Beantwoord

Kosten internationale sms’en

  • 28 December 2017
  • 8 reacties
  • 1525 Bekeken

Beste,

Sinds vandaag ben ik klant bij Proximus, op basis van een abonnement via mijn werk.
Helaas heb ik vandaag, nog maar een paar uur na activatie van mijn Sim-kaart, al meteen 3 internationale sms’en op mijn verbruik staan (die door mij betaald moeten worden).
Ik nam contact op via de helpdesk maar daar bleef men vaag. Op het forum zie ik echter alle verhalen rond iMessage en Facetime.
Ik wil dit probleem in de kiem smoren en de kosten niet verder laten oplopen: wat dien ik dus te doen? Ik heb een iPhone 8 dus het verhaal van iMessage en FaceTime wil ik geloven, maar ik zou graag dan ook een oplossing krijgen?

Vriendelijke groet,
Jessie
icon

Beste antwoord door frank 30 December 2017, 09:57

Bekijk origineel

8 reacties

ter info: als ik googel vind ik bv:
FaceTime instellen, uitschakelen of beperken: zo doe je dat
FaceTime instellen op iPhone en iPad, activeren, uitschakelen - iCulture
FaceTime instellen, uitschakelen of beperken: zo doe je dat - 4Mobiel

iMessage uitschakelen op iPhone, iPad en Mac - iCulture

etc......
Dag Martin,

Bedankt voor je reactie maar ik doelde niet op het uitschakelen van iMessage en/of FaceTime. Ik weet hoe dat moet.
Ik zoek een manier om te vermijden dat er nog meer internationale smsen worden gestuurd ZONDER dat natuurlijk daarvoor die functies moeten worden uitgeschakeld. De functies maken immers gebruik van mijn mobieledata verbinding, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Het is enkel die voortdurende kost voor “activatiesmsen” die ik wil voorkomen. Want het kan toch niet dat dit gewoon gaat blijven gebeuren?
Reputatie 7
Badge +4
Dit probleem komt ook frequent aan bod op het franstalige forum; onderstaande mogelijke oplossing werd hieromtrent reeds aangekaart:
*******************
n.septon
Apprentice
1 commentaire
il y a 1 mois
Désactiver iMessage, désactiver Facetime.
Eteindre et redémarrer l'Iphone (entrer le code pin)
Récactiver iMessage et réactiver facetime.
problème réglé ?
(je pense qu'il envoie des sms UK en boucle car il est perturbé par le changement de carte sim sur le même log iMessage)

P.S. Ik ben geen expert en vermits Apple support blijkbaar "niet thuis geeft" blijft het zoeken naar een speld in een hooiberg.... maar mijns inziens is er een zwaar vermoeden dat bovenstaande te maken heeft met het verloren gaan en herstellen van het contact met betrokken (Apple)-servers (biedt het zelden of niet uitschakelen van de Iphone enig soelaas?)

P.S.
https://support.apple.com/nl-be/HT201422
niet alleen op het Fr forum maar ook hier, het is meer een kwestie om terug te vinden waar de oplossing staat (veel tijd en zoekwerk dus 😉 )
Reputatie 6
Badge +3
Dat zijn inderdaad sms'en van iPhone apps die zich registreren in het buitenland.
Telkens je die apps opstart , worden blijkbaar die sms'en verstuurd ....

Hier staat een ganse discussie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=38714
Het belangrijkste staat hier:
Om hoge kosten te vermijden schakel je iMessage en FaceTime dus beter niet regelmatig in en uit, want telkens je het inschakelt wordt er zo'n sms verstuurd.

Natuurlijk had Apple hun systeem ook zo kunnen ontwerpen dat zij een beveiligingscode naar jouw gsm-nummer sturen, maar helaas hebben ze voor het omgekeerde gekozen, zodat alles op jouw kosten is.
dus als je ze niet blokkeert zal er niet veel tegen te doen zijn ?

PS:Bedankt voor het toevoegen van de link, ik had me hier al liggen rot zoeken op het forum maar inderdaad het was op userbase dat ik het vroeger gelezen had ;-)
PS2: en nogmaals bedankt om de korte resume er bij aan toe te voegen 😄
Reputatie 7
Badge +4
@Martin in de link van Frank staat ook info van nickz:
Inderdaad, als de sms niet kan worden verstuurd (omdat je op "annuleren" hebt gedrukt of omdat je niet genoeg belkrediet hebt), dan zal je gsm-nummer niet worden geverifieerd en kan je dit niet gebruiken voor iMessage en FaceTime. Voor deze diensten zal je dan enkel bereikbaar zijn via het e-mailadres van je Apple ID en dit zal ook worden gebruikt als afzender in plaats van je gsm-nummer.
Ik denk dat het gemakkelijkste en het minste gedoe is van een Android SF te gebruiken, 't zijn deugnieten net met de prijs van hun vervangbatterij 😉 😃

Reageer