Lijn snelheid (modem sync snelheid) Versus Internet abonnement snelheid

  • 30 December 2011
  • 159 reacties
  • 6107 Bekeken


Toon eerste bericht

159 reacties

Badge +4
Kabels uit trekken heeft totaal geen zin .... alles mag blijven, maar we draaien hier weer rondjes zonder iets wijzer te worden.

Ik stel voor aan cogwil dat je even uw adres invoert via volgende link http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html

Daar kan je zien aan de hand van uw adres welke snelheid mogelijk is, kopieer resultaat hier van max en minimum
In de "praatbarak" stelt Cogwil
Mijn bgc-intro is doorgeschakeld met een gewone telefoonkabel ( zwart met rj45 stekkers op) mijn snelheid die ik volgens de proximus techniekers haal 16,5 Mbps is de maximumsnelheid die mijn lijn aankan maar de reden hiervoor word mij niet verteld. Kan het zijn bgc-intro is een 5 polige stekker , is doorgeschakeld naar het bureel boven daar staat een zespolige aansluitdoos en daarop de splitter van hieruit een netwerkkabel naar de computer, dat dit niet de juiste manier is van aansluiten?


Ik denk dat zijn opstelling mogelijk niet optimaal is. Normaal moet de 6-polige VDSL schakeldoos zo dicht mogelijk bij de telefoonlijn ingang staan .. ja toch ?
't is echter niet helemaal duidelijk want vanuit de splitter gaat men niet naar de computer maar naar de bbox-3 ??? :?
Badge +4
De modem Bbox wordt best met een zo kort mogelijk (bijgeleverd kabeltje) aangesloten op de intro die binnenkomt in huis of garage.
Van Bbox naar computer met een UTP kabel
Ziet er idd naar uit dat het een wirwar is van teveel en te lange kabels : /
Niet noodzakelijk (aansluitdoos/VDSL filter) staat bij mij ook 15 m (klassieke telefoniekabel met 2x2 getwiste paren) verder en heeft niet belet dat ik 100/20 haal 😉, daarom heeft RFG hem een zeer goed voorstel gedaan om dit uit te sluiten, wat ik in de tijd ook gedaan heb, toen Proximus (toen nog Belgacom), mij aangesloten heeft en ik ook een te lage snelheid had, heb ik net het zelfde gedaan direct de modem aangesloten aan de binnenkomende Proximus draden om zo te kunnen bewijzen waar het probleem zat.
NB: die 15 m zal het zeker niet uitmaken.
en trouwens nog dit het is zelf zo als je de kabel wilt verlengen en het een tamelijk lang stuk is dat je zeker geen voordeel haalt met hiervoor utp kabel te gebruiken zelf al is het ene van de beste kwaliteit cat6 bv., dan is de gewone telefoniekabel met getwiste draden nog beter (zeker geen platte telefoniekabel gebruiken waarde draden niet getwist zijn)
Zoals je zelf zegt .. die 15m zal het echt wel uitmaken als hij brakke "kabel" gebruikt met een hoge demping .. en/of overspraak, da's voldoende om zijn lijnwaarden kompleet naar de knoppen te helpen .. als men de gans opzet niet kan "verplaatsen" naar het "kortste aansluitpunt" voor testen dan zal men nooit kunnen achterhalen of het probleem bij zijn installatie ligt dan wel bij PX.
Hij zegt zelf dat hij gewone telefoonkabel gebruikt ... De "blauwe" Bcom kabel gebruiken zou dan nog het minste van de problemen zijn .. Ik heb geen idee of Cat6 kabel bestaat met rj telefoonpluggen
Waarom denk je anders dat ik zeg dat het een goed idee is van RFG en wat ik ook gedaan heb juist om zo'n zaken uit te vissen en heb kunnen bewijzen toen dat het niet bij mij lag maar bij hen, en dan is hij ook honderd procent zeker dat het niet aan zijn installatie in huis ligt.
Techniekers gebruiken zelf soms utp kabel.
Reputatie 2
Badge
Zo is dat Elsa, zogezegd was de reden dat ik op repair stond te wijten aan verkeerde aansluiting/bekabeling in huis en zouden ze een technieker moeten sturen, mits betaling uiteraard, wanrt als het probleem zich voordoet na de intro is het op rekeing van de klant was de uitleg.
Dan heb ik de bbox/modem direct op het paar aangesloten dat van Proximus binnen kwam.
Terug gebeld naar technische dienst en gezegd dat ik de installatie nagekeken had, en terug kreeg ik het zelfde antwoord je staat nog op repair, we zullen dan best een techcnieker laten langskomen, waarop ik het uitlegde wat ik gedaan had en hem vroeg hoe hij dit kom uitleggen waarom ik nog op repair stond, daarop heeft hij gezegd we zullen het doorspelen aan de technisch specialisten, achteraf is een technieker tot bij mij geweest en gezegd dat hij de fout gevonden had en iets veranderd had in de rop.
Badge +4
Moest cogwil eerst eens zeggen wat de snelheids meter aangeeft op zijn adres, dan zouden we al heeeeeeel wat wijzer zijn

http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html
Reputatie 2
Badge
Heeft hij al in een vroegere topic opgegeven en hij zou inderdaad meer moeten halen dan wat zijn speedtest geeft.
Dus om zijn installatie uit te sluiten zou hij de test eens moeten kunnen doen zoals reeds werd vermeld.
Want van Proximus uit krijgt hijn blijkbaar weinig hulp zoals ik ook al in een vorige topic van hem gelezen heb.

Reageer