Lancering Zes in oktober door SBS


Reputatie 7
Badge +2
SBS, de moedermaatschappij van Vier en Vijf lanceert in oktober een nieuwe zender die Zes zal heten. De zender zal zich concentreren op aangekochte films en series. Ze zijn momenteel bezig met praten met de distributeurs. Benieuwd of PX zal toehappen. (zie artikel: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160614_02338053 of http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/2738350/2016/06/14/SBS-lanceert-in-oktober-derde-tv-zender-ZES-wordt-nieuwe-film--en-seriezender.dhtml).

Hopelijk zal PX nu wel toehappen en krijgen we ook snel Fox.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Volgens wat ik lees, zal dat wel loslopen. Vanaf oktober zou de zender al bij Proximus en Telenet te zien kunnen zijn.Van die films zou ik al niet te veel verwachten, want het gaan vooral 'nostalgische' (dus oude?) blockbusters zijn à la Harry Potter en Lethal Weapon.
Hopelijk komen er toch wat nieuwe series, naast CSI, Hawaï Five-O en Supernatural, die SBS in zijn persbericht vermeldt.
Het is ook de bedoeling 'marathonuitzendingen' te organiseren.
Vandaag ook gelezen in het dagblad Het laatste nieuws.

Met wat ik gelezen hebt zal die nieuwe zender ongeveer hetzelfde aanbod hebben dat PX nu aanbied met MS, wat weer problemen bij PX zal teweegbrengen.
Het zelfde aanbod bij Zes dan maar gratis.
Reputatie 7
Badge +6
Stel je voor, Patrick: marathonuitzendingen .... met elke 15 minuten 5 minuten reclame???? Mijn ergste nachtmerrie (naast piepkleine ondertitels ;-() Brrr. Geef mij maar Netflix.
Ik heb daarvoor een goede truc Marleen, ik kijk nooit rechtstreek naar een programma ik neem het op dan kan ik de reclameblokken doorspoelen. Start meestal 30 minuten later :-)

En dit is nu bij PX het sterkste punt dat je onbeperkt kan opnemen in de cloud.
Maak niet uit hoeveel je programmeer op hetzelfde uur het werk voor 100% als je dagelijks programmeert, serie opnames dat werkt nog niet voor 100%.
Reputatie 7
Badge +6
Als het nu maar weer niet 'meer van het zelfde' wordt, dan zal het al een aanwinst zijn.
Wij kijken ook weinig rechtstreeks om die reden trouwens.
Reputatie 7
Badge +2
Fox toont ten minste nieuwe series pas enkele dagen na originele uitzending in de US. Zes zal waarschijnlijk minder interessant zijn.
Reputatie 6
Badge +1
We wachten het af, maar wordt dan zo'n zender die dan een aflevering of vier (of meer) van dezelfde serie achter elkaar uitzend.
Reputatie 6
Badge +1
Misschien kunnen ze op ZES "De dingen des levens" verder uitzenden. Ik volg het zelf niet, maar is op allerlei fora veel vraag naar om deze serie verder te zetten.
Reputatie 6
Badge +2
Hopelijk zendt die zender in HD uit.
Reputatie 6
Badge +1
Dat zal normaal gezien wel, maar dan zal PX hem wel downscalen naar SD.
Reputatie 6
Badge +2
Dat zal normaal gezien wel, maar dan zal PX hem wel downscalen naar SD.

Dan zal ik die zender wel bekijken via Telenet, die zal wel in HD doorzenden.
Reputatie 2
Misschien kunnen ze op ZES "De dingen des levens" verder uitzenden. Ik volg het zelf niet, maar is op allerlei fora veel vraag naar om deze serie verder te zetten.

Ja niet alleen daar maar ook op Facebook, je kan de serie gratis verder zien als je je had ingeschreven bij Brady Black. Ik heb dit gedaan omdat ik die serie volgde maar het is toch helemaal anders dan als je ze op een tv ziet bij een zender. en er waren bijna 100 afleveringen tussenuit. Nu heb ik ze allemaal maar dan is het ook onoverzichtelijk.
Vier en Vijf zijn in HD dus Zes dezelfde firma PX zal die zeker in HD doorsturen. Wil er een bak trappist op wedden.
Reputatie 7
Badge +2
Vier en Vijf zijn in HD dus Zes dezelfde firma PX zal die zeker in HD doorsturen. Wil er een bak trappist op wedden.

Daar zou ik niet vanuit durven gaan. Vitaya is ook van Medialaan en ondertussen bij andere aanbieders in HD versie beschikbaar. PX geeft die ook niet door in HD en communiceren ook niet over een tijdstip waarop dat wel het geval zal zijn. Het zal wel weer een kwestie van centen zijn of van contractuele verplichtingen.
Reputatie 6
Badge +2
Vier en Vijf zijn in HD dus Zes dezelfde firma PX zal die zeker in HD doorsturen. Wil er een bak trappist op wedden.

