Maximaal aantal toegestande simultane FON connecties met 1 abonnement voor TV replay


Badge
Mijn gezin bestaat uit 6 personen waarbij iedereen wel een eigen smartphone/iphone/laptop/tablet/ipod... heeft. Zoals je merkt zijn er gemakkelijk 15 apparaten en meer dat op het internet kunnen. Thuis is dat geen enkel probleem.

Wij hebben een Proximus-Packet bestaande uit TV, Telefoon, Internet.
Iedereen heeft een gsm van het werk en zonder data of heel erg beperkt. De kinderen hebben een herlaadkaart.

Nu komt het probleem

5 toestellen zijn geregistreerd om TV te kunnen zien en Thuis lukt dat prima.
Maar....

Het probleem stelt zich als de kinderen en/of mezelf op stap zijn.
Normaal zouden we allemaal moeten kunnen verbinden op het FON netwerk maar dat is een probleem. Het lukt niet met 5 tegelijk. Het liefste zouden we zelfs 10 toestellen kunnen verbinden. De Laptop en de smartphone. (Al de rest niet. men moet keuzes maken)

Maar het grootste probleem stelt zich dat we niet met 6 op het FON netwerk geraken.
Ik heb geen idee hoe we anders met proximus WIFI kunnen connecteren als we niet thuis zijn.

Ik kan toch moeilijk 6 internetabonnementen nemen op 1 adres hé en dit gewoon om meerdere fon-accounts te hebben om zoals in de reclame geopperd wordt om overal eender wanneer TV te kunnen zien.

Iemand een idee hoeveel mensen tegelijk met 1 account op het FON netwerk kunnen? Er is maar 1 account per adres ook al zijn er meerdere inwoners op dat adres.

Wat en hoe dit op te lossen?

18 reacties

Als je fon+ activeert (te zien via http://proximus.be/MyProximus) dan kunnen er 10 connecteren op 1 fon account / login via je modem.
Maar dat wil ook zeggen als je op verplaatsing via fon van een andere bbox wilt surfen, dat deze klant ook fon+ moet geactiveerd hebben is wel gratis maar iedereen doet dit niet!.
Badge
Beste Martin.

Je beweert dus dat we 10 keer kunnen inloggen met 1 fon account? Dat lukt ons niet hoor.

Dus weet iemand het antwoord op mijn vraag?

Hoeveel mensen kunnen tegelijk met 1 account op het FON netwerk? Er is maar 1 account per adres ook al zijn er meerdere inwoners op datzelfde adres.
Maar is fon+ (fon plus) zeker geactiveerd bij u, zoals ik hierboven aangegeven heb?
Badge
Serious?

De vraag blijft.

Hoeveel mensen kunnen tegelijk met 1 account op het FON netwerk?
Er is maar 1 account per adres ook al zijn er meerdere inwoners op datzelfde adres.

Ik heb het ondertussen zelf gevonden.
Wi-Fi Hotspots accounts
Number of accounts that you can use.
1 FON login per account.

Hoe belachelijk is dit. Wij leven met meerderen op 1 adres!

Nieuwe vraag. Kan men meerdere FON laten activeren op 1 account?
Op dit fon account met 1 login kan je met 10 op de fon van je bbox als fon+ geactiveerd is.
Dit is mss duidelijker en heb ik het eerst niet goed uitgelegd.
ik moet ook aan mijn kinders de login geven zodat ze erop kunnen onderweg.
Badge
Hoe kan je zien dat de FON+ aktief is?
Via myproximus blijkbaar ik zou het ook eerst moeten opzoeken
zie hier naar dit antwoord: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/fon-39538#post579031
Reputatie 6
Badge +3
Martin,
Volgens mij ben je verkeerd.
Fon plus is bedoeld voor zakelijke gebruikers om 10 Fon gebruikers op hun eigen installatie toe te laten.
Hiermee krijg je gėėn 10 logins om op andere plaatsen gelijktijdig in te loggen .

https://nl.forum.proximus.be/internet-10/belgacom-fon-plus-20017

Misschien kan iemand van Proximus duidelijkheid scheppen?
Is dat dan veranderd tov vroeger ? want toen heb ik die optie zien staan fon+ om te activeren.
zie ook deze link van JDM_01 Via myproximus blijkbaar ik zou het ook eerst moeten opzoeken
zie hier naar dit antwoord: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/fon-39538#post579031

NB: hierboven heb ik ook duidelijk gezegd dat dit ook niet helpt op verplaatsing om fon+ op je modem in te schakelen, want dan moet deze klant waar je met zijn fon contact maakt ook fon+ geactiveerd hebben.

