Kijken naar eerdere opname niet mogelijk terwijl andere opname nu loopt?



Laatst probeerde ik naar een eerdere opname te kijken en kreeg ik de boodschap dat er een nieuwe opname ging starten (Ned3) en dat er daarvoor zou afgestemd worden op die zender (Ned3). Blijkbaar kan je dus niet op sommige zenders opnemen en terwijl naar oudere opnames kijken?


Is dit jullie bekend en dus normaal? Ik vind dit zelf wel heel vreemd en teleurstellend...


Onze lijn is vdsl ... we kunnen dus voor sommige zenders er twee tegelijkertijd opnemen en kijken naar een andere. Maar voor andere zenders is het dus blijkbaar OF opnemen OF kijken?


Heeft dit nog iemand al meegemaakt??

13 reacties













om te weten wat je mogelijkheden zijn moet je eerst weten op welk vdsl profiel je zit


surf eens naar de webinterface van je modem:


Klik hierop → http://192.168.1.1 en voer het paswoord (SN:) van je modem in die onderaan op de sticker staat.






of als dit niet lukt dan

http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=user&password=LK12345DP123456

( waar je alleen LK12345DP123456 moet vervangen door

het serienummer dat je op een sticker onderaan de bbox vindt.)


en post eens wat je afleest voor:


Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB







Groetjes, Elsa


















Inderdaad als je o.a. kijkt op ricy's blog dan kan je zien dat je op een repair profiel staat : http://bgctv.skynetblogs.be/#profielen


je hebt 25/6 ipv 30/6


Heb je iets veranded aan je telefooninstallatie iets aangesloten of zo ?


Als je denkt dat je installatie in orde is doe dan eens het volgende zie op ricy's blog:


http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest



daar staat o.a





Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:




Indien uw lijn op een repair profiel staat.

Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,

mits je lijn het aan kan.

Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 800

PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie


enz.....


als je dit gedaan hebt kontroleer of dit veranderd is:


Downstream Line Rate: 25048 kbps

Upstream Line Rate: 6048 kbps

Downstream Training Marge: 20.8 dB









Groetjes, Elsa










Reputatie 7
Badge +1


Een repairprofiel heb ik eens gehad bij een niet-betaalde rekening (domiciliëring werkte niet omdat ik een klacht had ingediend, maar ik werd niet verwittigd dat ik de factuur dan manueel moest betalen). Maar dat was toen maar 6,5Mbps voor. Voor een repairprofiel van 25/6Mbps wil ik wel tekenen, want dat belet zelfs geen 2 HD-streams (2 x 6,5 = 13Mbps) en vlot internet. Ik zou niet weten waarom Francois niet van een SD-zender (Ned3) zou kunnen opnemen en naar een andere zender (SD of HD) zou kunnen kijken met een 25/6 profiel? is toch maar max. 3 + 6,5 = 9,5Mbps? Best de modem eens terug opstarten (afzetten met rechtse knop en na 10 seconden terug opzetten). In het uiterste geval de modem een factory reset geven (dan checken of je Wifi nog beveiligd is (Wireless) en je lijnwaarden terug nazien en of hij nog in 'bridged' mode staat). Daarna ook de decoder eens herstarten.

Reputatie 7
Badge +1


Er zit dan vlgs. mij duidelijk een storing op je verbinding met het TV-netwerk. Ik zou toch eens een Factory Reset van de modem overwegen. Bij mij hielp dat in het verleden meestal.

Reputatie 7
Badge +1


De zendervolgorde verandert écht niet bij een factory reset van modem en/of decoder. Ik heb dat enkel voorgehad als er zenders bijkomen (zoals met Vier en Vijf HD en RTL Duitsland), maar dat heb ik anders nog nooit voorgehad.

Reputatie 7
Badge +1


Jerom, dat is een nieuw element hoor, ik heb hierboven nergens gelezen dat Francois 3 decoders heeft staan. Dat zou iderdaad een héél ander licht werpen op zijn probleem...dan kan hij inderdaad met 25/6 nooit meer dan 2HD-streams en 1 SD-stream tegelijk aan; of 5 SD-streams als hij op al zijn decoders de HD-functie deactiveert. Hij zal dan sowieso best zoveel mogelijk in nPVR opnemen en max. maar één decoder in HD zetten, waar hij dan liefst maar in PVR opneemt terwijl hij die op de zender van de opname zet (dan gebruikt die maar 1 HD-stream en heeft hij nog 3 SD-streams over voor zijn 2 andere decoders)...



