Kleine verandering in pack, grote facturatieverwarring.

  • 9 January 2016
  • 26 reacties
  • 629 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Het is niet echt een vraag, meer een opmerking, maar toch.

Als trouwe klant met zijn vaste gewoontes, breng ik niet zo dikwijls veranderingen aan in mijn pack, maar telkens als ik iets laat veranderen, zorgt dit voor weken, zoniet maanden verwarring in de facturatie. Dat is nu de derde keer dat mij dit overkomt en steeds valt dit in mijn nadeel uit (natuurlijk?).

In november van vorig jaar vroeg ik een verandering van nummers aan en sindsdien klopt mijn factuur van geen kanten meer: twee GSM nummers in pack, terwijl ik er maar één nodig heb, betalen van 7,0 € voor een extra volume pack terwijl dat in mijn abo unlimited is, telkens moet ik naar de facturatiedienst bellen om dat in orde te brengen en dan komt er weer een creditnota, want 'oeps, vergissing natuurlijk, mevrouw, even aanpassen'. Zo wordt een factuur echt onoverzichtelijk op de koop toe.

Deze maand is het opnieuw 'oeps', want ik betaal nu ineens ook voor de Proximus TV applicatie, die ook al lang in mijn pack zit. opnieuw de facturatiedienst (vriendelijk hoor, niks op aan te merken), opnieuw komt er een creditnota.Voor de volgende maand. Oeps.

Hoe is dat in godsnaam mogelijk: ik vraag in november een verandering aan die geen invloed zou moeten hebben op mijn factuur en nu al twee maanden moet ik elke keer naar de facturatiedienst bellen, omdat daar weer iets extra's aangerekend wordt, waar ik al lang recht op heb in mijn pack. Wat wordt het volgende maand????

Gelukkig heb ik al 'grijze haren', want anders ..... oeps.

26 reacties

Nog een geluk dat je geen Facebook of Twitter lezer bent, of anders zou je nog veel meer grijze haren krijgen, als je daar ziet hoeveel verkeerde facturaties er gebeuren, inderdaad onbegrijpelijk!
Worden uiteindelijk wel rechtgezet, maar toch!
Reputatie 6
Badge +2
Je mag dan al grijze haren hebben maar een mens zou op den duur ze uittrekken van de miserie.
Neen serieus nu, ik heb ook eens een paar wijzigingen aangebracht en telkens ging dat om een toevoeging, zo heb ik eens een vaste telefoonlijn toegevoegd en daarna een GSM abonnement en dat is vlot verlopen zoals het moet.
Waarom dat het bij u telkens misloopt is mij een raadsel, je bent waarschijnlijk voor het ongeluk geboren.
Blijven aandringen zou ik zeggen en desnoods eens bij de ombudsman aankloppen.
Reputatie 7
Badge +6
Zeg, Alexander, bedankt voor de 'opbeurende woorden'. Ik voel me direkt beter. 😛

Gelukkig is het alleen Proximus 'ongeluk'. Toch maar eens hout afkloppen. 🙂
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb vroeger wel eens factureatieproblemen gehad, toen ik van de oude packformule (april 2012?) naar de nieuwe overstapte. Toen werden een tijdje de onderdelen apart aangerekend, maar dat kwam na een paar telefoontjes toch in orde. Sedertdien nog amper problemen gehad.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is het nu net sinjoor: plots krijg ik weer van alles apart aangerekend, terwijl dat allang in het pack zit.

Dus telkens factuur controleren, klantendienst opbellen en hele uitleg geven . Bovendien proberen ze me dan telkens ook een maand gratis Movies en Series Pass aan te praten, dus telkens ook die uitleg van nee, dank u, heb ik ooit gehad enz. enz.

Ik ben ook een Proximus believer, maar dit is verre van lollig op de duur.
Reputatie 7
Badge +3
Marleen, check dan toch eens even of je nog wel een "Pack" hebt dat ook overeenstemt met de producten die je hebt. Soms, met rap te zijn, wordt er een product ingegeven in de applicatie, maar vergeten ze dan ook het bijpassende pack te geven. Let op, in MyProximus komen je producten wel eens met vertraging doorgestroomd toe.
Badge +4
Ja van het moment dat je iets wijzigt aan je pack kwam er hier ook altijd een ander resultaat uit. (al paar keer voorgehad en dan bellen en laten recht zetten)

