Maandelijks volume en verbindingstijden raadplegen

  • 10 December 2010
  • 5 reacties
  • 2275 Bekeken

Eva


Hoe komt het dat de opties "maandelijks volume en verbindingstijden raadplegen" niet altijd up to date is?
Om de hoeveel tijd word dit automatisch veranderd?

Zou er een programma bestaan waardoor je niet altijd terug naar e-services moet gaan om te kijken naar de stand van zaken?

Tot enkele maanden geleden had ik zo een klein programma dat het internet verbruik in het algemeen in oog hield en van deze pc zelf maar sindsdien werkt het niet meer...


groetjes,


Robbie

5 reacties

Volume wordt samen met de verbindingstijden per 4 uur geupdate.
de e-services worden normaal maar eens per 12uur of per dag geupdate als de servers hun werk ten minste deftig doen.
Om al een voorbeeld te geven: http://www.simplehelp.net/2007/09/09/how-to-monitor-your-internet-bandwidth-usage-in-windows/

Kan je enkel maar gebruiken indien er maar 1 PC aangesloten is op je modem, aangezien hij enkel de internet-traffic van de PC waarop het geinstalleerd is monitord.

Ik maak ook gebruik van ISP Monitor (wat inderdaad ook gebruik maakt van de gegevens in e-services). In Firefox heb je ook nog een extensie Minimeter genaamd, om je verbruik te monitoren, maar loopt ook via e-services. Is volgens mij ook de enige correcte manier.

Ik heb het vermoeden dat de traffic in e-services maar aangepast wordt na een disconnect.

Voor ik naar Belgacom ben gekomen had ik edpnet en daar werd de verbruiksmeter wel regelmatig bijgewerkt, naar mijn gevoel minstens 1x per uur...
Het vorige programma dat ik gebruikte was isp monitor maar dat maakte ook gebruik van de berekeningen van e-services, ik verwacht dat dat met alle andere ook wel het geval zou zijn?
Zoals je zelf al aangeeft zijn er talloze programmaatjes te vinden die het internetverbruik van uw pc in het oog kunnen houden. Even googlen zal u een heel eind verder helpen.

Om al een voorbeeld te geven: http://www.simplehelp.net/2007/09/09/how-to-monitor-your-internet-bandwidth-usage-in-windows/

Reageer