Vraag

Machteloosheid van klant tegenover Proximus

  • 15 November 2016
  • 7 reacties
  • 380 Bekeken

Hoe kan je tegenwoordig je ongenoegen uiten over de behandeling vanwege proximus tegenover mezelf als klant?
Wat is voorgevallen : uit mijn 'pack' TV-internet-vaste telefoon vraag ik om de vaste lijn te schrappen.
Wat merk ik 's avonds : geen TV wel nog telefoon.
Wat is er gebeurt? TV werk geschrapt ipv telefoon.
Om een lang verhaal van bellen en doorverwijzen en wachten,wachten, wachten (2u aan de lijn gehangen) geen oplossing. Dus 's avonds : geen televisie kijken.
Volgende dag : bij oproep technische dienst aan de lijn : heraansluiting kan 3 tot 5 dagen duren.

Waar ga ik een klacht indienen??????? Machtsmisbruik noem ik dat! Ze doen met de klanten wat ze willen. 'Klant is koning' bestaat niet meer, maar betalen moet je wel.

7 reacties

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41 35 anka en binnen de maand heb je een oplossing en antwoord

grtt
Reputatie 6
Badge +3
op http://support.nl.proximus.be/app/contact/c/1248#mail kun je een klacht indienen bij Proximus zelf.
Heeft deze weg van klacht indienen dan op één of andere manier meer waarde dan via het forum of via een privébericht ?
Reputatie 2
Badge
Hola,

Volgens de bij de NBB neergelegde balans ( per 31 dec 2015 ) werkten er 13.054,3 voltijdse equivalenten bij Proximus ( onderneming # 0202.239.951). Van die 13.054,3 personeelsleden, zijn er nu echt niet een paar mensen die de grieven op dit forum lezen, ( waarschijnlijk wel ) maar er ook iets aan willen doen ? Monopolie is niet meer.

Sinds 9 december 2015 ben ik bij Proximus, komende van Telenet, en ben allesbehalve tevreden. Zit nu al aan 11 facturen en 8 creditnota's.

Ontevreden over snelheid van internet, de site op zich, de TV Gids ( met een opmerkelijk gebrek aan informatie en als die er is de onleesbaarheid omwille van de kleurengradiënt ), problemen met opnames, eeuwig huren van digicorder, ... enz.
Het enige wat ik zal missen bij een teruggaan naar Telenet is de onmogelijkheid om meer dan 2 programma's tezelfdertijd kunnen opnemen. Maar, .......... ik zal ze dan wel kunnen bekijken.

Ik begrijp nu de knipoog in de logo van Telenet.

Groetjes

peter V
Reputatie 6
Badge +3
@vanpeter:
Indien je hier het forum eens door gaat zie je dat er zeer regelmatig word gereageerd door Proximus medewerkers. De bedoeling van het forum blijft echter wel dat ook andere forumleden helpen de vragen te beantwoorden. Zoals hier gebeurd is. De antwoorden zijn gegeven. iemand van Proximus kan niet meer doen dan wat Patrick en ik hebben gedaan. Mijn filosofie: als je niet tevreden bent, zoek een alternatief waar je wel tevreden mee bent. Persoonlijk heb ik bijna nooit problemen met Proximus TV of snelheid. (Trouwens eeuwig huren van decoder heb je ook bij Telenet hoor).

@Martin: ja er is wel degelijk een verschil. Als je een klacht op de website indient (en dus wel degelijk aanduid dat het een klacht is) dan heeft deze een bepaalde status, het is namelijk meer dan een gewone vraag. Indien ik me niet vergis (wat wel vaker voorkomt 🙂 ) is het zelfs een andere dienst die deze behandeld. De Ombudsman is dan weer een onafhankelijke dienst die klachten over alle telecom operatoren verzamelt en behandeld.
Hey Wilin, Daar ging het mij nu net om, als je duidelijk aangeeft dat je een klacht wilt indienen en je doet dit via een privébericht of door in te bellen, dan zou het toch maar logisch zijn dat dit net dezelfde eindbestemming bereikt, dus bij de juiste dienst, persoon terecht komt net zoals het via een webformulier het geval zou zijn, en dat is juist waarom ik deze vraag gesteld heb.

@Martin: ja er is wel degelijk een verschil. Als je een klacht op de website indient (en dus wel degelijk aanduid dat het een klacht is) dan heeft deze een bepaalde status, het is namelijk meer dan een gewone vraag. Indien ik me niet vergis (wat wel vaker voorkomt 🙂 ) is het zelfs een andere dienst die deze behandeld. De Ombudsman is dan weer een onafhankelijke dienst die klachten over alle telecom operatoren verzamelt en behandeld.
Probleem met PX om klacht in te dienen via hun website dat je als klant te raden hebt wanneer zal het opgelost zijn.
Via de ombudsman ben je 100% zeker binnen de maand is het opgelost.

Reageer