Vraag

Kafka ten top

  • 6 June 2016
  • 2 reacties
  • 346 Bekeken

Om al even mijn stemming te schetsen: wat een kl** systemen, ik krijg een mail dat mijn punten gaan vervallen en ben al uren bezig die te proberen in te ruilen en nu blijkt de chaos aan Proximus systemen dat gewoon onmogelijk te maken.

Niet dat dat nieuw is, ik ben al jarenlang klant en elke keer verzinnen ze iets nieuws om een mens het bloed vanonder de nagels te pesten.
"Neen, nu kan je je Proximus login niet meer gebruiken" "Belgacom account aanmaken" "Sorry, we zijn weer van naam veranderd"
Alleen al om dit te kunnen schrijven heb ik weer al mijn gegevens moeten opgeven (nog nooit van computers en databanken gehoord daar?), met godbetert zelfs mijn geboortedatum!

Dus nu, ik probeer mijn punten in te ruilen:
- inloggen > inruilen > tiens, ik kom terug op de profielpagina (uiteraard geen foutmelding)
- andere inruilknop proberen > "sorry, deze pagina bestaat niet"
- zoeken op forum
- andere browser, cookies, blablabla, allemaal proberen
- app installeren
- "u ben geen beheerder" > huh, ik ben al 20 jaar beheerder?
- instructies om beheerder te worden opzoeken
- producten toevoegen
- klantennummer invullen > "niet geldig" > opniew invullen > "niet geldig"
- is het het juiste? instructies opzoeken
- "u heeft enkel gsm-nummers" > ja, en dan?
- we zeggen wel dat dat werkt, maar eigenlijk doet het dat niet, we laten je gewoon lekker veel captcha's invullen

> dit alles met hopen twijfels, stress, back tracking, vloeken en veel verloren tijd om dingen op te zoeken, uit te proberen, opnieuw op te zoeken bij elke stap

echt waar, dit hele punten systeem is allesbehalve de incentive die het beoogt te zijn
en ondertussen kan ik mijn punten dus op mijn buik schrijven, want het enige dat nog erger is dan dit alles is naar dat nummer van Proximus/Belgacom bellen

Iemand een alternatief? Van provider veranderen?

2 reacties

Ik heb zeker een alternatief ipv punten direct korting op factuur en dan geen gedoe meer , ik weet het dat ik herhaling val ;-)))
Reputatie 1
Ik heb dit onlangs ook bij mijn vader moeten doen. Je moet je diensten die je bij Px afneemt (vast internet, tv, telefonie,....) koppelen aan je account. Daarvoor moet je eerst inloggen op je account. Ik had dit gedaan met mijn vaders account(ken ik vanbuiten), probeerde de diensten te koppelen, Px vraagt klantennr, antwoord 'klantnr niet geldig'. Ik maar blijven proberen, blijkt achteraf dat mijn vader zijn paswoord veranderd had. Eigenlijk zou je niet meer mogen kunnen inloggen dan met je oude account. Jij hebt waarschijnlijk hetzelfde probleem Dirk. Probeer eens een nieuwe account aan te maken of je paswoord te veranderen en dan in te loggen met je nieuwe account/paswoord(niet met je oude paswoord) dan zou het moeten lukken om je diensten aan je account te koppelen en je punten in te ruilen.

Reageer