Vraag

Mails op PC en smartphone


Heb sinds kort een nieuwe pc. Krijg mijn mails binnen op pc, smartphone en ipad.
Als ik mails verwijder op mijn gsm, dan zijn ze ook weg op pc. (zoals ik het wil).
Maar als ik mails verwijder op pc, dan krijgen ze op mijn gsm een donkere kleur maar ze blijven staan.
Ik zou graag willen dat als ik mails verwijder op mijn pc, ze ook onmiddellijk verwijderd zijn op mijn gsm.
Wat moet ik doen?
gegevens gsm :
inkomend :
imap.skynet.be
beveiliging : SSL
poort : 993
uitgaand :
relay.skynet.be
beveiliging : TLS
poort : 587

Dank!

11 reacties

werk je op alle drie je toestellen met IMAP want dan moet alles synchroon lopen op alle drie je toestellen en de mailserver.
Hallo,

Ja. Het enige verschil : op gsm bij uitgaande mails : poort 587. Op pc bij uitgaande mails : poort 25. Als ik deze daar op 587 zet, kan ik geen mails versturen.
gr.
nochtans zou dit moeten werken met poort 587 op uw pc
zie: http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config_apps/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

bijvoorbeeld voor windows live mail:
Servertype: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
2. Serveradres: vul imap.proximus.be in.
3. Poort: 993
4. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.span>
5. Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.

Informatie over de server voor uitgaande e-mail
1. Serveradres: vul relay.proximus.be in.
2. Poort: 587
3. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
4. Vereist verificatie: vink dit vakje aan.
Op pc poort 587 ingevuld bij uitgaande mails. Is gelukt. Kan mails versturen en ontvangen. Maar eerste probleem is nog niet opgelost.
ik ontvang mails op pc, smartphone en ipad. Als ik mail verwijder op pc, verwijdert deze ook op ipad, maar verkleurt op gsm als 'gelezen'. Ik zou graag willen dat deze dan ook automatisch verwijderd werd. Andersom werkt het wel goed : Verwijder ik een mail op ipad, dan verdwijnt deze ook op gsm en pc.(zoals ik het wil). En verwijder ik mails op mijn gsm, dan zijn ze ook weg op ipad en pc. Raar!! Ben al bezig met zoeken vanaf 13 uur.
gr.
Reputatie 5
Badge +4
Probeer eens je e-mailaccount op je gsm te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Als je de mail op de pc verwijdert, zie je hem dan nog op de webmail staan? Indien niet, dan lijkt me dit toch een probleem op gsm niveau. Mvg, AM
Heb tweemaal account op gsm verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds hetzelfde probleem.
gr.
Reputatie 5
Badge +4
En zijn ze dan ook verwijderd van op de webmail? Welk gsm model heb je? Mvg, AM
Op de webmail staan de mails die ik via pc heb verwijderd, doorstreept en met een rood kruis ervoor.
Mijn gsm is een samsung 4 mini.
gr.
Reputatie 5
Badge +4
Wat ik je eventueel nog eens kan aanraden is van een andere mail applicatie te downloaden op je samsung S4 mini, via de Play Store. Verwijder je account in de huididg mail app en stel alles eens in op de nieuwe mail app... Misschien een synchro probleem in de huidige mail app. Mvg, AM
Heb een nieuwe mail app geïnstalleerd, nl Blue Mail. Hier lukt het wel, zoals ik het wil. Toch blijf ik het raar vinden dat het niet lukte met mijn vorige mail op gsm. Heb hem nog eens verwijderd en als ik hem opnieuw installeer, staan al mijn mails er weer terug op. Maar ze blijven er wel op staan als ik ze op pc verwijderd heb.
Jammer, want ik werkte liever met deze mail app op gsm.
Toch hartelijk dank voor je geduld en nuttige tips. Heb weer veel bijgeleerd.
gr.
Reputatie 5
Badge +4
Dat is graag gedaan Ramu.

Mvg, AM

Reageer