Beantwoord

Kan extern IP-adres niet pingen

  • 18 February 2017
  • 7 reacties
  • 840 Bekeken

pas mijn instellingen zover dat ik mijn nas van extern kan bereiken maar nu is echter sindsdien is mijn extern / wan ip-adres gewijzigd. oke ik weet dit is natuurlijk geen statisch ip-adres dus zag niet gelijk een probleem. echter ik kan momenteel kan ik mijn nas niet meer bereiken, niet via ip en niet via ddns. initeel dacht ik dat ik wat modem of router instellingen per ongeluk veranderd had maar dat staat allemaal goed. ook zegt mijn ddns provider dat alles in orde is. Echter tijdens mijn zoektocht kom ik er net achter dat ik ook mijn extern ip-adres niet eens meer kan pingen. Niet van een ander netwerk (andere proximus modem en ook niet vanaf mobiel netwerk met wifi af (geen proximus))

kan dit intentioneel zijn (vandaar het ip-adres wijziging?) of loopt hier iets (tijdelijks) mis?

Matt
icon

Beste antwoord door Martin 18 February 2017, 17:09

Bekijk origineel

7 reacties

Kijk eens of > CGNAT niet in dienst staat bij u als je kijkt op MyProximus daar kan je die dan eventueel uitzetten
helaas stata het abonnement niet op mijn naam ik kan daarom dus niet inloggen op myproximus (toch iig niet onderhet account van het internet abonnement. ik kan wel inloggen in de modem. kan ik dat daar weizigen?
wat is CGNAT eigenlijk?

alvast bedankt.
Voor uitleg klik op de link "CGNAT" van mijn bericht hier juist boven.
oke ik begrijp het, maar het ip adres is :

87.64.**.** range dus niet in de 100.64.0.0/10 range. maar het lijkt me idd handig dat toch iig voor de toekomst uit te laten zetten. voor nu lijkt dit echter niet het probleem te zijn. toch wat ik er nu van begrijp.
Ik heb eens gepingd naar mijn bb3 zijn wan Ip adres, vanuit mijn pc op bb3 lan aangesloten en dan eens met de PC van mijn gebuur via zijn bbox, en beide methodes werken en bij u is dit niet mogelijk als ik het goed begrijp.
Nu denk ik dat als je whatismyip opvraagt, dat je niet 100.64 gaat krijgen maar wel het wan IP adres van de proximus CGNAT router du die 87.64.... en daarom lukt de ping misschien niet, zou dit niet de reden kunnen zijn?
ohoh, wat voel ik me blond. ik was kompleet vergeten het portnummer bij te voegen. wanneer ik het portnr bijvoeg bij de ddns dan kom ik gewoon terecht op de inlog pagina van de nas. dit is gewoon erg dom van mijn kant. Wat ik uit het verhaal van de cgnat begreep is juist de 100.64.0.0./10 de ip range van de cgnat router. dus als mijn ip-adress niet binnen die range valt dan komt t niet van de cgnat router.
Jij bedoelt waarschijnlijk het wan IP adres dat je uit uw bb3 afleest dan heb je gelijk dat als het niet in de range 100.64.0.0/10 ligt dat er geen CGNAT toegepast werd.
Maar uiteindelijk is het dan toch opgelost 😉

Reageer