Ment TV HD, natuurlijk enkel bij Telenet

  • 1 September 2016
  • 4 reacties
  • 564 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Sinds vandaag dus MENT TV ipv Anne, is niet echt mijn ding, maar kan me wel voorstellen dat daar zeker behoefte aan is. Mijn buurvrouw is er ontzettend blij mee, die had het vroeger toen ze nog Telenet had en vond Anne maar niks. In ons gebouw is Telenet niet beschikbaar. Dus ik zit ook maar eens even Ment te kijken, uit nieuwsgierigheid en ja hoor, de presentatrice zegt dat ze zo blij zijn dat ze nu ook bij Proximus te zien zijn en ook in Wallonie en bovendien nog scherper en beter beeld vanaf vandaag bij Telenet, want daar worden ze in HD doorgezonden. Het is dus weer van dat, de Proximus klant moet maar tevreden zijn met SD.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +2
We moeten het stellen met een downgrade van Ment TV HD in SD, net zoals bij Kanaal Z, NGC, Acht, Comedy Central, NPO 1,..en vele andere zenders. Ik kan me voorstellen dat er bij enkele zenders een prehistorisch gevoel heerst over Proximus TV en hun downgradepolitiek van HD naar SD.
Reputatie 7
Badge +2
:8 dat verwondert mij niet. Meer HD zenders zullen we voorlopig niet krijgen bij PX. Schrijf dat maar op je buik. Wees blij dat je al een SD zender in de plaats hebt gekregen met min of meer hetzelfde aanbod als anne had.
Had eens gelezen dat ze sd voorkeur geven omdat niet alle klanten hun internetsnelheid hoog genoeg zou zijn voor hd zenders te kijken,en hd zenders meer ruimte innemen dan een sd zender via de streams op hun servers.
Reputatie 7
Badge +2
Had eens gelezen dat ze sd voorkeur geven omdat niet alle klanten hun internetsnelheid hoog genoeg zou zijn voor hd zenders te kijken,en hd zenders meer ruimte innemen dan een sd zender via de streams op hun servers.

Dat klopt. Het is vaak ook een balans tussen wat technisch kan en wat het kost. Alles in simulcast geven is te duur. Sommige zenders zoals Plattelands TV en Food Network, zijn alleen in HD beschikbaar in het basisaanbod. Dus automatisch nadelig voor klanten die in een regio zitten waar ze die streams niet kunnen ontvangen.

Reageer