Vraag

Mail versturen met het program mail in Windows 10

  • 3 September 2017
  • 9 reacties
  • 6509 Bekeken

Het lukt mijn absoluut niet om ook maar een mail te sturen via mail van windows 10.
Ontvangen van mail is geen probleem.
Heb al tweemaal helpdesk gebeld ,maar deze kunnen mij geen oplossing aanbieden.
Deze foutmelding krijg ik telkens als ik een mail verstuur ,zelfs LEGE mail naar mezelf ;Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.
Wat heb ik geprobeerd ? ; mail naar mezelf gestuurd op pc
mail naar mezelf gestuurd op laptop
mail naar mezelf gestuurd op een pc van vriend ,die waar anders
woont en telenet heeft.
Met ander account (g-mail) heb ik dat probleem niet ,dus enkel met skynet.
En veel kunt ge daar niet instellen voor account ,enkel email en wachtwoord .versta er niets meer van.
met webmail van proximus werkt alles wel.
Iemand weet van dat probleem en misschien oplossing ?

9 reacties

Zonder een oplijsting van uw instellingen voor de betrokken provider valt er hier weinig hulp te geven he ...
Hallo Jean,
een site op proximus geeft info over de mailinstellingen ook voor windows 10, mss daarmee eens checken of alles juist staat.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

Je kan daar zelf chatten met iemand van proximus om daar eventueel ook nog vragen te stellen indien je dit wenst.

die zijn settings die in ieder geval werken: als het niet lukt zo verander dan 'smtp' eens door 'relay'
dus zo > relay.proximus.be:587:0

Beste bedankt voor de reacties ,maar ik zie toch nergens waar de. inkomende en uitgaande mail kan instellen
Is wel de zogezegde app. die bij windows 10 zit dat we het hebben ,met andere accounts i n deze app heb ik geen probleem (g-mail).Za l nu wel een alternatieve program zoeken om e-mails te verzenden ,bedank voor het meedenken ,groetjes ,jean
bij je tweede foto van links scroll daar eens volledig naar beneden daar kan je het instellen
Martin ,bedankt voor uw tijd ,eventjes uitproberen
Reputatie 1
mijn schoon ma heeft net hetzelfde probleem.
Straks eens naar daar rijden en deze instellingen proberen. staat nu op relay.skynet.be , dus ik zal deze eens op 'proximus' zetten en zien of de mails versturen 🙂. ik hoop van wel 🙂
FWIW ... Windows 10 Mail is zowat het slechtste mail programma wat men zich kan indenken !
Inderdaad VWHWI, ik gebruik deze ook enkel nog om eens testen te doen maar dat is ook alles.
Ongelofelijk eigenlijk, dit probleem bestaat reeds geruime tijd.
MICROSOFT maakt de account via uw email aan, hierbij krijgen ze van BELGACOM/PROXIMUS/RTT gewoon de verkeerde gegevens. Het moet inderdaad relay.skynet.be zijn (of in ieder geval dat werkt).
Hoe is het mogelijk dat de "grote" PROXIMUS er weer in slaagt dat te verknoeien. Niets is af bij die gasten.
Als ge geen software kan schrijven, koop hem dan.
Mw.Leroy uw balanced-score-card klanten slaat weer eens in het rood.

😖

Reageer