Lan verbinding heeft geen geldige IP-configuratie. Melding na installatie B-Box3

  • 7 December 2014
  • 16 reacties
  • 2013 Bekeken

Sinds een 2 tal weken in het bezit van een B-Box3 modem.


Na wat zoeken geen enkel probleem meer op het Wifi-gebeuren maar op de vast verbonden PC gebeurt het zeer geregeld, dat er geen connectie wordt gelegd met het internet. Onder windows 7 dan 'Problemen oplossen' aanklikken in het netwerkcentrum en de verbinding wordt hersteld. Als foutboodschap komt er dan 'Lan verbinding heeft geen geldige IP-configuratie. Adapter is opnieuw ingesteld.'


Hoe is dit te verhelpen? Vroeger met de B-Box2 nooit problemen ondervonden.




Hoe stel ik een vast IP-adres in? Ik heb schijnbaar allerlei 'dingen' in te stellen als ik het IP-adres niet automatisch laat aanmaken.




Alvast bedankt






Beste,




Er zit waarschijnlijk een foutje in de beschrijving. Het 'Subnetmasker en 265.256.256.0' aanvaardt hij niet. 'Waarde moet tussen 0 en 255 liggen' en 265 en 256 zijn nog steeds groter dan 255....




Groeten,




Het wordt steeds maar gekker: Bij het inpluggen van een LAN-verbinding vb. met de TV-decoder schakelt de PC uit en deze start zichzelf weer op. Ik had wel een verbinding met de B-Box open staan


Vandaag andermaal problemen. Na zowat 2 minuten na het opstarten van de PC is er geen netwerkconectiviteit, ook de verbinding met de B-Box (192.168.1.1) is niet te maken. Dan plots een sterke schijfactiviteit en.... ja hoor de verbinding tussen PC en B-Box is OK. Moet ik de ghostbusters laten komen?


Inmiddels ook de Proximus technische ondersteuning aan de lijn gehad (hebben mij zelf gecontacteerd waarvoor dank) maar ook na veel zoeken nog niets gevonden omdat het probleem er op dat moment ook niet was.


Ik moet nu allerlei 'dingen' afchecken als hij weer niet wil. Ze contacteren mij de volgende dagen opnieuw.


Inmiddels de opgegeven instellingen ingegeven. gaf nu geen problemen maar ken het resultaat (nog) niet.



16 reacties

Wat je eens kunt proberen is je pc een statisch Ip adres geven bvb 192.168.1.150 en dan zien of je nog het probleem krijgt.
'Lan verbinding heeft geen geldige IP-configuratie. Adapter is opnieuw ingesteld.'.


Deze melding heb ik ook meermaals gekregen op mijn laptop, ,na gebruik van mijn USB-modem op mijn laptop. Als ik thuis opnieuw mijn vaste kabelverbinding aansluit, moet ik de probleemoplosser gebruiken.


Walter
Als je de wifi uitzet van je router/modem (Bbox) zou het ook kunnen dat je deze niet meer voor hebt, maar dat is natuurlijk geen oplossing, kan je alleen als test gebruiken !

Hoe stel ik een vast IP-adres in? Ik heb schijnbaar allerlei 'dingen' in te stellen als ik het IP-adres niet automatisch laat aanmaken.



  1. Open Netwerkverbindingen door te klikken op de knop StartAfbeelding van de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ adapter in het zoekvak en klik vervolgens op Netwerkverbindingen weergeven onder Netwerkcentrum.
  2. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u wilt wijzigen en klik vervolgens op Eigenschappen. Beheerdersmachtiging vereistAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

  • [list=1]
  • Klik op de tab Netwerk. Klik onder Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig op Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) en klik vervolgens op Eigenschappen.


