Meerdere progammas opnemen lukt niet!!!!


Reputatie 2
Badge
Naar het schijnt als je meerdere progammas in HD achter elkaar opneemt 4 of 6 van dezelde zender dat je de eindtijd moet veranderen op 5 min?en begintijd 0 min? anders zouden er progamas tussen in niet opnemen!!!! dat heb ik vanaf ik de niewe decoder vorige woensdag heb gekregen? Weet iemand hier meer van ? in de gebruiksaanwijzing staat er niks!Wat dan als het overtijd is en je hebt maar 5min eindtijd? staat er een stuk niet op?


Groetjes joan.





29 reacties

mailtje ontvangen van Volt op één


Dag Patrick,

Hartelijk bedankt voor je suggestie!

Dat is een heel erg interessant onderwerp om even verder uit te pluizen.

Onze redactie zoekt de service van Proximus verder uit om te kijken of nog meer mensen met dit probleem kampen!

Ik kan niet beloven dat we hierover effectief nog een reportage gaan maken, maar we bekijken alvast je idee.

Mocht je ooit nog op zaken aanstoten die je onrustwekkend of frappant vindt, aarzel dat niet om ons een mailtje te sturen!

Veel groeten,

De VOLT-redactie


Hoop dat volt er gevolg zal aan geven.




Het loopt toch echt uit de spuitgaten dat het nu al maanden blijf duren betreffende de opnames, vooruit spoelen enz... en de mensen krijgen maar geen oplossing. In mijn OGEN kom het over dat Proximus een verborgen agenda geeft om de klanten te saboteren betreffende opnames omdat de zenders klagen dat meer en meer Belgen programmeer om de reclameblokken vooruit te spoelen.
De vraag is natuurlijk hoeveel procent van de klanten hebben met deze problemen af te rekenen want via dit forum en andere sociale media waar mensne hun beklag doen omtrent dergelijke problemen is niet zo erg groot, toch uit de zoektochten die ik al gemaakt heb !


dat meerdere opnames niet lukken bv en de gewiste die terug opduiken in de decoderlijst 'opgenomen' dat heb ik persoonlijk tot nu toe niet voor, ik heb ook al bij sommige kennissen die in verschillende regio's wonen ( Brussel, Gent , Brugge, Oostende) en ook bij buren die ook klant zijn geluisterd en zij hebben daar ook geen last van beweren ze toch!.


Enfin, het is maar een bedenking die ik mij maak en voor de mensen die het wel voorhebben is het natuurlijk heel vervelend.
Reputatie 7
Badge +6
Persoonlijk (regio Brussel), vind ik wel dat er verbetering inzit en wij zijn fervente 'opnemers' ik kan gemakkelijk meerdere HD programma's tegelijk opnemen, of ik die nu programmeer via de TV Gids of online, het gebeurt feilloos. Vooral via de app op de smartphone is het super gemakkelijk.


Terugkerende verwijderde opnames komen nu minder voor: er is er helaas altijd nog wel ergens eentje, maar het is niet niet meer die waslijst van vroeger.


Zelfs doorspoelen aan 64 X ging gisteren zeer goed: we konden nog zien waar in het programma we zaten, om op tijd te stoppen. Nu voor mij is 64 X niet echt nodig, 24 X is genoeg.


Is het plaats- of tijdsgebonden, ik weet het niet. Zoals het nu is, gaat het hier wel de goede kant op. Moge het zo blijven evolueren! Of dat overal zo is, dat kan ik natuurlijk niet zeggen.
Ik heb ook de indruk dat Prox op het aantal opnames geen beperking oplegt, ik heb al regelmatig meerdere HD zenders (SD zenders natuurlijk ook) opgenomen na elkaar.

Natuurlijk neemt dit niet veel ruimte in beslag op hun servers aangezien ze voor iedere klant maar enkele pointers moeten opslaan per opname die je programmeert, want of je nu opneemt of niet, de programma's zelf blijven toch een tijd op hun servers staan, dus voor de programma's zelf die je opneemt daar is niet meer ruimte voor nodig, alleen die kleine hoeveelheid ruimte voor die pointeropslag, die tov van de ruimte aan programma's, niet veel extra's betekend en tenslotte moeten die pointers niet op de programma servers opgeslagen worden, maar gewoon op de servers waar bv je ander data ivm je TV profiel opgeslagen wordt enz...

Reageer