Beantwoord

Mailprobleem op Smartphone

  • 4 September 2016
  • 12 reacties
  • 333 Bekeken

Onlangs diende, proximus mijn wachtwoord om mijn PC-mail te resetten. Dit omdat de mailbox geen verbinding meer kon maken met de server. Ik kreeg, een nieuw wachtwoord.
Met het nieuwe paswoord kon ik terug mijn mailbox activeren.

Helaas, nu kan ik geen mails meer ontvangen op mijn smartphone. Ik heb al geprobeerd mijn mailbox op de smartphone opnieuw in te stellen met het nieuwe paswoord.

Helaas zonder resultaat. Ik kan mijn mailbox op de smartphone niet meer activeren.

Wat doe ik foutief ?

Hoe kan ik dit verhelpen ?

Met vriendelijke groeten,

Spooky
icon

Beste antwoord door Elsa 4 September 2016, 21:45

Bekijk origineel

12 reacties

Ter info: Moest er op de lange duur hier geen proximus support medewerker op reageren of iemand anders die je eventueel kan verder helpen,
dan kan je nog altijd desgewenst een privé bericht sturen =>
Stuur Privé bericht aan 'Het Proximus Team'
Reputatie 6
Badge +3
Je zal toch wat meer info moeten meedelen: android, Apple, Windows? Welke app gebruik je enzovoort.
je zegt: Helaas zonder resultaat. Ik kan mijn mailbox op de smartphone niet meer activeren.
kan je het wel nog op je laptop bijvoorbeeld en is het alleen op je smartphone.
Aanvullende info;

Android
toestel LG L80
Wil ik naar email dan krijg ik het volgende;

Ik moet een keuze maken tussen Microsoft Exchange of Overige
Als ik kies voor Microsoft Echange dan wordt mijn E.mail- adres gevraagd.
Ik vul in
gisquiere.jacques@skynet be
Mijn Wachtwoord wordt gevraagt. Ik vul het wachtwoord in welke ik bij de reset van mijn wachtwoord kreeg en klik op volgende.
MIJN SMARTPHONE PROBEERT VERBINDING TE MAKEN MET DE SERVER.

Ik krijg volgende melding:

Instelling is onvolledig.
Kan geen verbinding maken met de server. Controlee uw netwerkverbinding en ingevoerde informatie voordat u het opnieuw probeer.

Klik ik op OK

Krijg ik de vragen voor serverinstellingen
dan wordt mijn E-mailadres gevraagd..

Ik vul mijn e-mail adres in namelijk:
gisquiere.jacques@skynet.be

Serveradres staat automatisch ingevuld als :
skynet.be

klik ik op volgende dan krijg ik terug de melding "Instelling is onvolledig"
.
Als pop 4 ?

Instellingen voor de inkomende server
IMAP4-server
ik vul in imap.skynet.be
Beveiliging staat op
Uit
Poort nummer = 143
Gebruikersnaam = fa514370@skynet

Hopelijk heb ik U voldoende informatie kunnen geven.

Met vriendelijke groeten,

Jacques Gisquiere
Reputatie 6
Badge +3
Bij Imap : inkomend

adres = Imap.proximus.be
Beveiliging = SSL
Poort = 993
Reputatie 6
Badge +3
imap.proximus.be
@spooky
op de proximus site vind je de mail instellingen : ( E-mail instellen op uw gsm, tablet of computer ) ->
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config_apps/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/e-mail-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html



Tip: mss zijn het de zelfde instellingen als voor de L70 (L80 staat er niet op)
als hier => http://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/stel-uw-gsm-of-tablet-in.html?v1=shorturl&v6=toestelhulp&page=device/lg
je kan er de manuele instellingen volgen ook.
Helaas het lukt me niet
Bedankt voor hen die me wilden helpen. Het lukte me niet maar gelukkig heeft proximus mij telefonisch uit de brand kunnen helpen.
weet je ook soms wat de reden was, altijd interessant om weten 😉
De reden was, dat ik mijn oorspronkelijk mail paswoord kwijt was, waardoor ik noch mails kon ontvangen nog kon versturen.

Het verliezen van mijn oorspronkelijk mail paswoord is gebeurt toen ik via een optie van mijn nieuwe virusscanner de optie Kaspersky Password manager wilde installeren. Dit gebeurde in augustus.

Na een telefonisch onderhoud met proximus werd mijn mailpaswoord gereset. Het resetten van mijn mailpaswoord voor de PC was een goede oplossing. Helaas lukte de reset niet voor mijn Smart Phone mail.

Na een maand zoeken heb ik terug contact opgenomen met proximus en zij verwezen me door naar myproximus waar je de mogelijkheid hebt om een nieuw mailpaswoord in te stellen. Dat werkte meteen en na mijn mail voor de smartfoon opnieuw in te stellen met het zelfde paswoord lukte het me uiteindelijk ook.

Dus ik kan mijn mail terug gebruiken op zowel de PC als op mijn Smart Phone.

Met vriendelijke groeten.

Jacques
Bedankt voor je grondige uitleg,
groetjes,
Elsa

Reageer