Lijst met opnames verdwenen

  • 19 June 2013
  • 9 reacties
  • 234 Bekeken


Sinds een tijdje heeft mijn v4 decoder last van een irritante bug. Als ik via pvr naar mijn opnames ga , laad hij echt heel lang om dan uiteindelijk de melding te geven dat er geen opnames zijn. En dit terwijl ik zeker ben dat er programmas opgemomen zijn. Mijn vriendin haar programma familie is gisteren terug niet opgenomen. Ook als ik dan gisteren manueel familie voor vandaag in te stellen, gaf dit ook een foutmelding. Dit is toch echt niet meer te doen? Heb hem al verschillende keren zonder stroom gezet en ook al paar keren harde reset.

9 reacties














Lees best eens deze thread ▬► opname verdwenen


het enigste wat je kan eerst proberen is een reset van de decoder


en als dit niet helpt een factory reset van de decoder


maar alles staat in de topic beschreven waarvan ik de link in bovenstaande regel gegeven heb


en lees zeker de laatste pagina







Groetjes, Elsa





Reputatie 7
Badge +1


Na het opstarten zeker 10 minuten wachten voor je de lijst van geprogr. opnames opent. Dan rechtsboven kijken hoeveel opnames er nog instaan (bij mij waren dat er 526). Als er nog veel oude serieprogramma's instaan die je ooit eens ingesteld hebt, maar die al lang verlopen zijn, moet je die allemaal wissen met de optie 'alles wissen'. Daar kan je wel een tijdje mee bezig zijn. Als die lijst opgekuist is, zou alles terug goed moeten werken. Bij mij was dat toch zo. Natuurlijk meot je wel regelmatig met het serieopnamesysteem gewerkt hebben.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb beide decoders laten downgraden. En nu lijkt het probleem toch opgelost.
Ze zouden dit beter bij iedereen terug doen totdat de nieuwe versie volledig op punt staat.

Grtz

Jo
Ja dat is waar maar dat zouden ze dan best doen met mensen die er voor open staan om dit te testen , er zijn zo mensen genoeg . Maar zo gewoon software met bugs in gaan pushen naar alle decoders is volgens mij niet zo een goed idee.

Grtz

Jo
Reputatie 7
Badge +1


Bij mij zijn de problemen volledig opgelost, en alles werkt zoals het behoort, zelfs vlotter dan met de digicorder van Telenet (de menustructuur is ingewikkelder en met meer tussenschermen, en de afstandsbediening is onhandiger), die ik sedert kort ook heb voor ARD, ZDF, en die ik daar nu ook hoofdzakelijk voor gebruik. Maar ik hoop dat ze voor iedereen een passende oplossing vinden.



In het voordeel van Telenet: het seriepnamesysteem neemt alleen de hoofdafleveringen mee en niet de herhalingen van later, wat bij Belgacom soms vervelend is. Maar daar heb je alleen last van als je dat systeem gebruikt. Ook kan je 2 programma's zonder conflict tegelijk opnemen op de harde schijf, ook van zenders die bij Belgacom niet nPVR toegelaten zijn.



In het voordeel van Belgacom: eens de afstandsbediening universeel gemaakt is en je wat knoppen bijgeprogrammeerd hebt voor TV, is die veel handiger dan die van Telenet (al is het ook een kwestie van gewenning). En het nPVR-opnamesysteem blijft buiten concurrentie.

Welke versie heb je dan juist sinjoor 73?

Mvg

Jo
Welke hulp heb je dan juist allemaal gekregen? Zijn er daarvoor mensen bij u thuis moeten komen of is dit allemaal via de telefoon gebeurd of via mail? Zou ook wel de laatste versie willen maar dan wel zonder bugs natuurlijk . 🙂

Grtz

Jo
Ik heb de downgrade al van gisteren op beide decoders. Dus maw is het best dat ik bij deze versie blijf?

Grtz

Jo
Reputatie 7
Badge +1


Neen Jo, de Belgacom Evadienst heeft me niet kunnen helpen. We (ik en Elsa) vermoedden dat het iets met het serieopnamesysteem te maken had. In mijn lijst van geprogr. opnames stonden bij mij nog 526 series die ik de laatste jaren had opgenomen en gewist. Enkel de titels stondener in, met als enige optie 'alles wissen'. Ik heb dan een paar dagen geleden die hele lijst gewist (ca. 1 1/2 uur werk). de lijst gepr. opnames, die voorheen dikwijls niet openging, ging nu vlot open, en ik kon ook terug vlot programmeren vanuit de TV-gids. Ik weet niet of dat bij jou helpt natuurlijk. Je weet maar nooit.

Reageer