Mailbox vol en geblokkeerd

  • 20 January 2016
  • 16 reacties
  • 3178 Bekeken

Gisteren kon ik geen mails meer verzenden of ontvangen ,de mailbox was geblokkeerd omdat er teveel mails inzaten .
nu is mijn vraag ,hoe komt het dat die mailbox niet leeggemaakt word als ik in mijn email op verwijderen klik en dan op de map verwijderde items op alles verwijderen ??

16 reacties

Je gebruikt waarschijnlijk pop3 ipv van imap
surf eens naar :
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html
daar vind je wat uitleg

zie ook naar veel gestelde vragen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_mailbox_setup/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen.html
Reputatie 7
Badge +1
Als je je mailbox leegmaakt, komen die mails eerst in de prullenbak terecht (tenzij anders ingesteld) en blijven de capaciteit van je mailbox belasten. De prullenbak leegmaken is de boodschap dan. Best dit op regelmatige basis te doen. De mailboxen van Proximus zijn helaas maar 1GB groot wat zeker achterhaald is.
Maar wordt die niet na de zoveel tijd automatisch leeggemaakt, die prullenbak, zoals bij velen het geval is, of is dit zo niet bij Proximus!
Maar wordt die niet na de zoveel tijd automatisch leeggemaakt, die prullenbak, zoals bij velen het geval is, of is dit zo niet bij Proximus!

bij mij in ieder geval niet Elsa en bij mijn man wel ,,wij zijn alle twee bij skynet en gebruiken alle twee outlook als mail ,hoe kan dat dan ??
in mijn outlook heb ik al gezocht en vind niets om deze functie in te schakelen??
Reputatie 4
Badge +2
Kijk dit eens na:

Reputatie 7
Badge +1
Maar wordt die niet na de zoveel tijd automatisch leeggemaakt, die prullenbak, zoals bij velen het geval is, of is dit zo niet bij Proximus!
neen hoor: ik krijg wél regelmatig een verwittiging dat mij mailbox bijna vol is, en een enkele keer was die zelfs geblokkeerd omdat ze vol was. Dat moet écht manueel gebeuren! Daarom vind ik 1GB met al die media die in je mailbox komen, véél te weinig (bij Telenet 4GB geloof ik.
Reputatie 7
Badge +1
Ik werk met Mozilla Thundebird, en je kunt daar wél instellen dat de verwijderde mails direct verwijderd worden en niet via de Prullenbak gaan.
Jan, dat moet dan toch IMAP zijn dat je gebruikt of anders worden die nog altijd niet gewist op de Proximus mail server of zie ik iets over het hoofd!
Reputatie 4
Badge +2
Ik gebruik inderdaad IMAP, toch het meest logische als je emails wil zien op meerdere toestellen.
Inderdaad maar iedereen kent dit blijkbaar nog niet, want ik stel nog regelmatig vast dat er nog veel met pop3 werken ook.
Reputatie 7
Badge +6
Met POP3 is je capaciteit van je mailbox quasi eindeloos want de mails worden bewaard op je PC zelf, in tegenstelling tot IMAP waar ze op de server bewaard worden.
Dus hangt de keuze eigenlijk af van je mailgebruik en voorkeuren.
Maar zorg dan maar dat je af en toe een backup neemt, kan er van meespreken toen ik op mijn andere laptop van w8.1 naar W10 geupdated heb!
Reputatie 6
Badge +2
Bij zowel MSN Outlook als bij gmail wordt de inhoud van de prullenbak automatisch na 30 dagen verwijderd.
Inderdaad en bij googel ook denk ik;
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad en bij googel ook denk ik;

Wat kom ik juist van te zeggen? Juist bij gmail wordt die na 30 dagen verwijderd, gmail is van Google.
Reputatie 7
Badge +6
Gmail heeft bovendien een capaciteit van 15 GB wat zeer veel is.

Reageer