Beantwoord

Mails met URL komen niet aan

  • 17 October 2017
  • 31 reacties
  • 875 Bekeken

Reputatie 1
Hallo aan iedereen.
Sedert een tweetal weken heb ik een eigenaardig maar vooral vervelend probleempje. Als ik een mail met URL of hyperlink stuur naar een Skynet adres, komt die mail niet aan. Hij staat nochtans in de box bij mijn verzonden items. Verder lijkt die onderweg in de lucht opgegaan. Als ik diezelfde mail stuur met "platte tekst", dus zonder URL, dan komt die mail onmiddellijk ter bestemming. Het probleem stelt zich niet bij andere providers zoals Gmail, Telenet, Hotmail, iCloud,... Enkel de bestemmelingen met een Skynet adres krijgen de mail met URL niet.
Ter info: ik werk zelf al zo'n 20 jaar met Hotmail, (mijn man met Skynet.) en heb in 't verleden nooit problemen gehad. Kan iemand mij a.u.b. verder helpen? Bedankt!
icon

Beste antwoord door RobrechtB 21 October 2017, 08:32

Bekijk origineel

31 reacties

En toch is het mij nog gelukt, onlangs nog, maar mss wel niet altijd dat ga ik niet beweren, enfin als je het probeert weet je het direct of het lukt of niet 😉
Reputatie 6
Badge +3
De truc om een extensie aan te passen lukt niet meer aangezien de meer geavanceerde mailbeveiligingssuites echt de code analyseren om te weten wat voor bestand het echt is. Martin, inderdaad mijn truc is ongeveer hetzelfde als jouw truc.
ongeveer de zelfde truc die ik van vroeger al veel heb toegepast om .exe bestanden die ook soms worden tegen gehouden, ook te vervangen door een andere extensie of zonder extensie .exe en dat de ontvanger dan zelf de extensie .exe moet bijplaatsen.
Reputatie 6
Badge +3
Een truc die je kan toepassen is de volgende in plaats van http:// typ je bijvoorbeeld hxxp://taallessenengels.website2.me/ door de rest van de URL , dan moet de ontvanger de link wel aanpassen naar http://. Je kan ook gebruik maken van URL shortner (wat een korte URL maakt die uiteindelijk dan doorlinkt naar je website): https://www.lifewire.com/shortening-long-links-3486603 en deze plaatsen in de mail. Dit hangt natuurlijk ook af of de short link ook worden getest naar welke website ze doorlinken door de interne anti-spam/phishing en anti-malware bescherming van Proximus. Zelf als klant van Proximus kan je niet veel aan doen.
Maar... ik blijf het wel raar vinden dat andere mails met links ook niet afgeleverd worden. Geef toe: toch niet de helft van de websites is besmet met phishing software?!
Dit is wat ik mij ook afvraag want ik heb het nu onlangs bij een samenkomst tussen vrienden, moet horen en vaststellen dat dit nog gebeurd.
Reputatie 6
Badge +3
Martin, een spam filter werkt met scores gebaseerd op regels, dit kan je terugvinden in de mailheader, al niet standaard (niet vastgelegd in de standaard richtlijnen voor een mail header) beginnen met x de zogenaamde x-headers. Er wordt onder andere gekeken naar bepaalde woorden, zit de mail server van waarop de mail gescand is op een zogenaamde realtime blackhole blacklist dan wordt dit automatisch geclassificeerd als SPAM, bulk mail blacklist. Voor URL gaat men kijken hoeveel meldingen er zijn binnengekomen van geïnfecteerde website bij een bepaalde webhoster om in plaats van invidueel websites te blokkeren, wordt standaard het IP adres van de hoster geblokkeerd. Dan kan je natuurlijk ook zelf verder configureren.
Reputatie 1
Inmiddels heb ik antwoord gekregen van de hoster en zij bevestigen de verklaring van familievandesype. Ze vrezen dat iemand misbruik gemaakt heeft van de website en dat ze nu op een zwarte lijst staan. Ze proberen dit onder controle te houden.. Goed, daar kan ik inkomen.
Maar... ik blijf het wel raar vinden dat andere mails met links ook niet afgeleverd worden. Geef toe: toch niet de helft van de websites is besmet met phishing software?!
Zo'n spamfilter houd rekening met verschillende parameters en niet alleen met url's uiteraard, waardoor de kans ook altijd bestaat dat er een false positief ontstaat.
Maar hoe wordt dan beslist dat de mail geblokkeerd wordt (dus de bestemmeling deze niet in zijn mailbox binnen krijgt) en in het ander geval dat hij spam van de mailbox terecht komt..
Reputatie 6
Badge +3
Het beeld is een beetje genuanceerder, wat er in dit geval gebeurd is dat op de hoster (bedrijf waar bedrijven en particulieren een website plaatsen) 1 bepaalde website geïnfecteerd is met een infectie. De ontwikkelaar van een anti-spam/phising filter kan dan het IP adres op een zogenaamde zwarte lijst blacklist plaatsen. Wat er moet gebeuren voor de desbetreffende URL een aanvraag tot herclassificatie zodat de website niet meer gedetecteerd wordt. In dit geval heeft de de filter van Proximus de website geblokkeerd omdat de website hoster een bepaalde reputatie heeft, veel kwaadaardige personen gebruiken gratis website hosters om malware te verspreiden.
Reputatie 6
Badge +3
Proximus is wel een beetje onzin aan het vertellen. Hun filter staat verkeerd ingesteld en dan moet de klant het bekopen. Zonder enige verwittiging komen je mails niet meer aan ....
...
Reputatie 1
Gaan er dan niet veel mensen hun Skynet adres afdanken en een gmail adres ofzo aanmaken?
Echte spam raakt dan wel door de blokkering. Begrijpe wie het kan.
Reputatie 7
Badge +4
de blokkeringen kunnen jammer genoeg niet zomaar opgeheven worden aangezien dit de veiligheid van het entwerk in gevaar zou brengen
Ik heb gisteren ook nu per toeval van een vriend moeten horen dat mijn mail op zijn skynet mail adres niet toegekomen was!!!!
Ik vond het al raar dat hij er niet op gereageerd had!
en hoorde daar van anderen dat ze dit ook al ondervonden handen op hun skynet mail.
Reputatie 1
Ik zou ook graag zien dat een aantal blokkeringen opgeheven worden zodat mijn mails tenminste toch bij de geadresseerden terecht komen. (En wellicht zijn er een groot aantal Skynet gebruikers die er zich niet van bewust zijn dat ze mails missen...)
@ het Proximus team: kan daar voor gezorgd worden?
Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +3
Dat krijg je al je een mailserver al te streng instelt. Dan worden onschuldigen slachtoffer en worden ze geblokkeerd

