kan er echt niet mee lachen




Heb enkele weken geleden via aangetekende brief onze abbonementen van proximus stopgezet, we konden dit zonder boete opzeggen omdat het abbonementenpakket verandert was in ons nadeel. krijg ik toch nog factuur van 300 euro voor boete, na telefonisch contact zeggen ze dat ze geen aangetekend schrijven hebben ontvangen, terwijl ik via trick en trace wel degelijk kan zien dat de brief in Schaarbeek is uitgeleverd, na 2 dagen hebben ze de 300 euro van onze rekening gehaald. Wie kan daar mee lachen? Voor ons nooit meer belgacom. :'((


13 reacties

stuur eens alle gegevens door in een privé bericht aan Eva van BGC zodat ze dit kan laten uitzoeken.













Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door

http://nl.community.belgacom.be/people/c42bf0bd21" target="_blank

en zoveel mogelijk klantgegevens
(naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.) door te spelen.





Reputatie 1
Badge
Dit is 1 van de redenen waarom ik nooit een domiciliëring gebruik... Daarnaast vind ik het ook redelijk erg dat je behalve deze forums geen enkel middel hebt om de support van Belgacom vlot schriftelijk te bereiken (zelfs een aangetekend schrijven komt dus niet toe...). Wat is er verkeerd aan een email-adres, Belgacom ???

Zeker factuur gerelateerde zaken zouden ALTIJD OOK schrijftelijk moeten beantwoord of bevestigd worden, zodat misverstanden niet meer kunnen. Maar blijkbaar is dat een logica die steeds minder gebruikt wordt.

Mocht je er echt niet aan uit geraken : er bestaat ook een ombudsdienst voor telecommunicatie (www.ombudsmantelecom.be) waar je klacht kan indienen (maar dat lukt enkel als je zelf al een aantal stappen hebt ondernomen om het zaakje met de "provider" op te lossen).

Daarnaast wel nog 1 opmerking : je kan een contract (op dit ogenblik zijn dat voor zover ik weet nog altijd jaar contracten) enkel zonder kosten verbreken als de prijs verhoogt. Dan is de provider ook verplicht om je daarvan vooraf op de hoogte te stellen en dan is het kosteloos mogelijk om het contract te annuleren.

Binnenkort zullen die 1 jaar contracten blijkbaar vervallen, en vanaf dan kan je wel op gelijk welk ogenblik opzeggen (met een maand opzeg). Nu heeft de provider dus nog het recht om het resterende abonnementsgeld (dus van dat volledig jaar, de duur van het contract) bij verbreking op te vragen !!! Na dat jaar kan je wel opzeggen, met 1 maand opzegtermijn.

Altijd nadenken vooraleer je ergens een krabbel plaatst !



@Patrick, bedankt voor je antwoord.

In vervolg idd geen domiciliëring meer voor mij, deze les heb ik alweer geleerd.

Ik heb van proximus een nota op een factuur gehad dat ik kostenloos contractbreuk kon doen omdat ze een wijziging in mijn pakket hadden doorgevoerd indien dit mij niet zou passen, dat heb ik dus ook gedaan. Ook duidelijk vermeld in mijn brief dat ik beroep deed op het recht om kosteloos te annuleren.

Bedankt voor de tip van de ombudsman, ik heb een pb naar Eva gestuurd, ga haar antwoord eerst afwachten. Heb ondertussen nog andere mogelijkheden aangereikt gekregen indien het nodig zou zijn.

Ik hoop voorlopig dat dit alles recht kan gezet worden zonder verdere stappen te moeten ondernemen.
Reputatie 1
Badge
Normaal zal het wel in orde komen, maar het is inderdaad niet prettig om op die manier 300€ van je rekening te zien verdwijnen.

Nu : de EVA's van Belgacom doen hun werk meestal naar behoren, dus veel kans dat het inderdaad al op die manier in orde komt...

En wat die domiciliëringen betreft : binnenkort wordt alle bestaande omgezet naar de Europese SEPA domicilëring. Deze zouden de klant beter moeten beschermen, maar vreemd genoeg worden ze niet meer beheerd door je bank, maar door de leverancier van de dienst. Volgens mij kan dat enkel nog meer problemen opleveren...

Vreemd dat het blijkbaar enkel bij telecommunicatiebedrijven is dat aangetekende schrijvens niet toekomen. Bij mijn zus was het bij Telenet (om daar op te zeggen). Dus Belgacom is blijkbaar niet de enige met een slechte postambtenaar...
let wel op met de timing van opzeggen, 't is niet omdat je het op de factuur ziet staan dat je daarom meteen kosteloos kan opzeggen

meestal staat er iets als : je kan kostenloos opzeggen via aangetekende brief tot de laatste dag van de maand volgend op de ontvangst van de 1ste factuur met die nieuwe prijs.

bv: wijziging huur decoder stond in januari reeds op factuur, terwijl de wijziging maar in april ingegaan is

ik weet niet dat dit hier van toepassing is, maar dit ter info

mvg
Reputatie 1
Badge
Toch wel hoor : dat geeft enkel aan dat je kostenloos kan opzeggen vanaf nu tot 1 maand na de ontvangst van de 1e factuur met die prijs.

Als dat op januari op de factuur stond, dan had je dus tijd om op te zeggen vanaf januari tot einde mei...
Gewoon een tweede brief aangeteknd opsturen met daarin. Dat je daad werkelijk uw opzeg brief aangeteknd heb opgestuurd en dit moet je samen met je eerste brief en je afgestempelde ( je bewijs) briejfe. Die je heb terug gekregen bij de post. Want die 300 euro MOET JE TERUG KRIJGEN.
Beste Ontevreden,


Kan u mij via een privé bericht de volgende gegevens bezorgen?

  • Klantennummer(s)
  • oproepnummer(s)
Aan de hand van deze gegevens kan ik dit voor u nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Eva , bedankt voor de hulp, gelukkig bestaat dit forum er, want via de telefoonlijn werd ik echt niet begrepen :((


Ik wil toch ook wel meegeven dat dit op een snelle manier is rechtgezet en ben hier erg dankbaar voor. Dit topic mag voor mij gesloten worden of indien jullie willen verwijderd.
Ik heb daarjuist kontakt opgenomen met Proximus en (PAS OP IK HEB NIETS TEGEN DIE MENSEN)ik dacht dat ik met het chinees restaurant bezig was
En wat heb je dan besteld ;-))
Badge
Nummel 69, en dat is lekkel hool....... LACHEN !!!!!!
Reputatie 2
Badge +1
Beste Eddy,


kan je jouw berichten aub eens wat onderbouwen want nu roep je hier wel hele tijd BGC dit en dat, maar elke argumentatie ontbreekt.


Reageer