Kan ik een serieopname maken, op een andere post tv kijken en toch nog een tweede opname (niet in serie) tegelijk maken? Als ik dat probeer, werd de eerste keer de bijkomende opname afgebroken na een kwartier, de tweede keer (vorige donderdag)kreeg ik het programma "Koppen" ipv het geprogrameerde "Thuis". Ik programeer gewoon met pvr, doe ik iets fout? Bij de opgenomen progamma's loopt de teletekstondertitteling nog steeds voor.
Bladzijde 1 / 1
Ja dat kan Mick. Ik weet niet of je lijn HD kijken en opnemen tegelijk toestaat, maar dat doet er hier niet toe. In PVR kan je opeenvolgende programma's op de zelfde zender zowel éénmalig dan als serie ingeven, zonder dat dat een conflict geeft. Opnames in nPVR geven door de aard van de zaak (worden enkel 30 dagen op de server beschjikbaar gehouden) nooit een conflict, noch met PVR opnames noch met andere overlappende nPVR-opnames. Sedert een week of zo zijn nPVR-opnames van HD-zenders EénHD, Canvas/KetnetHD en VTM HD nu ook mogelijk, echter NIET in series. Je kunt nu dus alle geplande opnames van deze zenders ook met de groene knop omzetten naar nPVR (30d) echter NIET als die via een ingeplande serie in de planning gekomen zijn, want series zijn in nPVR nog steeds niet mogelijk..
BTW, nPVR-opnames kunnen niet onderbroken worden omdat je tegelijk kijkt, omdat er geen extra stream voor nodig is zoals bij PVR. Bij gelijktijdig HD kijken en opnemen kan er al wel eens een bericht opkomen dat de opname bij het zappen zal onderbroken worden. Maar dat gebeurt dan niet altijd. Moet aan een overbelasting van de lijn liggen denk ik en gebeurt bij mij maar zelden, maar meestal in prime time.
BTW, nPVR-opnames kunnen niet onderbroken worden omdat je tegelijk kijkt, omdat er geen extra stream voor nodig is zoals bij PVR. Bij gelijktijdig HD kijken en opnemen kan er al wel eens een bericht opkomen dat de opname bij het zappen zal onderbroken worden. Maar dat gebeurt dan niet altijd. Moet aan een overbelasting van de lijn liggen denk ik en gebeurt bij mij maar zelden, maar meestal in prime time.
Bedankt voor de reactie, sinjoor 71. Dus als ik het goed versta, programmeer ik het best de tweede (niet-serieopname) in nPVR, dus gewoon handmatig. Of programmeer ik ze beter allebei zo, ook de serieopname? Ik ben een absolute leek hierin, dus sorry als ik stomme dingen vraag.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.