Vraag

Kafkaiaanse administratie

  • 3 November 2016
  • 2 reacties
  • 326 Bekeken

Hello, Ik ben Yorkie

Mijn vader is overleden in mei 2012. Toen hebben we alle overheidsdiensten en nutsbedrijven aangeschreven met het verzoek de abonnementen en het facturatie adres op naam van zijn echtgenote te wijzigen, wat voor alle diensten buiten de telecomoperatoren perfect gelukt is.
Mijn vader had enkel een PhoneLine, een Maestro 2030 en Pulse to GSM Basic Belkrediet (waarom men hem dit aangesmeerd had weet ik niet, hij had zelfs geen GSM).

Mijn moeder betaalde alle facturen via de Post omdat ze op haar leeftijd (83) met het moderne banksysteem niet overweg kan. Begrijpelijk.

Bij Belgacom, later Proximus, bleven de facturen echter op naam van mijn vader, met als gevolg dat nieuwe postbode de brieven en aanmaningen in de verkeerde bus staken of terugstuurden, weet ik veel. Pas deze zomer ben ik te weten gekomen dat deze toestand nooit werd rechtgezet en heb ik de klantendienst van Proximus aangeschreven met kopie van de overlijdensakte op 4 juli met vriendelijk verzoek dit eindelijk aan te passen.

Eind september was hieraan nog niets verholpen, telefoneren naar het klantvriendelijke (sic) onthaal nummer hielp niet, met een wachttijd van gemiddeld 36 minuten en werd dan afgebroken. Via klantnummer en code een mail sturen evenmin, altijfd foutmelding bij activatie... Dus rest nog dit forum, waarvoor dank.

14 october terug factuur op naam van mijn vader, Pulse to GSM Basic Belkrediet, die mijn moeder onwetend samen met haar electriciteitsfactuur betaald bij de Post, en dan op 4 october (vier jaar en zes maanden na zijn overlijden) een factuur met een nieuw klantummer voor mijn moeder. Ondertussen heeft ze dus al die tijd een factuur van €6.40 voor niets betaald en medegeholpen om het bedrijf slapend rijk te maken... zolas onlangs nog door Testaankoop aan de kaak gesteld. Wat doen? Dank bij voorbaat

2 reacties

Reputatie 3
Badge
Dag Yorkie,

Kan je me via een privébericht aan het Proximus team de klantgegevens ( klantnr. vader en moeder + contactnr. ) bezorgen, dan maak ik hier een dossier voor op.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


Groetjes,

Jos
Reputatie 6
Badge +2
Dat die wantoestand 4 jaar lang kan aanslepen dat begrijp ik niet, ik heb zo de indruk dat ze bij Proximus zitten te slapen.

Reageer