Vraag

Maximum 10Mbps downloadsnelheid

  • 7 September 2017
  • 21 reacties
  • 839 Bekeken

Hallo,

Het is toch niet normaal dat ik zo een lage downloadsnelheid krijg!? Volgens Internet Comfort zou ik meer moeten krijgen. Kan het liggen aan mijn oude BBox2 of is er iets anders mis want ik heb alles geprobeerd maar krijg niet meer dan 10Mbps.


21 reacties

daarom dat ik hem aangeraden heb van het verder te laten onderzoeken door een proximus medewerker want had ook al enkele andere nummers ingevoerd in zijn straat (lagere en ook hogere nummers) en inderdaad de database is daar zeker niet aangevuld met aanduiding van internetsnelheden zelf al is het maar ADSL die mogelijk is, maar het proximus team (o.a. jonathandr) is er mee bezig dus afwachten tot ze hem meer uitleg kunnen geven.
Anders zou hij ook kunnen kijken op telefoonnummer (of lijnnummer die een fictief telefoonnummer is in 't ander geval) want kan soms andere resultaten geven!
Wat moet je volgens proximus kunnen halen als minimum snelheid , hier
>
http://proximus.be/internetsnelheid

Deze snelheid die je daar ziet houdt rekening met lengte/verzwakking/kwaliteit van je lijn waarop je aangesloten bent.

Je zit mss nog op ADSL en uit de uitslag die je ziet, kan je weten of VDSL mogelijk is.
Als je zelf een speedtest doet moet je die voor alle zekerheid uitvoeren als je verbonden bent met een utp kabel watn anders is het resultaat niet altijd zo betrouwbaar, als er decoders opstaan dan is de snelheid ook wat lager.
Oei hun database is niet aangepast precies heb je ook het zelfde resultaat als je "bestaande klant kiest" ....
Reputatie 7
Badge +4
melih, kan je ons je lijnnr of klantennr doorgeven via privebericht ?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
mvg
jonathan
Als het niet lukt om de snelheid af te lezen vraag het dan aan proximus om het na te kijken via een privébericht aan Het Proximus Team, door te klikken op onderstaande link
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +4
ken je je klantennr ?
Ik laat het je nu verder met jonthandr afhandelen
stuur je klant nummer naar hem via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Jonathan, ik heb het verstuurd
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben dit even aan het bekijken, dit neemt jammer genoeg wel wat tijd in beslag.
Reputatie 4
Badge +2



Dit is de situatie van uw buren.....
Melih Demirel,
Ik zie dat je hier op het openbaar forum je klantnummer gepost hebt, het is beter van dit niet te doen en enkel in een privébericht mededelen aan mensen van Prox, om eventueel misbruik te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +4
Martin

a) Neen ik ben niet van Proximus (anders zou ik toch niet (durven) aanraden naar alternatieven uit te kijken)
b) Betrokken info vrij beschikbaar bij bv. EDPnet (op basis van adres)
c) Uiteraard heb ik geen zicht op de (eventueel op korte/middellange termijn) geplande Proximus aanpassingen
d) Telenet web check info ook ondertussen gevonden: https://shop.telenet.be/shop/nl/speed
Ach uiteraard je bent net zoals ik en zo vele anderen van google ;-)

Er zijn er nochtans al die van proximus waren en die wel durven alternatieven aanraden, maar mss werken die al niet meer bij Prox 😃

En bij TN net het zelfde voor Basis internet, we vinden geen informatie, daarmee dat TS nog niet bij TN zit 😉
?

Ik heb geen vaste lijn nummer
609332916
Ik heb het verstuurd maar krijg geen antwoord
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
EDP (= Proximus telefoniekabel) op jouw adres
adsl: max 10,86 Mbps download
vdsl: max 16,5

= je zit op adsl en migratie naar vdsl zal een iets beter - maar nog beperkt - resultaat geven
= misschien kijken/vragen naar de Telenet/Orange inernet via kabel mogelijkheden
ik vind niet direct de gegevens Telenet, BIPT geeft aan dat 95,5% v/d woningen in Heusden toegang heeft tot 30 Mbps
zijn er dan geen andere verbeteringen door Proximus voorzien in de nabije toekomst zoals plaatsen van ROB , Boostbox, fiber ....
In ieder geval kan hij toch al beter migreren naar vdsl want 16,5 is nog altijd beter dan 10,86 en is toch gratis.

Reputatie 7
Badge +4
Thanks Martin
Het zou voor elkeen evenwel beter zijn dat het BIPT in navolging van bv. VREG behoorlijke/duidelijke info van de mogelijkheden per (netwerk)operator op zijn website zou publiceren (= prijsinfo & speed+volume info)
Het is aan Melih om te beslissen wat zijn behoeften zijn & wat hij doet

Ter info:
10 Mbps is (voorlopig) quasi zeker voldoende voor de gemiddelde (Vlaamse) internet gebruiker
komen er TVs bij dan wordt het (misschien) wel een ander verhaal
zeker als je weet dat HD tv al zeker 6Mbps afsnoept.
Nu nog afwachten wat Prox hierop gaat antwoorden 🤔

Reageer