Mail van aanmaning@proximus3v.be is Phishing

  • 30 December 2014
  • 6 reacties
  • 576 Bekeken

Reputatie 1
Poging tot oplichting !!!!!! Wees alert !!!!!!


Mail van aanmaning@proximus3v.be is Phishing


Zo ziet de mail eruit met het Proximus logo


Uw betalingstermijn is verstreken


Geachte heer/mevrouw,


De automatische domiciliëring van 27 Oktober 2014 is mislukt.


Wij hebben u per brief verzocht om de betaling onder factuurnummer 11PRO9374US alsnog te voldoen.

Tot op heden hebben wij helaas nog geen betaling van u ontvangen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.

Wij attenderen u erop dat het betalingstermijn is verstreken.


Het openstaande bedrag is momenteel € 103,50 (inclusief kosten). Het bedrag zal worden verhoogd met

buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €197,40 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is

voldaan.


U kunt direct online betalen met Bancontact via 3V Payment Group.


· Klik hier op: online betalen om de AcceptEmail te voldoen, let op dat u de juiste waarde selecteert

· U kunt nu direct uw betaling doen via Bancontact. Kies hiertoe uw eigen bank

· Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald via 3V Payment Group, ontvangt u een unieke 19-cijferige code.

· Om de betaling succesvol te verwerken, dient u de 19-cijferige code die u via de mail heeft ontvangen in te vullen via de link hieronder.


Vul hier uw 19-cijferige code in om de betaling succesvol te verwerken.


Let op: als wij uw betaling niet voor 26 december 2014 ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke

procedure en zal het bedrag worden verhoogd.


U kunt niet reageren op deze email. Op onze website kunt u wel reageren.




Hoogachtend,


Proximus Afdeling Incasso

Proximus Klantenservice

6 reacties

Inderdaad, niet alleen van 'zogezegd' Proximus verschijnen dergelijke phishing mails, ook Telenet bv., doen al een tijdje de ronde, ook met mails ivm domiciliëring enz.....


Belgacom zou dit ook op hun Site kunnen kenbaar maken, dat je het niet alleen in de krant moet lezen of hier op het forum.


nog een voorbeeld : fiscus@administration.be


ook


Telenet:


‘De automatische domiciliëring van 27 November 2014 is mislukt. Wij hebben u per brief verzocht om de betaling onder factuurnummer 00A341CC922 alsnog te voldoen. Tot op heden hebben wij helaas nog geen betaling van u ontvangen.’ Die boodschap kregen verschillende klanten van Telenet de voorbije dagen in hun mailbox. In de mail wordt gevraagd om meteen 103 euro te betalen, zoniet dreigt daarbovenop nog een boete van 143 euro.
Reputatie 1
ja, maar niemand heeft dat gemeld dat op het forum...jammer
Van mail phishing werd hier toch al enkele keren gepost op het forum, maar je mag het zoveel melden als je wilt, niemand zal je tegen houden ;-)


Wat ik mij wel afvraag is of er daar nu nog altijd iemand inloopt, dit is al zolang dat men dat bekend maakt, in alle media TV, kranten, via mail, tweeter , Facebook , Microsoft, online banking, echt te veel om op te noemen, je moet bijna van een andere planeet zijn om het nog niet te weten.


Enfin hier werd er nog eens gewaarschuwd, voor deze die het nog niet wisten lach
Mijn man zegt juist dat het zelf in de kranten stond o.a. het laatste nieuws.


Wat een zeer goeie zaak is zo bereiken ze iedereen ja


Reputatie 1
begrijp niet waarom Elsa op deze manier reageert ! Deze phishing was zeer professioneel opgesteld (proximus logo, geen taalfouten,....) Op het forum niets te vinden en 2 dagen later pas reactie gekregen van Proximus op mijn vraag of het phishing was of een vergissing. Blijkbaar mag er wel in de kranten over gesproken worden, maar niet op het forum....ook weer jammer.
Roger, als je vindt dat ik nog iets verkeerd gezegd heb laat het maar weten dan schrap ik het hierboven ook.

Reageer