Klacht bij FOD Economie en TA inzake Tuttimus reclame

  • 6 January 2017
  • 11 reacties
  • 769 Bekeken

Reputatie 1
Ik ben reeds 13 jaar klant bij Belgacom / Proximus en heb de Tuttimus campagne de voorbije weken uitvoerig bekeken. Uit een telefonisch contact met een operator van PX deze middag is gebleken dat ik niet in aanmerking kom voor het cadeau, terwijl dit volgens de website wel het geval zou zijn. De operator van PX heeft toegegeven dat de informatie op de website foutief is EN dat de vraag om dat aan te passen intern al eerder en herhaaldelijk werd doorgegeven. Dit lijkt mij dus een overduidelijk geval van misleidende reclame. De operator in kwestie bevestigde ook dat enkel nieuwe klanten - letterlijk: "klanten die nog geen enkel product bij ons hebben" nog in aanmerking komen voor een cadeau bij het afsluiten van een Tuttimus contract. Behalve misleidende reclame wordt er dus ook gediscrimineerd. Ik stel ook vast dat de voorwaarden van deze actie al verschillende keren aangepast werden zonder dat de klant daar op de website uitdrukkelijk op gewezen werd.

De operator beloofde om mij terug te bellen, maar zei er al direct bij dat de kans dat men iets zou kunnen doen bijna onbestaande was. Zij erkende ook dat meer en meer trouwe Proximus klanten ontevreden zijn met de gang van zaken. Ik heb haar gevraagd om opgebeld te worden door iemand van het management, en hen alvast de boodschap door te geven dat ik een officiële klacht zal indienen bij de FOD Economie en Test-Aankoop.

Indien Proximus de geadverteerde beloftes niet wenst na te komen zal deze klacht effectief opgestart worden. Ik beraad me ook nog over een eventuele gezamenlijke klacht, waarbij andere trouwe klanten die steeds weer uit de boot vallen zich kunnen aansluiten.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Broeckie,
Ik heb mijn collega gevraagd u zo spoedig mogelijk te contacteren. Dat zal vandaag nog gebeuren. Onze excuses hiervoor!
Mvg,
Reputatie 1
Kleine update (nou ja, eigenlijk geen update). Ondanks de belofte van een community manager dat ik zelf terug zou opgebeld worden is er dus geen contact meer geweest. Mijn eigen pogingen om telefonisch contact op te nemen via het achtergelaten telefoonnummer hadden ook geen resultaat (er werd op dat nummer gewoon nooit opgenomen). Ik heb de community manager zonet terug attent gemaakt op het feit dat ik niet meer gecontacteerd werd.
Reputatie 7
Badge +3
Dag philip1957,

We verwijzen duidelijk naar deze voorwaarde, ook online:

Promo smartphone + Mobilus+Phone-abonnement:

Prijzen incl. btw, Auvibel-bijdrage en € 0,05 recyclagebijdrage.

Aanbieding geldig van 01/01/2017 t.e.m 31/01/2017 voor nieuwe klanten die intekenen op een contract van 24 maanden op Mobilus+Phone 20, Mobilus+Phone 35 or Mobilus+Phone 55.

Aanbieding geldig zolang de voorraad strekt. Wanneer de voorraad op is, wordt hij niet aangevuld. Eén smartphone per klant. Aanbieding niet cumuleerbaar met andere Proximus-promoties behalve met de Tuttimus-pack promotie vanaf het 2de gsm-abonnement dat wordt toegevoegd.

De gsm dient met een bankkaart betaald te worden. Wie een gecombineerde Proximus-aanbieding neemt, betaalt al zijn Proximus-abonnementen via domiciliëring. Als de bank de domiciliëring weigert, heeft Proximus het recht om de betalingen via overschrijving te eisen en om de klant de eventuele ‘chargeback’-kosten aan te rekenen op basis van de geldende tarieven.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_tuttimus/particulieren/producten/tuttimus.html#/faq

Groetjes,

HeidiE
Reputatie 7
Badge +1
Bekend maken langs vtm , vandaag hebben ze in het nieuws ook de praktijken van mediamarkt aangekaard iemand had ook klachten daarover. Ik ben in ieder geval niet te spreken over proximus !!!!!
Heb dit ook gezien. Maar je zag hoe Mediamarkt daar op antwoorde. PX zal hetzelfde doen. Het is wat Bart De Wever in december vorig jaar zei. Zolang ik hier nog zit zal de energiefactuur niet meer omhoog gaan en wat gebeurd er hij gaat omhoog. Dan hoor je hem niet meer. Het enigste wat voor Bart De Wever interressant lijkt zijn is het artikel in Dag allemaal. Waar zit iedereen nu die me toen uitlachte met mijn dieet. De Belgische inwoner zal hem een rot zorg zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Broeckie, hou ons als bestaande klanten op de hoogte als je dat goed vind. Dit kan ook belangrijk zijn voor volgende klanten bij overstap.
Reputatie 1
Mijn collega van de klantendienst heeft Broeckie gecontacteerd vandaag. De zaak wordt wel degelijk opgevolgd.
Mvg,

