Maffe facturatie !


Reputatie 7
Badge +6
De facturatie bij Proximus is toch soms te gek voor woorden.


Ik heb recht op een aantal gratis VOD's. Daarvan heb ik er eentje gebruikt vorige maand en nu staat bij mijn volgende factuur :


Televisie: Op aanvraag - gratis en ... te betalen ... 4,99. Dat staat dus ook bij: nog niet gefactureerd .Wat aan gratis valt er hier niet te snappen ???? Of gaan ze voor elke VOD een kredietnota maken achteraf ?


Zou die facturatie nu echt niet wat simpeler kunnen ? Er zouden dan zeer waarschijnlijk ook minder 'misverstanden' (en veel ernstiger dan deze misschien) optreden, waardoor klanten hun tijd moet verspillen aan moeizame, lange telefoontjes naar de facturatiedienst. Nu maakt Proximus het nodeloos ingewikkeld. Tenzij dat de bedoeling is natuurlijk.frons


MVG

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het is niet omdat die € 4,99 in 'nog niet gefactureerd' genoteerd staat dat dat bedrag daarom zal aangerekend worden want alles wat in 'nog niet gefactureerd' staat wordt immers geen rekening gehouden met eventuele promoties of gratis aaanbiedingen, dat is wat men normaal moet betalen.


Je zal de echte factuur moeten afwachten en dan zal je kunnen zien of dat bedrag werkelijk zal aangerekend worden, normaal gezien zal dat niet het geval zijn.
Reputatie 7
Badge +6
OK, maar dat is toch 2 keer werk. Waarom het eerst aanrekenen om het dan weer af te trekken. Beetje surrealistisch toch, enfin dus typisch Belgisch.


​Nu ja, waarom gemakkelijk en overzichtelijk, als het ook anders kan. Maf.
Reputatie 6
Badge +2
Ja Marleen, wat wil je, Proximus maakt nu eenmaal het graag ingewikkeld, dat is zo een beetje hun hobby.lach
Ja Alexander 't is voor mee te doen aan 't spel hé knipoog


Marleen, het is niet echt aanrekenen het is meer dat de voorlopige MyProximus factuur geen rekening houd met promoties en kortingen, als dit echter op je nog te betalen factuur staat onder MyProximus dan werd die korting echter niet toegepast en in dit geval zou je pas klacht moeten indienen en zal men crediteren op de volgende factuur.

Waarom moet dat altijd gemakkelijk gaan als moeilijk ook gaat duivel




Reputatie 7
Badge +1
Dat doen ze allemaal hoor, om hun promoties wat beter in de verf te zetten. En de 'voorlopige' online factuur heeft altijd al zo gewerkt; promo's en kortingen of tegemoetkomingen na een klacht werden daar nooit op vermeld. De definitieve factuur afwachten dus voor je in't verweer gaat!....
Beste Marleen,
Als deze kost toch op de factuur zou staan, dan mag u ons altijd contacteren via een privebericht.
Met vriendelijke groeten,
Davy
Voila Merleen, nu kunde weer op beide oren slapen knipoog
Reputatie 6
Badge +2
Dus je hebt het gehoord, Marleen, eerst de echte factuur afwachten en indien het wel aangerekend wordt dan mag je van je neus maken.lach
Heilaba , ga je nu weer olie op het vuur gieten, ze moet niet van haar oren maken maar op haar beide oren slapen knipoog
Reputatie 6
Badge +2
duivelElsa, ik heb gezegd van haar neus maken en niet van haar oren maken, misschien toch eens een bril kopen.
Reputatie 7
Badge +6
Hoe dan ook, ik blijf het maf vinden, maar ik zal te logisch denken, zeker.


Ik ga het morgen 'voor de zwans' eens proberen bij onze klanten: 'Het is gratis, maar eigenlijk kost het ...€, dus zet ik het op de rekening en als u binnen 4 dagen vertrekt, trek ik het er weer af. Het is maar voorlopig, zodat u tenminste weet wat u allemaal gratis krijgt van ons.'


Dat zal mijn beste dag nog niet zijn dan.engel


Alexander, ik heb bij Proximus (en andere firma's ook) geleerd om onmiddellijk te reageren, want achteraf, amaai zunne, zeker als het over facturatie gaat.


Elsa, ik zal zeker op mijn beide oren slapen, ... als we slapen, want eerst gaan we naar het 3de seizoen (16 afl.) van Suits kijken op Netflix.


Das ook maf, hihi.bloos
@Alexander ik kon toch niet zeggen tegen Marleen dat ze nu gerust op haar neus kan slapenlach en als ik een bril koop, heb ik toch beide vandoen neus en oren brutaal
Marleen, je zegt als we slapen!

maar t' is misschien juist omdat je probeert om op beide oren te slapen, en je je daarom moet forceren , want bij mij lukt het nog altijd maar op één oor lach
Reputatie 7
Badge +6
Met zestien nieuwe afleveringen van Suits om te bekijken op Netflix, zullen we sowieso niet veel slapen, noch op één, noch op twee oren.knipoog

Reageer