Beantwoord

Mails verwijderen van de server


Reputatie 7
Badge +1
Ik krijg regelmatig nu bericht van de admin dat mijn mailbox vol staat. Als ik mails probeer te verwijderen op de webmail, krijg ik een foutmelding dat ik eerst mijn prullenbak moet leegmaken, maar daar staat niks in. Ik zit dus geblokkeerd? Ook de verzenders krijgen nu bericht dat hun mail niet kan doorgaan. Ook vanuit webclients zoals Thunderbird lukt het niet. Zelfde melding van de server.
icon

Beste antwoord door sinjoor76 5 April 2016, 11:17

Bekijk origineel

22 reacties

Als je het probeert de prullenbak leeg te maken via een mailclient lukt het dan ook niet ipv via webmail.skynet.
Reputatie 7
Badge +1
Neen, die gaf toen ook een foutmelding vande server... ik zie mprgen nog wel eens.
Reputatie 2
Badge +1
toevallig gaan 2 verschillende mappen met verwijderde items?
bv: deleted items en verwijderde items?
Inderdaad axs,
als je met imap werkt in je mail client, moet je daarmee opletten, bij mij staat er bv "deleted" en ook "deleted items" in sommige accounts, zoals Hotmail en gmail enz..., maar ik denk niet dat die 2 mappen voor het geval Sinjoor zijn skynet mail ook op de skynet server ( mail.skynet.be) staat en daar kan sinjoor ze ook niet wissen.
En hoe gaat het ginder in Dubai trouwens?
groetjes,
Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb wél mappen dubbel staan, zie afbeeldiing
nl. sent items 2x + SentMail, en ook nog "verzonden"
Ik heb hem nu al op 94% gekregen, maaer da's voor niet lang denk ik.
Reputatie 7
Badge +1
Maar bij een nieuwe poging in de webmail lukt het nu wél. Op 60% gekregen. Het zal dan wél aan de server gelegen hebben denk ik.
Bedankt voor jullie reactie!:D
Reputatie 4
Badge +2
Postvak IN (468 onderwerpen) misschien ook eens uitmesten (mails met bijlagen ?).
Het probleem dat je geen mails kunt wissen op mail.skynet.be heb ik lang geleden ook nog voorgehad en na een tijd ging dit ook weer terug zonder iets speciaal te doen, nu laat ik al mijn post van skynet door gmail behandelen en nooit geen problemen meer gehad sindsdien. en gebruik ik eigenlijk ook nog maar alleen skynet mail voor mensen die nog mijn gmail adres niet hebben of nog per vergissing dit skynet adres gebruiken.
Reputatie 7
Badge +1
Postvak IN (468 onderwerpen) misschien ook eens uitmesten (mails met bijlagen ?).
Bedankt voor de suggestie, maar dat heb ik ondertussen al gedaan.
Het probleem is dikwijls dat, als je een mail met bijlagen doormailt naar een of meerdere anderen, die bijlagen 2 keer in je mailbox komen, in de PostvakIN en bij de verzonden...
Reputatie 7
Badge +1
Het probleem dat je geen mails kunt wissen op mail.skynet.be heb ik lang geleden ook nog voorgehad en na een tijd ging dit ook weer terug zonder iets speciaal te doen, nu laat ik al mijn post van skynet door gmail behandelen en nooit geen problemen meer gehad sindsdien. en gebruik ik eigenlijk ook nog maar alleen skynet mail voor mensen die nog mijn gmail adres niet hebben of nog per vergissing dit skynet adres gebruiken.
Ik heb tijdelijk mijn skynet-mail naar mijn gmail laten doorsturen, maar dat is nu even niet meer nodig.
Ik snap dit allemaal niet waarom men door zoveel hoepels zou moeten springen om z'n email te beheren ??
Ik gebruik nog steeds het stokoude programma "Eudora" en enkel met pop3 accounts en als ik vanuit mijn PC de oude emails laat verwijderen op de pop server (manueel of automatisch na x dagen) dan zijn die ook meteen weg, en dat met 3 verschillende providers (alhoewel ik er eigenlijk 5 of 6 heb) .. einde verhaal