Er is vandaag inderdaad een poging tot gesprek geweest maar omdat ik op dat moment zelf aan het werken was en niet direct in de gelegenheid was om het gesprek aan te nemen is er nog geen contact geweest. Ik zal komende maandag terug contact opnemen op het achtergelaten nummer.
Reputatie 2
Bekend maken langs vtm , vandaag hebben ze in het nieuws ook de praktijken van mediamarkt aangekaard iemand had ook klachten daarover. Ik ben in ieder geval niet te spreken over proximus !!!!!
Reputatie 7
Badge +1
Dit is wat ik bedoel er zijn zoveel problemen met het afsluiten met de nieuwe formules. Hoop als men een oplossing heeft voor deze gevallen dat dit voor alle bestaande en nieuwe klanten gelden en dat dit ook goed gecommuniceerd wordt naar de PX medewerkers toe die aan de telefoonlijn hangen met de klanten zodat die weten wat ze moeten vertellen zodat de klanten achteraf niet voor een verrassing komen te staan.
Ik reageer, want proximus had een aanbieding ivm Bizz all in waarbij men voor 64 € een samsung Galaxy S6 kon kopen bij afsluiten van het abonnement. Nu meer dan anderhalve maand na mijn mijn klacht komt men mij te vertellen dat ik er geen recht op heb omdat ik geen domiciliering heb voor mijn facturen, hetgeen niet vermeld staat in de promotie. Ikzelf denk ook klacht in te dienen bij FOD economie en test aankoop
mvg Philip
Reputatie 7
Badge +6
Maar je ziet dat niemand hierop reageert. Maar dat is Belgie als je zoiets vraagt is niemand thuis. Denken volgens mij alleen maar aan zich zelf. Vind dit een goed initiatief en steun het al hoewel ik mijn oude formule nog heb en niet over ben gegaan naar de nieuwe formules vanwege de misleidende reclame.
Mijn collega van de klantendienst heeft Broeckie gecontacteerd vandaag. De zaak wordt wel degelijk opgevolgd.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben reeds 13 jaar klant bij Belgacom / Proximus en heb de Tuttimus campagne de voorbije weken uitvoerig bekeken. Uit een telefonisch contact met een operator van PX deze middag is gebleken dat ik niet in aanmerking kom voor het cadeau, terwijl dit volgens de website wel het geval zou zijn. De operator van PX heeft toegegeven dat de informatie op de website foutief is EN dat de vraag om dat aan te passen intern al eerder en herhaaldelijk werd doorgegeven. Dit lijkt mij dus een overduidelijk geval van misleidende reclame. De operator in kwestie bevestigde ook dat enkel nieuwe klanten - letterlijk: "klanten die nog geen enkel product bij ons hebben" nog in aanmerking komen voor een cadeau bij het afsluiten van een Tuttimus contract. Behalve misleidende reclame wordt er dus ook gediscrimineerd. Ik stel ook vast dat de voorwaarden van deze actie al verschillende keren aangepast werden zonder dat de klant daar op de website uitdrukkelijk op gewezen werd.

De operator beloofde om mij terug te bellen, maar zei er al direct bij dat de kans dat men iets zou kunnen doen bijna onbestaande was. Zij erkende ook dat meer en meer trouwe Proximus klanten ontevreden zijn met de gang van zaken. Ik heb haar gevraagd om opgebeld te worden door iemand van het management, en hen alvast de boodschap door te geven dat ik een officiële klacht zal indienen bij de FOD Economie en Test-Aankoop.

Indien Proximus de geadverteerde beloftes niet wenst na te komen zal deze klacht effectief opgestart worden. Ik beraad me ook nog over een eventuele gezamenlijke klacht, waarbij andere trouwe klanten die steeds weer uit de boot vallen zich kunnen aansluiten.

Goed gesproken als trouwe PX klant. Maar je ziet dat niemand hierop reageert. Maar dat is Belgie als je zoiets vraagt is niemand thuis. Denken volgens mij alleen maar aan zich zelf. Vind dit een goed initiatief en steun het al hoewel ik mijn oude formule nog heb en niet over ben gegaan naar de nieuwe formules vanwege de misleidende reclame.

Reageer