Edit ondertussen ook nog op het forum iets gevonden van fon plus :
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/smart-wifi-activeren-35412#post555134

natuurlijk kan mijn interpretatie hierin fout zijn dat je wel eventueel fon+ zou kunnen activeren (indien nog mogelijk) maar het zullen waarschijnlijk 10 verschillende fon accounts/logins moeten zijn en niet 10 personen met zelfde fon login die kunnen contact maken op de zelfde fon+ bbox ?

Inderdaad beste mensen van Proximus kan je hier meer duidelijkheid scheppen aub
Wat ik er wel nog kan aan toevoegen dat ik zelf met 3 toestellen die ik heb op fon kan, met (één account) zelfde fon login, maar of het met 10 zou lukken dat kan ik niet testen, geen toestellen genoeg of kinderen genoeg 😉
speedtest op fon

Reputatie 7
Badge +4
Ik zal het even trachten te verduidelijken :

Het aantal personen dat gelijktijdig op een Wi-Fi Hotspot kan inloggen, is doorgaans beperkt tot 4. Ook de bandbreedte voor de gebruikers is beperkt.

Met de gratis optie FON+ kan de klant zijn Wi-Fi Hotspot ter beschikking stellen aan tot 10 gebruikers tegelijkertijd.
Professionele klanten die een zaak hebben waar veel klanten over de vloer komen, kunnen Wi-Fi ter beschikking stellen aan meerdere personen tegelijkertijd (bv. café’s, kapperszaken, banken, garages, fitnesscentra, enz.).

Er wordt meer bandbreedte toegekend aan de Wi-Fi Hotspot, er is dus minder bandbreedte beschikbaar voor het privégebruik van de klant.

Dit wil dus zeggen dat op jouw modem de Wi-Fi hotspot tot 10 gebruikier zal toelaten, als je op een andere Wi-Fi hotspot wil connecteren zal de beperking van 4 gebruikers blijven tenzij deze Wi-Fi hotspot ook is aangepast naar FON+ .
hoe pas je uw modem aan voor fon+ want ik vind dit nergens meer terug (vroeger wel)
Mijn vader hebben ze bij Prox wijs gemaakt dat
- fon+ een abonnement is en niet gratis?
- 4 gebruikers op fon en 10 gebruikers voor fon+
- ook beweert men dat er maar 1 connectie /fon login mogelijk is.
Maar als ik de test doe kan ik met 3 toestellen met de zelfde login een connectie maken.
Reputatie 7
Badge +4
Voor het activeren van fon + ga naar 'Mijn producten' , vervolgen bij internet kiezen voor 'Bekijk en configureer internet opies'
dan zal dat waarschijnlijk niet meer kunnen voor oude packs comfort (Internet + TV + TF), want op mijn vader zijn account zie ik deze optie er niet meer tussen staan.
Reputatie 7
Badge +4
De zijn de voorwaarde om Wifi Hotspot te kunnen activeren :

  • VDSL2 met Bbox2/Bbox3.
  • Wi-Fi moet ingeschakeld zijn.
  • Privaat Wi-Fi-signaal moet beveiligd zijn.
  • Abonnement op vast internet: Start, Comfort, Maxi of Intense.
  • Fon+: je moet een actieve Hotspot hebben.
Reputatie 6
Badge +3
De vraag die hier ook gesteld wordt: hoeveel gelijktijdige logins kan je hebben met 1 Fon account.
Dus iemand met 1 account, kan die 2, 3, .... of meer toestellen gelijktijdig connectoren op Fon ? En hoeveel dan?
Reputatie 7
Badge +4
In principe kan 1 account / login maar door 1 persoon tegelijkertijd gebruikt worden.
Juist nog eens gebeld met Proximus, medewerker beweert van 1 / fon account.
Maar ik kan er in ieder geval al met drie toestellen op met het zelfde fon account, dus die uitleg klopt niet.
Dan vraag ik mij af als het mij lukt met zelfde fon account/login om drie toestellen connectie te laten maken met fon waarom het dan ook niet zou lukken om er 10 te maken met fon+?
Maar dat er voor fon max 4 gebruikers en max 10 voor fon+ kunnen connecteren , daar zijn ze het blijkbaar wel eens over.

Reageer