Het is niet zozeer de mail client zelf die soms voor problemen zorgt.
Bij mij is het niet de mail client die voor problemen gezorgd heeft, aangezien ik ook de problemen rechtstreeks had op de skynet site zelf.
Ik heb nog nooit enige probleem gehad noch met email clients noch met de mail servers ... ik hoef dus ook niet door onnodige hoepels te springen door emails af te leiden of door te sturen naar andere email providers om ze te kunnen beheren (aka gmail of yahoo of wat weet ik nog ..)
Ik leid wel email af naar andere directe bronnen bvb naar scarlet gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb om op 3-4 andere webmail sites te moeten inloggen om mijn emails van diverse forums te gaan lezen. Ik weet dus dat ik daar regelmatig moet gaan opkuisen om evidente redenen., maar daar alles als "delete" te markeren gaat bliksemsnel.
ik heb dit opgelost met gmail account op mijn mail client en totaal geen problemen meer zelf geen hoepels tegengekomen 😃
sja ... uw afvalwater bij de gebuur dragen ipv het door uw eigen riolering te kieperen is natuurlijk ook een oplossing .. ik noem dat door nutteloze hoepels springen, ieder zijn meug maar het reduceert email verkeer tot een soort bezigheidstherapie ... enfin, who cares anyway ..
Het was gewoon om de problemen met proximus mail server te omzeilen, anders zou ik dat niet gedaan hebben.
Het kan nu wel zijn dat deze problemen van vroeger die er geweest nu achter de rug zijn, maar ondertussen gebruik ik bijna geen Proximus mail meer en heb er zeker geen spijt van dat ik op mijn mail client nu gmail gebruik, en als er dan eens nog iemand mij op mijn proximus mail aanspreekt wordt die door gmail binnengehaald, maar de meesten kennen mijn gmail adres al lang ondertussen dus wordt er niet veel afvalwater meer bij de gebuur gedragen ;-))
yeah .. dream on !!
Geen probleem en 'k zal proberen van dan toch en mooie droom te hebben deze nacht als ik toch moet verder dromen :-))))
Nog een goeie nachtrust trouwens.
Reputatie 7
Badge +1
Als je mobiel met Android werkt, heb je sowieso een Gmailaccount en adres, je moet er niet speciaal een voor aanmaken. En een Gmail-app. staat daar ook standaard op, samen met de normale mailapp. Ik zie het probleem niet van met Gmail te werken. Mijn schoonzus in Berlijn heeft alleen maar een tablet met Android en heeft enkel Gmail.
Iedereen heeft uiteraard andere ideeën en visies, en ieder moet voor zijn eigen tenslotte uitmaken wat hij voor zich het beste vindt, het is niet omdat het voor je eigen het van het is dat het daarom voor ander zo is, zo simpel is het eigenlijk, meningen verschillen nu eenmaal en moet ook kunnen.
Ik werk ook veel (bijna uitsluitend) met gmail en alles verloopt vlot en probleemloos dus meer moet dit niet zijn voor mij persoonlijk..
Als ik het goed heb ging het over het email beheer tussen email client en server .... dat men een email account heeft of krijgt bij de provider uit bommerkonten is niet erg relevant. De, voor mij onbestaande, problematiek over het beheer van een poepsimpel gegeven als "e-mail" tussen zender en ontvanger is het curieuze gegeven net omdat er daar geen n-tig mogelijke opties zijn ... Ik kan mij dus nauwelijks voorstellen dat daar in normale omstandigheden een probleem kan ontstaan dat niet door de gebruiker zelf in leven is geroepen. alhoewel .. "It is almost impossible to make systems foolproof because fools are so inventive" ... oh well ...
Ik heb in ieder geval geen problemen met mijn maill client en mijn accounts skynet of gmail enz.. maar ik gebruik nu eenmaal liever gmail en that is all folks !

Reageer