Ook nog een vraagje, kost een papieren factuur meer dan een andere ??? Want bij mij slagen ze er ook bijna altijd in om er 1 cent bij te lappen dan nodig (niet dat het veel is, maar die rekenmachine moet eens geijkt worden denk ik) .... hoe ze eraan komen weet ik niet.
Maar dat is al een zeer oud verhaal van die 1 cent , zolang geleden dat ik het al vergeten was dat dit hier op oud forum een aparte topic had !-)
Badge +4
Ik heb het topic nooit gezien, maar om het kort te houden klopt het dan of is er bij hen iets verkeerd ?
Dat weet ik niet of het nu al op 1 cent klopt, heb ik sindsdien niet meer gecontroleerd, maar ik herinner mij nog de uitleg van de Belgacom medewerkers (iemand van Eva team) dat dit door de manier van afronden kwam. Waarom het dan naar boven afgerond is op 1 cent (als het nog zo is wel te verstaan) en niet naar beneden dat is weer een andere discussie :-))

desalniettemin nog een prettige zondag,
Elsa
Badge +4
Mja kga niet vallen over die 1 cent, i'll rest my case. 🙂
Reputatie 6
Badge +1
Heb dit in het verleden ook meermaals voorgehad. Bij wijziging van het pack, kwam altijd wel in orde, maar ik vond het wel heel vervelend.
Proximus niet :-)))
Reputatie 7
Badge +3
Als je een product bijzet of afneemt, best gelijk vragen of dat iets aan je pack veranderd. Dan hoef je nadien niet nog eens te vragen om te corrigeren.
Reputatie 2
Grand Master of Little Master, het speelt geen rol, je mag het zo duidelijk maken als je wilt, 90% van de gevallen loopt het toch fout.
Het goede nieuws is dat het uiteindelijk toch nog recht gezet wordt.
Welke relaties heb jij bij Proximus om als Grand Master gekroond te worden :8
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet het ook niet waar die titel vandaan komt. Ik stelde dat een paar dagen geleden ook plots vast. Ik zie ook dat mijn hartje er vol van loopt. 🆒 :D
Ik heb wel mijn privé gegevens grotendeels ingegeven, die zijn toch niet zichtbaar voor de gewone forumbezoekers en als ik dan een vraag heb voor het PX Team, dan kunnen ze mijn klantgegevens direct zien, veronderstel ik. Samen met het aantal geposte berichten en misschien met de "beste antwoorden", kan dat er iets aan gedaan hebben ? Ik ken een paar gewone medewerkers, oa een buurvrouw.
Ik ben gewoon gepensioneerd.
Ik weet wel uit ondervinding (en dat geldt niet alleen voor contacten met Proximus) dat je als klant ook zelf moet checken wat je besteld en wat ze je geven. Daar ben ik al eens mis mee gelopen. :8
Reputatie 7
Badge +6
Ik had eigenlijk niks laten veranderen in het pack. Ik had alleen gevraagd om een verandering van nummers. Dat ging kosteloos zijn en binnen de 24u gefikst.:(
PS: Ik dacht dat Grand Master iets te maken had met FofP, maar wakker lig ik er niet van: het is toch de commentaar die telt.
zonder commentaar ;-))
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het nagevraagd. Hier het antwoord:
Het is gewoon een ranking die het systeem automatisch toekent aan een forumlid in functie van het aantal geplaatste berichten.
Zo is Elsa al “Legend”.

Van klein naar groot wordt dat:
New User-Newbie-Rookie-Apprentice-Rising Star-Practitioner-Motivator-Resident-Ninja-Grand Master-Guru-Legend
Reputatie 7
Badge +6
Ik zou het persoonlijk toch interessanter vinden dat hun computersysteem wat minder fouten maakte bij de facturatie. Sorry hoor.:8
Marleen, Inderdaad ze hebben hun beste computer voor de ranking gebruikt, en niet voor de facturatie, dat is de reden :$
Ik had dat daarstraks tegen mijn man verteld en weet je wat hij antwoordde "welke papschool is me dat daar" !
Och ja ieder zijn mening zeker, dit maakt voor mij ook echt niets uit en heeft voor mij ook geen enkele betekenis, niet voor niks dat ik het uitgezet heb en nog raar dat je dit zelf kunt uitzetten, want voor de rest kan je hier bijna niks zelf doen of je moet het vragen, mss veranderen ze dit nog, let op mijn woorden,
In ieder geval ik ga er nu een goeie op drinken samen met mijn ventje, daarvan heb ik meer genot.
Reputatie 7
Badge +6
Nu heb ik ineens, na jaaaaaaren factuur per mail, SMS en domiciliëring, ook ineens weer een papieren factuur gekregen, terwijl de domiciliëring ook nog actief staat.
Dus weer bellen naar de facturatiedienst en ja hoor: ......Oeps! ....Foutje, maar het komt allemaal in orde, mevrouw.

:?
Reputatie 7
Badge +3
Dan heeft er weer iemand een vinkje geplaatst, waar het niet moest. :8
Reputatie 7
Badge +6
Dan heeft er weer iemand een vinkje geplaatst, waar het niet moest. :8

Een 'blinde vink' dus? 😉
Reputatie 7
Badge +3
Jep. :8

Reageer