Daar zou ik niet vanuit durven gaan. Vitaya is ook van Medialaan en ondertussen bij andere aanbieders in HD versie beschikbaar. PX geeft die ook niet door in HD en communiceren ook niet over een tijdstip waarop dat wel het geval zal zijn. Het zal wel weer een kwestie van centen zijn of van contractuele verplichtingen.


Telenet mag Vitaya in 1080i doorzenden toch is het geen HD dat men te zien krijgt, dat zijn gewoon SD beelden die op een HD zender uitgezonden wordt, bij VTM en 2 BE (binnenkort Q2) daarentegen is het wel HD, Ketnet is ook zo'n zender die Telenet in 1080i doorzendt maar hier krijgt men ook SD beelden te zien op een HD zender tot tegenstelling van één en Canvas waar men wel HD te zien krijgt.
Dan is het niet verwonderlijk dat Proximus die 2 zenders nog altijd in SD doorzendt.
Wat ZES betreft: dat is inderdaad juist, het is niet omdat SBS de zenders VIER en VIJF in HD uitzendt dat daarom ZES ook in HD zal zijn al hoop ik van wel.
KADET en VTMKzoom zijn TV zenders van MEDIALAAN maar zenden nog altijd in SD uit terwijl VTM en 2 BE (binnenkort Q2) de 2 enige zenders van MEDIALAAN zijn die in HD uitzenden.
Besluit: niet alle TV zenders die bij een zelfde TV groep horen zenden in HD uit.
Reputatie 2
Mij lijkt het dan ook verwonderlijk dat jij dit allemaal weet, want ik ben juist bij Telenet en heb in een mail over enkele maanden terug gelezen dat Vitaya in HD uitzond. Zelfs op het officieel forum van Telenet stond dit vermeld en daar is of zijn misschien moderators aanwezig. En als dat bericht onwaar zou zijn zou dit ook al lang verwijdert zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Ik las het vandaag ook in Het Belang van Limburg. Ik hoop dat ze de oude serie "Dallas" nog een uitzenden. Dat is de "moeder van alle series". Canvas heeft die serie een paar maanden terug nog eens uitgezonden, maar zijn gestopt na een aantal uitzendingen. Daar kwam nog protest op, maar ze moesten besparen. Niks aan te doen. Dat was nog eens een serie om U tegen te zeggen. Destijds, toen die uitgezonden werd op TV1 (één) waren de straten leeg. De clubs hielden geen trainingen op donderdagavond, want werkelijk iedereen keek naar Dallas. Vijf heeft de nieuwe serie uitgezonden, maar die was bijlange na niet zo goed als de eerste 14 jaargangen met JR n Bobby. Oh, ik hoop zo dat die zender Dallas gaat uitzenden. In de krant stond echter dat elke seie zijn verjaringstermijn heeft, zoals Dallas. :@:( Ik hoop heet niet.
Reputatie 6
Badge +2
Ik las het vandaag ook in Het Belang van Limburg. Ik hoop dat ze de oude serie "Dallas" nog een uitzenden. Dat is de "moeder van alle series". Canvas heeft die serie een paar maanden terug nog eens uitgezonden, maar zijn gestopt na een aantal uitzendingen. Daar kwam nog protest op, maar ze moesten besparen. Niks aan te doen. Dat was nog eens een serie om U tegen te zeggen. Destijds, toen die uitgezonden werd op TV1 (één) waren de straten leeg. De clubs hielden geen trainingen op donderdagavond, want werkelijk iedereen keek naar Dallas. Vijf heeft de nieuwe serie uitgezonden, maar die was bijlange na niet zo goed als de eerste 14 jaargangen met JR n Bobby. Oh, ik hoop zo dat die zender Dallas gaat uitzenden. In de krant stond echter dat elke seie zijn verjaringstermijn heeft, zoals Dallas. :@:( Ik hoop heet niet.

Anders een DVD box kopen indien Dallas niet zou worden heruitgezonden.
Ik denk als computer dummy dat het PX netwerk het niet aan kan om alles te uit te zenden in HD.

Ik denk als klant dat PX de Vlamingen discrimineert vergeleken met Wallonië daar betalen ze wel voor HD zenders, veel meer aanbod. Je verwacht toch als klant dat al de Nederlandstalige zenders in HD zijn Vitaya, de 3 Nederlandse zenders en nu met de komst van Zes.

Ik als klant wil best eens weten waarom PX nooit eens eerlijk zegt waarom ze die zenders niet in HD uitzenden ligt het aan het netwerk die het niet aankan of ligt het aan de kostprijs? Jullie zenden wel privé zenders uit in HD in Wallonië maar de 3 Nederlandse zenders blijven maar in SD

N.B nostalgie Elma Dallas met J.R. was nog in de tijd dat je op de BRT 1/2 video recorder kon winnen op de TV.
De hoofdreden is zeker niet dat het netwerk HD niet aankan, buiten mss voor de minderheid die nog op adsl zitten en ze dan voor een zender die enkel in HD zou uitgezonden worden ze ook SD voor deze mensen zouden moeten voorzien.
Denk ik ook Elsa netwerk kan het niet aan.
Wij en ander klanten weten het maar PX zwijgt erover zouden beter eerlijk zijn erover en dat is frustrerend als klant de ze oneerlijkheid met info erover.