Enkel met een 30/6 of 50/6 profiel kan je 3 HD-streams en 1 SD-stream krijgen (is immers al 6,5 x 3 + 3 = 22,5Mbps).
















Je zit op een repair profiel dit wil zeggen dat er iets abnormaal vastgesteld werd op je lijn


Wat zeggen ze bij de technische dienst 0800 22 800 (gratis nummer)


want daar gebeurt ook een lijntest en zij zien ook wat er op je lijn aan de hand is







Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Dat rode lichtje brandt enkel als er een PVR-opname geprogrammeerd is. Hetzelfde geldt bij het afspelen van PVR-opnames (rood schijfje) of tijdens de opname (rec in het rood). Bij nPVR of netwerkopnames zie je niks op de display, (behalve dat je bij het afspelen,de naam van het programma dat ja afspeelt ziet verschijnen, zoals bij afspelen PVR). Ik heb het nu wél over de V4-decoder.



Het onderstaande heb ik gekopieerd uit ricy' post:



Aanduidingen op display van V4 dec:






  • PVR Opnames [list]
  • Decoder in standby: dan kan je niet zien dat er een PVR opname geprogrammeerd staat of bezig is. (vanaf SW-versie Charles 2_2.7.5.78 04/01/13 dan weer wel)
  • Decoder staat aan: dan zie je een klokje oplichten ter aanduiding dat er een PVR opname geprogrammeerd staat als de opname begint of bezig is zal je rec zien oplichten


  • nPVR opnames
    • Deze opnames worden niet op het display aangeduid ook niet als hij op staat.

    [/list]


  • En dit heb ik ook gekopieerd uit ricky's blog


    PVR Versus nPVR:

    • PVR (ook wel cPVR genaamd) opnemen op je lokale harde schijf van je decoder waar je de opname programmeert.
    • nPVR is opnemen op de servers van BGC zelf (wordt bewaart gedurende 30 dagen)

    * Als je via de OLINE TV Gids een opname doet is dit Altijd in nPVR,


    * Als je via de DECODER TV Gids een opname doet is dit default in PVR,

    maar als je 30 dagen ziet staan wil dit zeggen dat:

    • je ADSLx/VDSL2 lijnprofiel (data downloadsnelheid) te laag is om nog een opname stream binnen te halen en wordt de opname in nPVR op de BGC server bewaard gedurende 30 dagen.
    • of dat je een opname doet die een voorgaande opname in tijd overlapt.

    Trucje om een nPVR opname te forceren via de tv-gids of

    met record knop die default in PVR gebeurt.

    Door eerst een ander programma van een andere zender op te nemen

    (dat je programma dat je uiteindelijk wilt opnemen overlapt in tijd )

    en dan het uiteindelijk gewenste programma op te nemen

    zodat het in nPVR zal gebeuren.

    Je kan dan je eerste niet gewenste geprogrammeerde programma

    wissen nadat het gewenste nPVR programma opgenomen is.


    Voordelen en nadelen:
    • PVR: [list]
    • Het opgenomen programma alleen te bekijken op de lokale decoder waar de opname opgenomen is.
    • Max één programma kan gelijktijdig opgenomen worden op de harde schijf
    • Kan niet geprogrammeert worden van op afstand
    • De opname blijft beschikbaar tot je ze zelf wist tenzij ze opgenomen zijn van een boeketzender waar je maar tijdelijk op ingeschreven bent, bv. als nieuwe klant krijg je een maand toegang tot alle boeketzenders. Na een maand verdwijnen die uit je zenderaanbod, maar ook de ervan opgenomen programma's worden dan ontoegankelijk.
    • Serie-opnames worden automatisch uitgevoerd in PVR op de harde schijf [list]
    • Opgepast! Wanneer je de serie opname gebruikt worden automatisch alleen de laatste 10 episodes ingesteld. Bij het laatste bevestigingsscherm wordt er gevraagd of u de opname wil aanpassen. Daar kan je bij automatisch verwijderen 'nooit' selecteren in plaats van 'na 10 episodes'.

