Korting Trouwe klant

• 16 december 2015
  • 71 reacties
  • 6212 Bekeken

De korting trouwe klant die Proximus al enkele jaren toekent bestaat blijkbaar nog altijd.
Deze was enkele jaren geleden respectievelijk 3€, 5€ en 7€ per maand gedurende een jaar, afhankelijk van de samenstelling van je pack.
Alleen heeft nooit iemand blijkbaar een deftige uitleg gekregen op welke basis die voor een jaar toegekend werd en waarom bij de ene dit zelf het jaar erna ook nog toegekend werd en dan weer voor anderen niet.
Ook waren er klanten bij die het pas verworven hebben na uitdrukkelijk er zelf te hebben moeten op aandringen om deze korting ook te krijgen omdat ze vastgesteld hebben dat anderen dit wel gekregen hadden en zij niet die zelf al veel langer klant waren enz......

Daarom zou het niet slecht zijn dat er eens iemand van Proximus uitlegt hoe de vork juist in de steel steekt en op welke basis daar iemand recht op heeft ,
bv.
  • moet men eerst al X aantal jaren klant zijn
  • moeten je samenstelling van je pack aan bepaalde voorwaarden voldoen.
  • wat is bepalend dat de ene klant ten opzichte van de andere klant 3 of 5 of 7€/maand voor een jaar toegekend krijgt
  • Wat bepaalt er dat de ene klant aansluitend het volgende jaar deze korting verder krijgt weer voor één jaar en het stop bij de andere
- - --

71 reacties

Badge
Een goeie Topic, het zou zeker interessant zijn daar eens een woordje uitleg over te krijgen.
Bedankt om dat eens ter discussie te brengen.
Mvg,
ja idd .. ik ben al eeuwen klant van Belgacom/Proximus maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit enige korting heb gekregen ... dit is het eerste wat ik daar trouwens over hoor !
Inderdaad dat werd al een paar jaar terug ingevoerd als ik het goed voor heb.

Maar juist ook nog iets opgestoken, zo heeft iemand gevraagd of hij zijn korting die 7€/maand bedroeg voor het jaar 2015, ook nog zou krijgen voor 2016.
Dan hebben ze hem uiteindelijk voor het jaar 2016, 5€/maand korting toegekend, maar deze keer maar voor 6 maand, wat dus wel 2€ per maand en ook 6 maanden minder was, achteraf kreeg hij toch van de commerciële dienst te horen dat hij toch nog 6 maand ging bijkrijgen!
't is maar dat je het weet!

NB: staat normaal aangegeven op je factuur bvb bij een pack Telefonie+Internet+TV
onder de rubriek internet zoals iets in deze aard:
"Maandelijkse korting van € X gedurende Y maanden op uw internet abonnement"
Nu merk ik ook op dat deze topic het embleem niet heeft want het gaat wel duidelijk om een vraag om meer uitleg naar PX toe !
kan mij niet voorstellen dat ik dit uitgevinkt heb .
Maar het voornaamste is dat er een duidelijke uitleg van PX uit komt.

NB na het woord embleem heb ik het volgende gezet

maar dit verdwijnt bij opslaan!
Nog 3 getuigenissen :

- kreeg keuze tussen 6 maanden 5 euro of 10% korting onbeperkt in duur.

- internet start en nu €7 per maand korting (2015)

- Maxi pack(internet+ tel classic + TV) (+extra zenders) 74.95 en 7.5 euro korting (2015)
Reputatie 7
Badge +6
Ben benieuwd hoe ze dat uitgelegd krijgen.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb ook voor 2015 die trouwe klantenkorting gekregen, gevonden op de proximussite door een link van Elsa (weet nu niet meer dewelke) op het oude forum. Moest hiervoor een formulier invullen. Hoe kan ik deze voor 2016 terug aanvragen? Ik vind momenteel geen enkele verwijzing hiervoor op hun website. Of moet dit telefonisch gebeuren via de klantendienst?
Die verwijzing op hun website heb ik nooit gevonden het is ook totaal onduidelijk hoe dit beslist wordt wie dir krijgt en hoeveel je krijgt.
Ik heb het maar een half jaar gekregen, waarom de anderen een jaar, nooit een deftige uitleg over gekregen.
Verschillende doen dit blijkbaar via en online Mail formulier
http://support.nl.proximus.be/app/contact/prive/intro/c/1284#mail
maar je kan het eveneens via de klantendienst aanvragen, je moet alleen maar zien vast te krijgen ;-)
succes.
groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge +1
Waarom zou Proximus moeten communiceren waarom jij als 'trouwe' klant xx euro korting krijgt en een andere klant yy euro korting?
Iedere klant wordt ingedeeld in een 'trier' en zal op basis hiervan eventueel een korting toegekend krijgen of er in aanmerking voor komen, net zoals bij andere firma's.

Kan me perfect voorstellen dat dit te maken heeft met de afgenomen producten, facturatiebedrag, kredietwaardigheid, kortingen in het verleden etc etc ....