Zal weken duren voor PX hier een antwoord zal geven 😞
Reputatie 2
Ik las het vandaag ook in Het Belang van Limburg. Ik hoop dat ze de oude serie "Dallas" nog een uitzenden. Dat is de "moeder van alle series". Canvas heeft die serie een paar maanden terug nog eens uitgezonden, maar zijn gestopt na een aantal uitzendingen. Daar kwam nog protest op, maar ze moesten besparen. Niks aan te doen. Dat was nog eens een serie om U tegen te zeggen. Destijds, toen die uitgezonden werd op TV1 (één) waren de straten leeg. De clubs hielden geen trainingen op donderdagavond, want werkelijk iedereen keek naar Dallas. Vijf heeft de nieuwe serie uitgezonden, maar die was bijlange na niet zo goed als de eerste 14 jaargangen met JR n Bobby. Oh, ik hoop zo dat die zender Dallas gaat uitzenden. In de krant stond echter dat elke seie zijn verjaringstermijn heeft, zoals Dallas. :@:( Ik hoop heet niet.

Ja van mij mogen ze dat ook eens terug geven, dat waren tenminste nog eens tijden. Nu zie je steeds herhalingen, en waarom doet men dit denk je, Gewoon om te besparen. Je ziet soms 5 maal dezelfde langspeelfilm in één jaar op drie zenders. Die worden op één of andere manier eerst aangekocht en dan kopiëert. men er 1 of 2 en verkoopt die aan die andere zenders. Van mij mogen ze de kampioenen nog jaren geven want ik lach er nog steeds even hard mee; Daarbij lachen is gezond, en als je in je kist ligt zal je het niet meer moeten doen.
Reputatie 6
Badge +1
Ik wou net de suggestie doen, misschien ipv de kampioenen. Ik keek er ook naar nu op Canvas. Bij Canvas hebben ze er wel flink het mes ingezet, eerst werd er vanaf 's ochtends al uitgezonden, nu vaak vanaf 19u25, ik denk dan moest er daarom een derde zender bijgemaakt worden? Zijn oude series als Dallas dan zo duur?
Reputatie 2
je moet ook een verschil maken bv, tussen Telenet en Proximus. Px zend uit over geheel België en Telenet niet. Dus het verschil is dat telenet zich kan beperken tot eenzelfde pakket voor iedereen. Dus als je wil kan ik bv. Ook dat pakketje met een paar Franstalige zenders bestelen. Bij jullie ligt dit anders en is dit gespitst en dan heb je ook dat er misschien sommige zenders niet aanwezig zijn zoals Franstalige.
Reputatie 7
Badge +1
Vier en Vijf zijn in HD dus Zes dezelfde firma PX zal die zeker in HD doorsturen. Wil er een bak trappist op wedden.

Daar zou ik niet vanuit durven gaan. Vitaya is ook van Medialaan en ondertussen bij andere aanbieders in HD versie beschikbaar. PX geeft die ook niet door in HD en communiceren ook niet over een tijdstip waarop dat wel het geval zal zijn. Het zal wel weer een kwestie van centen zijn of van contractuele verplichtingen.


Telenet mag Vitaya in 1080i doorzenden toch is het geen HD dat men te zien krijgt, dat zijn gewoon SD beelden die op een HD zender uitgezonden wordt, bij VTM en 2 BE (binnenkort Q2) daarentegen is het wel HD, Ketnet is ook zo'n zender die Telenet in 1080i doorzendt maar hier krijgt men ook SD beelden te zien op een HD zender tot tegenstelling van één en Canvas waar men wel HD te zien krijgt.
Dan is het niet verwonderlijk dat Proximus die 2 zenders nog altijd in SD doorzendt.
Wat ZES betreft: dat is inderdaad juist, het is niet omdat SBS de zenders VIER en VIJF in HD uitzendt dat daarom ZES ook in HD zal zijn al hoop ik van wel.
KADET en VTMKzoom zijn TV zenders van MEDIALAAN maar zenden nog altijd in SD uit terwijl VTM en 2 BE (binnenkort Q2) de 2 enige zenders van MEDIALAAN zijn die in HD uitzenden.
Besluit: niet alle TV zenders die bij een zelfde TV groep horen zenden in HD uit.

Mijn TV geeft nocbtans voor Vitaya via de tuner en een CI+-module van Telenet aan dat het 1080i is. Met de infoknop komt dan in de rechterbovenhoek 1080i 16:9 HD. Voor SD-zenders staat daar dan 576i 16:9 SD

Reageer