Meteen kanaal tonen bij opstarten

  • 3 November 2010
  • 15 reacties
  • 4320 Bekeken

Als de decoder wordt aangelegd wordt altijd eerst een menu getoond, waarbij je dan nogmaals op "tv kijken" of iets dergelijks moet klikken.. Kan dit omzeild worden?

15 reacties

je decoder laten aanstaan!
OOH ja laten we nog wat extra energie verbruiken! :)
Ja, dat zou ik ook beter vinden.

Wat je dan wel zou mislopen zijn de meldingen die gedaan worden als er nieuwe functies beschikbaar zijn. De banners die in dat menu getoont worden. (bvb deze maand de melding dat e-pvr beschikbaar is voor u)
ze zouden dat scherm kunnen tonen als er iets nieuws is, eenmalig dus. Ik zie er anders het nut niet van in.
Reputatie 2
Badge +1
Dit heeft puur commerciele redenen... zo kunnen ze allerlei dingen promoten of klanten informeren over nieuwigheden. Zal dus vermoedelijk NOOIT veranderen.
>Dit heeft puur commerciele redenen... zo kunnen ze allerlei dingen promoten of klanten informeren over nieuwigheden. Zal >dus vermoedelijk NOOIT veranderen.

Correct, maar toch een "zwak excuus". Ze kunnen bv gemakkelijk bij het opstarten bovenaan bij het 'start kanaal" een grote blauwe bar tonen, die na een 10 tal seconden verdwijnt bv.
Reputatie 5
Badge +2
Veel beter is een nieuwe optie dat je kan instellen, waardoor mensen zelf kunnen kiezen. Anderzijds weten mensen ook meteen of er belangrijke wijzigingen zijn of komen, zoals bijvoorbeeld de nieuwe interface in januari.

Mvg
Misschien zal het wel wijzigen in januari. We wachten af.. Als ik de interface van telenet vergelijk met belgacom is dat toch night & day. Veel ongebruiksvriendelijker (belgacom) (en telenet was eigenlijk al niet zo gebruiksvriendelijk ;)) Het heeft natuurlijk ook wel wat te maken met de traagheid van het systeem.
Ik moet Wesley gelijkgeven ivm de interface. Vind die belgacom interface ook maar lelijk.. maar smaken verschillen uiteraard.
Er zullen wel mensen zijn die dit mooi & goed vinden. Wel moet ik zeggen dat je met het Belgacom blauw niet veel kan aanvangen :s
Reputatie 4
Badge +2

Belgacom zou best eens kijken naar de menustructuur van de meeste satellietontvangers die is veel logischer en gebruiksvriendelijker.

Waarom kan men niet definitief instellen dat een opname slechts 5 of 10 min langer moet duren i.p.v. de 30 min, de disk is al rap genoeg vol.
Reputatie 2
Badge
+1 ik zou dit ook graag hebben en ja de interface van BelgacomTV is inderdaad lelijk (eerder een prototype)
Als ik eea "ergens" goed gelezen heb bestaan er plannen om begin januari 2011 de ganse decoder GUI aan te passen up/te daten aan de nieuwe bcom "look" :)
Dus het hoofdmenu verdwijnt ook niet na 10 seconden bij u?
Neen, dit is normaal. Het hoofdmenu verdwijnt niet vanzelf.
Reputatie 2
Badge +1
Ik vermoed dat ze de infobalk bedoelen... die is na 10s idd weg.

Reageer