Begrijp dat je het graag zou willen weten, maar kan me ook perfect voorstellen dat Proximus hierover niet communiceert, net zoals je garagist je ook niet zal vertellen waarom je buur een grotere korting dan jou krijgt op zijn nieuwe wagen.
Als er zijn die na lange jaren klant te zijn, en gewoon een Start pack TV + Telf + Internet hebben, met niks anders erbij, en dat de ene 3 de andere 5 de andere 7 en nog andere 10 % korting, dan nog anderen krijgen een eerst een korting voor 6 maand en krijgen na wat negotiëren dan toch 12 maand korting enz... , zou je er dan nog van verschieten dat er veel mensen zijn, die zelf mij aanspreken, om de uitleg te weet te komen hoe dit allemaal bepaald wordt wie wat krijgt.
Dat ze geen antwoord of toch geen duidelijk antwoord zouden geven dat wist ik eigenlijk al een beetje op voorhand want er zijn nog ontelbare zaken waarover je geen uitleg krijgt en niet terug vindt op hun Site. Nog straffer de link om korting te krijgen komt niet op hun site maar wordt naar enkele klanten verstuurd, hoe of wat of wie beslist om het dan naar enkel van hun klanten te sturen daar heb je weer het raden naar.
Ik denk niet dat Proximus zo als firma heel geloofwaardig over komt, moesten ze dan nog met een duidelijk antwoord kunnen geven hoe dit bepaald wordt maar zelf nog geen klein woordje uitleg, alleen kreeg ik als antwoord dat is interne keuken, precies of dit al niet duidelijk was!
Dus waarom mogen ze dan verschillende kortingen geven op zelfde factuurbedragen, maar aan iedereen een verschillen packprijs vragen dat mogen ze niet of mogen ze dat dan ook ?
Reputatie 2
Badge +1
Ik vrees dat van velen de verwachtingen wel erg hoog zijn.

In elk groot bedrijf wordt dit vooral gestuurd door marketing en commercial en zal je idd geen/weinig tot vage antwoorden krijgen.
Waarom zou dit bij Proximus wel anders moeten zijn?Een bedrijf kan en zal niet communiceren over bepaalde dingen om diverse redenen (concurentieel, commercieel, marketingtechnisch, ...)

Zie hier oa vrij regelmatig de vraag voorbij komen omtrent bugs, releasedates voor software, vectoring roll-out, kortingen, beschikbaarheid van producten (oa in proxiclub), geruchten over enkel nPVR, sync snelheden, etc... waar uiteraard geen (openbaar) antwoord op komt en wat perfect verdedigbaar is vanuit Proximus.

Jullie zullen je verwachtingen wat betreft 'openheid' en 'eerlijkheid' toch moeten bijsturen...
Noch proximus,/samsung/ apple/ philips/volkswagen/microsoft/coca-cola/P&G/... noch het cafe op de hoek zal zulke info zomaar open en bloot delen, laat staan dat ze ooit zullen communiceren in welke 'trier' een klant ingedeeld is.
Zeer dom van PX
Korting klant het bestaat zoals dat je maandelijks punten krijgt en via e-servies het kan omruilen naar geschenken.
In mijn ogen een groot pluspunt de collega's doen dit niet en PX maak daarover geen reclame of info naar de klanten toe. Jullie hebben hier een troef en uniek in België andere aanbieders doen dit niet.
Daar gaat het juist om wij zouden moeten bijsturen maar zij niet en wij zouden dan open en eerlijk moeten maar zij niet.
In Belgie is iedereen gelijk voor de wet die blijkbaar dan toch eerlijke oneerlijkheid toelaat of zie ik dit ook verkeerd.
Als ze zich nu juist willen profileren boven al die anderen da zoude ze dit juist op die manier kunnen doen door openkaart te spelen.
Dat ze dan aan iedere trouwe klant een vast % korting geven op het factuurbedrag , en akkoord dat ze ergens vast leggen dat je pas als trouwe klant kunt beschouwd worden na x aantal jaren daar zal niemand aan heffen als ze maar eerlijk omgaan met hun klanten, want vroeg of laat komt dit toch uit en daar wordt hun reputatie toch ook niet beter op !
Enfin ik weet ook wel dat tegen windmolens onbegonnen werk is maar als iedereen zich daar zo gemakkelijk bij neerlegt, ja dan kunnen ze nog lang met ons voetjes blijven spelen!
Reputatie 2
Badge +1
Met alle respect voor de reacties hier, maar jullie bekijken maar 1 aspect van de business...
Zou juist tegen hun spelen moesten ze daar open kaart over spelen.

Men heeft reeds de kortingen en speciale aanbiedingen via proxiclub, andere kortingen kan men toekennen op basis van XYZ en daar zal geen enkele firma open over communiceren.
Probeer maar eens bij de eerder aangehaalde firma's en je cafe op de hoek ...