    [/list]
    [/list]
    • nPVR: [list]
    • Het opgenomen programma ook te bekijken op de andere decoders. Maar opgepast iemand anders kan op een andere decoder de nPVR opname wissen.
    • Kan geprogrammeert worden op afstand
    • de opnames verdwijnen van de bgc server na 30 dagen
    • opnames op afstand (via pc/smartphone...) uitgevoerd op de bgc server en nagenoeg onbeperkt.
    • http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/televisie/uw-digitale-tv/opnemen/a_id/14556/" target="_blank
    • nPVR is ook alleen maar mogelijk van een beperkt aantal zenders [list]
    • Nederlandstalige zenders: 2BE, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, één, één HD, één +, Ketnet, Vier, Vijf, Vitaya, VTM en VTM HD.
    • Franstalige zenders: AB3, Cartoon Network FR, Club RTL, France 2, France 2 HD, France 3, La Deux, La Deux HD, La Une, La Une HD, Plug RTL, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1 en TF1 HD.


  • nPVR opnames kan je stoppen en later opnieuw starten, tenzij je de opname

    stopt in de eerste 10min dan werkt het hervatten niet.

  • Serie-opnames niet mogelijk in nPVR.
    [/list]


  • Gehuurde films kan je op alle decoders bekijken die op je lijn geregistreerd staan.

    Let wel dat deze maar 48u beschikbaar blijven.
    [/list]
  • Reputatie 7
    Badge +1


    Een paar zaken zijn niet meer uptodate denk ik. Maar het meeste wel. nPVR-opnames kunnen in Charles (V4) niet (meer) gestopt worden. Je moet ze gewoon laten doorlopen tot in de ljst van opgenomen programma's het rode opname cirkeltje rechtsboven onder de bitmap uitgaat. Dan, kan je ze afspelen of wissen.



    ook



    Bij het laatste bevestigingsscherm wordt er gevraagd

    of u de opname wil aanpassen.

    Daar kan je bij automatisch verwijderen 'nooit' selecteren

    in plaats van 'na 10 episodes'.


    is bij Charles niet correct: je moet (mag wel) het verwijderen niet op 'nooit' zetten, maar je moet het aantal afleveringen veranderen van 10 naar 'alle afleveringen'. Het gevolg is dan wél, dat als de serie afgelopen is, die in het geheugen op de server blijft staan, en als er nieuwe afleveringen (of herhalingen) komen, die serie automatisch terug opduikt.



    Dat je nPVR-opnames ook vanop de decoder kunt forceren met het trucje van eerst voorlopig een ermee samenvallende PVR-opname te programmeren, is correct. Je kunt dan gewoon het niet gewenst programma direct vanuit de TV-gids wissen (staat in het menu als 'opname wissen'), of het gewoon laten opnemen en direct wissen.



    Niet onbelangrijk: tot nu toe komen de online geprogrammeerde programma's nog steeds niet automatisch in de lijst van geprogrammeerde opnames van de decoder (tenzij na een FacR). Ze komen wél in de lijst van opgenomen programma's van zodra de opname start. Ze nog eens programmeren (dubbel) vanop de decoder is een slecht idee: je krijgt dan een foutmelding en je weet dan niet zeker of het niet fout gaat lopen. Ik heb daar eens serieuze miserie mee gehad (geen enkele nPVR-opname wou nog starten).Ik heb dat toen op mijn manier kunnen oplossen door online de volledige lijst van op afstand geprogrammeerde opnames leeg te maken (wissen) en alles opnieuw vanop de decoder te programmeren. Na ca. 1/2 uur stonden die netjes terug in de 'online' lijst. Maar ik heb er daarna geen last meer van gehad. Online programmeren doe ik sedertdien niet meer, totdat ze die vervelende bug er eindelijk uitgehaald hebben.

    Reputatie 7
    Badge +1


    Bij het kijken naar een PVR -opname gebruik je geen stream want je speelt gewoon van de interne harde schijf af (je moet echter wel een verbinding met het TV-netwerk hebben). Bij het afspelen van nPVR wordt er natuurlijk wel gestreamd van de server, net als bij live kijken of VOD kijken. Bij nPVR opnemen is het dus net andersom: opnemen neemt geen stream, weergeven wel. En bij PVR opnemen gebruik je dus wel stream en niet bij het weergeven...

    Reputatie 7
    Badge +1


    Je werkt beter via de Evadienst, dan heb je meestal sneller reactie. Via telefoon hangt het af van de betr. medewerker die je aan de lijn krijgt. Soms krijg je dan een hoop onzin te horen. Maar dat is niet alleen bij Belgacom zo hoor.

    Reageer