen voor 100 half.
zal misschien wel van het type bbox3 afhangen wie weet !
Badge +4
Neen hoor kheb ze beiden gehad zelfs zowel met de Technicolor als de sagem, allemaal hetzelfde.
Dus allebei even grote brol 😉 ☺️
op 100/halfduplex blijft hij stabiel. op 100/fullduplex was hij toch nog veranderd.
ik ben blij dat het nu toch goed werkt.
Iedereen BEDANKT
👍🏽

Reageer