Heeft niks met openheid en eerlijkheid te maken, men steekt namelijk niet onder stoelen of banken dat men kortingen geeft.
Maar over de grootte en voorwaarden communiceert uiteraard niemand zomaar, om meer dan begrijpelijke commerciële redenen.
Reputatie 2
Badge +1
Jullie hebben hier een troef en uniek in België andere aanbieders doen dit niet.

Niet correct.
De anderen communiceren er om analoge redenen niet over ....
Ik durf mijn handen er voor in het vuur steken dat andere aanbieders ook kortingen aanbieden, misschien zelfs groter!
Ik ga daar nog heel kort op antwoorden , moest de klant aan één zeel trekken dan zou dit niet mogelijk blijven want da zouden deze geen klanten meer hebben,
maar ik weet het, het is een utopie, maar wil nog niet zeggen dat je het niet duidelijk moogt maken da je daar niet mee akkoord gaat zelf al moet je er bij neerleggen, laat het mij dan zo uitdrukken.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb vorig jaar gewoon gevraagd,om die korting te krijgen in een mail en was direct in orde.Iedereen kan dit vragen denk ik.
Natuurlijk Tascha, kan Iedereen dit zeker vragen, want vragen staat vrij, maar daar gaat het in hoofdzaak in deze topic niet om.
Mvg,
Elsa
Wat ik me al 1000 keer heb afgevraagd, hoe geraak je ooit aan genoeg punten om een cadeau te kiezen als ze je punten na een tijdje gewoon verwijderen ? Dit is toch niet logisch te noemen ? Je krijgt punten, en daarna krijg je een mail, als je je punten voor die datum niet gebruikt dan worden er zoveel afgetrokken, is het niet logischer dat je ze 3 tot 4 jaar kan meenemen of langer zodat je eens een deftig cadeau uit de catalogus kan kiezen en ben ook 30 jaar klant geweest bij proximus en nooit een vermindering gekregen op mijn factuur, raar maar waar.
Reputatie 7
Badge +1
Natuurlijk Tascha, kan Iedereen dit zeker vragen, want vragen staat vrij, maar daar gaat het in hoofdzaak in deze topic niet om.
Mvg,
Elsa

Ik heb gisteren een brief gekregen van Proximus, waarin werd meegedeeld, dat op mijn vraag werd ingegaan en dat ik een creditnota zou krijgen, te raadplegen in My Proximus, en die bij de volgende facturatie zou in mindering gebracht worden. Ik heb nooit iets gevraagd, behalve misschien in mijn commentaren hier op het forum. Een bedrag wordt niet vermeld, en in My Proximus is tot nu toe nog niks te vinden. Ik zal morgen nog eens kijken.
Dat klopt heel zeker Sinjoor de ene krijgt het zonder vragen en de andere moet het eerst horen van iemand anders en kan het dan ook aanvragen, en nu is nog de vraag hoeveel je gaat krijgen als korting is het een percentage of een vast bedrag van 3, 5, of 7€/mnd en gaat het over 1jaar of over 12 maanden want bij ieder is het zker niet het zelfde al zit je zelf met een zelfde packformule !?
Reputatie 7
Badge +3
Wat ik me al 1000 keer heb afgevraagd, hoe geraak je ooit aan genoeg punten om een cadeau te kiezen als ze je punten na een tijdje gewoon verwijderen ? Dit is toch niet logisch te noemen ? Je krijgt punten, en daarna krijg je een mail, als je je punten voor die datum niet gebruikt dan worden er zoveel afgetrokken, is het niet logischer dat je ze 3 tot 4 jaar kan meenemen of langer zodat je eens een deftig cadeau uit de catalogus kan kiezen en ben ook 30 jaar klant geweest bij proximus en nooit een vermindering gekregen op mijn factuur, raar maar waar.
Je kan je punten ook "doneren" aan iemand uit je naaste omgeving en zo samen sparen voor een groter cadeau.
ja idd .. ik ben al eeuwen klant van Belgacom/Proximus maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit enige korting heb gekregen ... dit is het eerste wat ik daar trouwens over hoor !heb dit vorig jaar ook per toeval ontdekt.
Je kan je punten ook "doneren" aan iemand uit je naaste omgeving en zo samen sparen voor een groter cadeau.

vind dat ook niet logisch je spaart punten en als je wil sparen voor een groter cadeau zijn er soms al punten verdwenen
Er zijn er altijd die dit systeem willen verdedigen maar als Proximus dit direct omzet in % korting op je factuur bedrag dan is er geen discussie meer en kan je zelf je cadeau' kiezen en kopen op het moment dat dit het best voor je uitkomt en niet wanneer Proximus dit zogezegd beslist en er nog op rekent dat je het vergeet dat ze vervallen zijn.
Net die zelfde klucht zoals die kortingsbonnen bij de Gamma, je zit met een pak kortingsbonnen in je tas en als je dan iets nodig hebt en een bom wilt gebruiken dan zijn ze juist vervallen !!!

Reageer