Beantwoord

Krijg voicemail niet afgeschakeld

  • 29 April 2016
  • 9 reacties
  • 1493 Bekeken

Ik heb geprobeerd mijn voicemail of the schakelen via de myproximus website met verschillende browsers (edge, internet explorer, firefox, chrome) en via de android myproximus application. Ik gebruik pay-and-go.
Als ik naar "Mijn overzicht" op my proximus website ga, werkt geen enkele van de subopties. Ik kan niets instellen. Ik krijg allerlei foutboodschappen.
Als ik probeer voicemail te deactiveren via deze link:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/mobiele-telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail/voicemail-activeren-of-deactiveren.html
wordt ik gevraagd on in te loggen. Maar dat inloggen mislukt.
Ik krijg de volgende boodschap:
Er is een intern probleem opgetreden, gelieve om later opnieuw te proberen of contact op te nemen met de klantendienst.

Als ik naar de klantendienst bel op 080022800 en via het automatisch systeem mijn voicemail probeer te deactiveren, wordt deze niet gedeactiveerd, maar bij het indrukken van de laatste toets (waarmee de voicemail zou afgeschakeld worden) word ik doorgeschakeld naar een operator. Als ik aan de operator vraag om mijn voicemail af te schakelen zegt deze dat de voicemail nog aan stond en ze deze heeft afgeschakeld, maar uiteindelijk blijkt er niets veranderd. Ik heb dit verschillende keren geprobeerd. Dus zelfs de proximus medewerkers slagen er niet in mijn voicemail af te schakelen.

De rinkeltijd aanpassen via **61*+32475151516**30# lukt ook niet. Volgens de proximus medewerker omdat ik pay-and-go heb. Ze probeerde mij dan ook dadelijk een abonnement aan te smeren.

Ik ben pas 1 week bij proximus.
Het enige wat werkt is bellen en herladen, oproepen ontvangen is bijna onmogelijk met de korte rinkeltijd en de onmogelijkheid om deze te verlengen of de voicemail af te schakelen De helpdesk kan het probleem niet oplossen. My proximus werkt ook niet - alleen de registratie lukte en het herladen werk ook, de rest niet.

Kan iemand mij helpen?

PS. Met voicemail uitschakelen bedoel ik dat de oproeper nooit terecht komt op mijn voicemail, maar dat mijn telefoon altijd blijft rinkelen (moest dat niet duidelijk zijn).
icon

Beste antwoord door MarliesR 29 April 2016, 21:23

Bekijk origineel

9 reacties

Ik heb ook een P&G en inderdaad wat de rinkeltijd betreft die kan je niet aanpassen wel als je abonnement hebt.
ter info wat hier vroeger ook nog werd gepost:
Voicemail Instellingen o.a. voicemail uitschakelen
Hoe kan ik voorkomen dat ik gebeld wordt door mijn voicemail? door
1231(Optie 4, Optie 1) te bellen vanuit uw Proximus nummer, uitschakelen

U belt hiervoor naar 1231 of 1969.
U kiest ervoor om uw Berichtmelding te wijzigen (optie 4).
Deze kan u daar deactiveren.
Dus probeer eens via 1231 of 1969 om te zien of het lukt
Ja, dat begrijp ik. Maar je zou wel de voicemail moeten kunnen afzetten of my-proximus moeten kunnen gebruiken.
zie mijn vorige post heb er nog iets bijgezet 😉
Ik kan mijn voicemail niet deactiveren via 1231 of 1969, geen enkel van de opties geven me deze mogelijkheid. Ik kan alleen de instellingen veranderen.
Optie 4, zoals u zei dient om een "bericht te verzenden". De andere opties geven mij ook geen mogelijkheid om voicemail af te schakelen.
Best wachten tot een proximus medewerker hierop reageert of eventueel als er op de lange duur niet gereageerd wordt een prive bericht sturen naar het Het Proximus Team .
Reputatie 1
Beste Kris,

Bedankt om uw nummer via privé-bericht door te geven. Bij deze kan ik bevestigen dat ik de voicemail verwijderd heb op uw nummer.

Dit kan enkel gebeuren via de klantendienst. Dat is een van de weinige zaken die u zelf niet kan wijzigen via MyProximus of het Voicemail menu.

Mijn excuses alvast indien dit enige verwarring teweeg bracht.

Met vriendelijke groeten,

Marlies
Dank u wel. Het is nu gelukt. Ik had al 3 keer naar de helpdesk gebeld en drie keer zei de medemerker dat de voicemail door haar gedeactiveerd werd. Maar het werke nooit. Maar nadat u heeft veranderd werkte het wel. Misschien moet u het helpdesk personeel inlichten over de juiste methode?
In ieder geval, heel erg bedankt.
Ps. Ook my proximus werkt nu.
Reputatie 1
Ik ben blij dat het in orde is.

Dat is met plezier gedaan!

Bedankt om het te laten weten.

In naam van Proximus nog een fijne avond gewenst en alvast een prettig weekend!

Met vriendelijke groeten,

Marlies

Reageer