Afbeelding van het dialoogvenster Eigenschappen van netwerkverbinding


Afbeelding van het dialoogvenster Eigenschappen van Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)


Dialoogvenster Eigenschappen van Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)



[/list]
instellingen voor een IPv4 IP-adres wilt opgeven, gaat u op een van de volgende manieren te werk:




  • handmatig een IP-adres wilt toewijzen, klikt u op Het volgende IP-adres gebruiken en typt u vervolgens in de vakken IP-adres : 192.168.1.150 Subnetmasker en 255.255.255.0 Standaardgateway 192.168.1.1

  • het adres van de DNS-server handmatig wilt toewijzen, klikt u op De volgende DNS-serveradressen gebruiken, en typt u vervolgens in de vakken Voorkeurs-DNS-server 195.238.2.21 Alternatieve DNS-server 195.238.2.22

Badge
Hallo,


Is er soms ook iemand die de printer draadloos heeft gekregen in een BBox3. En heeft anders iemand voor mij een uitleg met een print screen ?


Windows 8 ik ben iemand aan het helpen. En zelf heb ik er ook niet zoveel kaas van gegeten. Dan maak je weer mensen blij. Dank je wel


Groet Frwi


klik links onder op de windows logo die in de taakbalk staat zodat je naar het het tegelscherm springt.


Daar begin je gewoon het volgende te typen => advanced printer setup


klik dan op advanced printer setup die rechtsboven onder de zoekbalk te voorschijn komt


dan zal er gezocht worden naar onder ander de draadloze printer die je wil installeren en dan verder gaan


(printer moet wel opstaan anders zendt hij geen wifi signaal uit)
Reputatie 1
Badge
Dat subnetmask mag weldegelijk maar getallen bevatten tot 255. Dus die 265.256.256.0 is zeker niet juist, dat moet 255.255.255.0 zijn (iets wat windows trouwens automatisch zo invult als je ip's in de 192.168.x.x regio gebruikt). IPv4 getallen hebben maar 256 mogelijkheden : dus van 0-255...


Als DNS mag je ook gewoon het IP van je router invullen (dus 192.168.1.1) i.p.v. die van Proximus zelf : je router zal dat wel doorsturen...


Nu : in elk geval is het vreemd dat het niet automatisch lukt. Ergens in de instellingen van de router moeten dan toch bepaalde zaken verkeerd zijn.

Als DNS mag je ook gewoon het IP van je router invullen (dus 192.168.1.1) i.p.v. die van Proximus zelf : je router zal dat wel doorsturen



Heb ik juist zo opgegeven omdat er zijn die met de bbox3 problemen hadden door het invullen van de DNS 192.168.1.1 en door het in te stellen zoals ik het hierboven opgegeven heb was het wel in orde gekomen, daarom heb ik dit voorgesteld om al zeker te zijn dat het zo al werkt, anders wordt het nog moeilijker en als het zo blijkt te werken kan je dan nog altijd proberen met 192.168.1.1 in te stellen om te zien of het in orde blijft.

Zoals je weet durft de bbox3 nog al eens eigenaardig doen (dan nog afhankelijk of het een /T of /S is , en is het dus wel degelijk niet voor niets dat ik dit zo opgeef, als betweetster van het forum wel te verstaan brutaal
Reputatie 1
Badge
Hier heb ik nog altijd een Bbox-2 : geen snelheidsduivel, maar het ding werkt wel.


Als Proximus al zaken als DNS-forwarding niet voor elkaar krijgt op zijn hardware, dan is het echt wel heel triestig gesteld met die Bbox-3. Dat zijn basic zaken voor een router die gewoon MOETEN werken. Via DHCP is dat trouwens de standaardinstelling. Je verplichten om al je IP's manueel in te vullen, kan toch moeilijk de bedoeling zijn...
Dat heb je hier al dikwijls gezegd dat dit allemaal zaken zijn die zouden moeten werken, maar dat weet natuurlijk ook iedereen omdat het ook evident is, de realiteit is echter precies toch nog een klein beetje anders, als je al de opmerkingen over de bb3 leest op het internet, dus wat kan je dan doen proberen de brokken te lijmen tot er een definitieve en werkende oplossing (bug fix) komt van Proximus en dus in afwachting geef ik zoveel mogelijk oplossingen om toch de zaak te kunnen doen draaien en heeft het geen zin dat ik hun zeg hoe ze het normaal moeten instellen omdat het normaal zo hoort, en je mag hier nog 100000 duizend keer zeggen dat het gewoon MOET zo werken, daar zal de bbox3 eens ferm zijn je weet wel welke vinger opsteken naar u :-))


En als je het nog niet moest weten er zijn nu veel klachten met wifi sedert de laatste firmware update, gelukkig staat ze er bij iedereen nog niet op !
Reputatie 1
Badge
Sorry Elsa, maar wat je hierboven post is nogal twijfelachtig: een DNS is zowat de basis van het internet en zoiets MOET gewoon werken, zowel statisch als via DHCP. Daarbij speelt het geen rol of er een workaround bestaat of niet. Een telecombedrijf dat daar niet in slaagt zou beter gewoon de boeken toedoen : iedereen zal er wel bij varen.


