Beantwoord

Mailprobleem met outlook 2016 in windows 10

  • 19 July 2017
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

Ik heb sinds kort nieuwe laptop met Windows 10 en outlook 2016 als mail programma. (servers pop.proximus.be en relay.proximus .be)
Het binnenhalen van mails gaat tergend langzaam.
Nu ben ik in vakantie in Frankrijk (servers pop.proximus.be en smtp.orange.fr)en hier gaat dat bliksem snel. Wat moet ik veranderen in België om dat zelfde comfort te hebben.

grtjs Renaat
icon

Beste antwoord door Martin 19 July 2017, 16:41

Bekijk origineel

3 reacties

is het mss via wifi-2.4-xxxx dat je thuis normaal met laptop verbonden bent, dan kan het zijn dat je geen goede/snelle wifi verbinding hebt.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
Kan het nu niet testen, doe ik als ik terug in België ben. In elk geval bedankt voor de snelle respons.
Moest het op de wifi-2.4-xxx niet in orde komen zou je desnoods op de wifi-5.0-xxxx (die je bbox3 ook uitzendt) kunnen werken als je laptop wifi adapterkaart deze wifi op 5 GHz ondersteunt, die je in je lijst met wifi-signalen (SSID's) moet zien staan.
Deze band is veel minder druk bezet en kan je hogere snelheden halen.
Je lijnsnelheid moet ook hoog genoeg zijn van je vdsl verbinding natuurlijk.
Wat je normaal moet minimum hebben kan je hier opvragen http://proximus.be/internetsnelheid

Reageer