Line rate VS werkelijke download snelheid

  • 27 September 2014
  • 9 reacties
  • 172 Bekeken

Een maand geleden heb ik mijn bbox2 moeten omruilen voor een bbox3. Sindsdien ben ik terug verbonden met de volgende waarden:


  • Actual Line Rate (Down/Up) 69999 / 6063 Kbps
  • Reachable Line Rate (Down/Up) 133 / 28 Mbps
  • INP 43
  • Noise Margin (Down/Up) http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/internet/wan.html#" style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; outline: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(36, 137, 206); font-weight: bold; background: transparent; 26 / 21 db



Dus het lijkt me dat ik op het 17a 70/6 vectoring profiel zit.


Mijn werkelijke snelheid is echter maar om en bij de 30/5 ondanks dat ik internet maxi overal heb. (zou 50/5 moeten zijn denk ik)


Zou het kunnen dat ik toch nog op het 17a 30/6 provisioning profiel zit bij Belgacom ookal heb ik 70/6 sync op de bbox? Ik dacht niet dat het zo werkte. Met mijn bbox2 had ik wel 50/5


Ik heb al naar de helpdesk gebeld maar daar konden ze me niet verder helpen. Ik heb wel een ticket gekregen om mijn nieuwe bbox om te ruilen in het geval dat het probleem daar zit maar ik ben er niet zeker van dat dit gaat helpen.

9 reacties

Je hebt inderdaad een vectoring profiel
Ik heb een DLM 70/6 profiel en mijn speed is 66Mbps


ik heb een comfort pack


Ik zou toch eens de bbox resetten gewoon de spanning 15 sec onderbreken en terug laten opstarten
Je moet wel je speed testen wanneer je decoders af staan en geen nPVR opnames bezig zijn en ook niet via wifi je speedtest doen , maar pc:laptop verbonden met utp kabel aan je bbox
Anders een vragen aan Eva van belgacom of op 800 22 800 (7/7 tot 22u) waarom je lijn gecapt wordt op 30Mbps


Privé bericht aan Eva doorsturen ⚊▶ Eva van Belgacom en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Eva van Belgacom'
Ja resetten heb ik al meerdere malen gedaan, Ik gebruik alleen maar kabels, mijn Fon staat af en mijn decoder staat ook af als ik test.


Ik heb all met 3 pcs met 3 verschillende OS getest. Niet alleen de standaard speedtests maar ook downloaden van echte files.


Kortom ik heb alles al geprobeerd, anders zou ik hier niet ten einde raad posten 😛
En naar 800 22 800 heb ik al gebeld. De eerst operator die ik aan de lijn kreeg hoorde het duidelijk inn Keulen donderen toen ik mijn uitleg met profielen deed en even later werd de verbinding 'toevalig' verbroken.


Een tweede operator heeft wel zijn best gedaan en daar heb ik dus een code gekregen om mijn bbox om te wisselen voor een nieuwe. Al lijkt het me onwaarschijnlijk dat daar het probleem zit.


Ik zal Eva eens proberen.


Bedankt voor de replies Elsa.
Ik denk dat dit inderdaad het beste is , want Eva kan dit navragen bij de bevoegde dienst om eens na te gaan of er geen cap van 30 toegepast werd.
Reputatie 1
Badge
Met een dergelijke lijn zou je weldegelijk een 70/5 via je Maxi-abonnement moeten krijgen. In praktijk is dat iets lager, maar veel zou het toch niet mogen schelen.


Hier heb ik nog een Bbox2 (moet dus zonder vectoring mijn ding doen), maar heb toch een 70/6 profiel dat heel stabiel zijn ding doet (praktisch heb ik een 67/3.8 via een comfort abonnement).
Er zijn er nog die maa 50 Mbps halen ipv 70


en zoals ik reed gepost heb is het bij mij ook



Ik heb een DLM 70/6 profiel en mijn speed is 66Mbps


ik heb een comfort pack


Als je een stabiele DLM lijn hebt zal de Vectoring je ook voorlopig niet verder helpen

Reageer