Mocht Proximus me zo'n router geven dan krijgen ze onmiddellijk de keuze : ofwel zorgen ze dat het werkt (NU), ofwel zijn ze deze klant kwijt. Heel simpel.




Ge kunt dat inderdaad twijfelachtig vinden net zoals ik ook op het eerste zicht dikwijls twijfel, maar als je dan leest op verschillende forums en op verschillende privé berichten en op sociale media dat er inderdaad veel mensen zijn die via deze mss ongeloofwaardige omweg wel de zaak hebben kunnen oplossen dan kan ik niet anders doen dan op den duur geloven dat er inderdaad toch iets moet van waar zijn, en deze ervaring deel ik gewoon aan anderen mee of dat het nu geloofwaardig of niet overkomt, daar kan ik natuurlijk niks aan doen of veranderen, iedereen kan het gewoon zelf uitvissen of het helpt of niet, of ze kunnen als u doen, wachten tot proximus zegt het werkt nu of opstappen naar een concurrent, maar blijkbaar zijn ze niet allemaal zo want anders zouden ze het doen en geen vrede nemen met zo'n omweg, en als ze het echt beu zijn dan kunnen ze nog altijd hun conclusies trekken en doen wat ze graag doen.


Of anders gezegd als ik zelf zo iets voor heb, zelf al twijfel ik dan probeer ik het toch, om te zien of het gewoon klopt wat de mensen zeggen of posten en meer is het niet , dan kan ik nog altijd de boel in de vuilbak smijten als het op niks trekt !!! :-))


Mss is het een bug in de bbox3 zoals de uwe en hebben ze zich vergist tussen DSN en DNS smileylach
Dat DNS forwarding niet goed werkt op de bbox3 kan ik toch ook maar moeilijk geloven hoor. Dan zouden er echt ontelbaar veel mensen problemen moeten hebben, want het is maar een absolute minderheid die zijn DNS handmatig zal instellen.


Wat er effectief niet meer kan op de bbox3 is handmatig de DNS servers aanpassen. Als je andere DNS servers wilt gebruiken dan deze van Belgacom, moet je ze inderdaad manueel instellen op ieder apparaat afzonderlijk. Waarschijnlijk ben je hiermee aan het verwarren?
Dat kan ondertussen weer wel DNS instellen nog niet op alle boxen .


Of je het nu moeilijk geloofd of niet de feiten zijn er, en geloven of niet geloven daar kan ik niemand mee verder helpen, trouwens ondertussen weer twee van de club kunnen verder helpen met gelijkaardig probleem al TS, tot er aan het licht komt wat de juiste reden is, want de problemen verschillen nog volgens het merk van box en ook nog van versie software die er op staat.


Iedereen gelooft er het zijn en van, en ik ook lach
Hello,




Ondertussen de hint om een vast IP-adres in te voeren gedaan en al meer dan een week geen enkel probleem meer bij het starten van de PC (vaste) connectie.


De WiFi en Fon-verbinding met de B-Box3 rechtstreeks van op een toestel (smartphone en tablet) geen probleem maar een extra WiFi-repeater toevoegen blijft onmogelijk. Ik zie hem staan in het configuratiescherm van de B-Box maar de verbinding via de repeater blijft hangen op 'IP-adres ophalen...'


Iermand een idee?
Heb je de wifi repeater via WPS ingesteld. (surf ook eens naar ►rangeextender )


probeer ook eens of het werkt als je de repeater in het zelfde plaats zet waar je bbox3 staat


ook je bbox3 eens rebooten kan soms helpen (15 seconden netstekker uittrekken)

Reageer