Proximus zou beter hun blokkeringen aanpassen.
Reputatie 1
Heb ik inmiddels gedaan en wacht op hun antwoord. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Het verklaart in ieder geval wel waarom de mails niet doorkomen: ze worden bij ons tegen gehouden vanwege de URLs en bij uitbreiding de reputatie van de host. Best toch even contact opnemen met bedrijf dat de hosting verzorgt.
Reputatie 1
Kan ik doen, maar het verklaart niet waarom meer dan de helft van mijn mails met URL niet bij een een Skynet adres aankomt. Ik kan niet geloven dat het grootste deel van de plaatselijke middenstand e.d. met een "gevaarlijke URL" in hun webadres zit.
De echte spam krijgt mijn man met zijn zijn skynet adres dan wel massaal binnen, dus dat wordt er niet uit gefilterd. Ik begrijp het helemaal niet meer. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Wij hebben ondertussen feedback gekregen.

the mail was drop due to malicious URL found in the mail.
please ask customer to chck his webserver.

Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 143964416 URL http://taallessenengels.website2.me/ has reputation -6.0 matched Condition: URL Reputation Rule
Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: MID 143964416 Custom Log Entry: Malicious URL
Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: Message aborted MID 143964416 Dropped by content filter 'URL_MALICIOUS' in the inbound table
Oct 17 15:38:45 mailgate222.isp.belgacom.be mail_logs: Info: Message finished MID 143964416 done

Je kan best eens contact opnemen met je website hoste door hun reputatie worden je emails met deze urls in tegen gehouden.
Reputatie 1
Bedankt voor het meedenken, maar ik gebruik Windows Mail slechts zelden. Een vriendin van mij gebruikt een Mac en ze heeft precies hetzelfde voor: een deel van haar mails met link raken niet tot bij een Skynet-gebruiker.
Ik vind trouwens W10 Mail alles behalve... ik gebruik het in ieder geval niet meer.....
Reputatie 6
Badge +3
Wat ik hier lees is dat het in Windows 10 mail app het onmogelijk is om een URL (link) of zoals in dit artikel hyperlinks in een mail handtekening te zetten: https://support.office.com/nl-nl/article/Een-handtekening-maken-in-E-mail-voor-Windows-10-c07a46ad-8258-45b1-926a-4429a0aa1f9a Probeer eens een ander mailprogramma.
Reputatie 1
Neen, er staat geen streepjeslijn boven de handtekening, die heeft er ook nooit gestaan. Ik wacht nog steeds met spanning de bevindingen van de Proximus ingenieurs af... Er zullen inmiddels heel wat Skynet gebruikers zijn die verschillende mails gemist hebben - van wie dan ook.
BTW .. er staat toevallig toch geen streepjeslijn (-----) boven handtekening in je email ? (of ergens anders?)
Het (oude?) e-mail protocol knipt alles onder de streepjeslijn weg ...
Reputatie 1
Ik stuur de info door.
Op de email staat steeds onderaan een handtekening met de URL naar mijn eigen website, geen afbeelding. En... na een aantal tests begint het er op te lijken dat de meeste links de aflevering van de mails tegengaan. De homepage van een krant gaat door, de homepage van de plaatselijke begrafenisondernemer dan weer niet,...

Reageer