Je prepaid kaart, die zal niet langer anoniem kunnen zijn.

  • 29 November 2016
  • 21 reacties
  • 705 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
FYI:
Vanaf eind november is het dus finaal gedaan met de anonieme herlaadkaart:
Er zijn al een paar topics aan gewijd maar: Wat verandert er nu precies voor de houders van een prepaidkaart?
Alle informatie over het waarom en de alternatieven/registratiemogelijkheden staan op deze pagina's nog even op een rijtje:
www.proximus.be/nl/id_b_cr_prepaid_anonymous/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/prepaid-anoniem.html
en: hoe en waar identificeren:
www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/producten/r-orphans/identificatie-van-je-prepaidkaart.html
PS: klanten met een automatische herlaadbeurt zijn al al geîdentificeerd op basis van hun facturatieadres en hoeven zich dus niet meer te identificeren.

21 reacties

Wim, ik heb via de link die je mij gegeven hebt nog maar eens geschreven. Is al wel de vierde of vijfde keer. Mijn identiteitskaart werd uitgereikt in Alicante in 2014 en is geldig tot 2019, en is niet elektronisch. Dat is niet raar, dat is de realiteit. Bedankt nog voor je tussenkomsten.
Proximus heeft nochtans tegen mijn vader gezegd dat zelf na het blokkeren wegens niet op tijd identificeren, het nadien nog mogelijk was om je te identificeren en je kaart terug verder te gebruiken.
Ja Wilin, maar ze kunnen me toch vragen een kopie van mijn identiteitskaart en paspoort door te sturen, bijvoorbeeld ? En je hebt gelijk dat ik gewoon een nieuwe kaart kan nemen volgende keer in België, maar deze heeft wel behoorlijk veel krediet er op staan ... Ik heb ondertussen ook al gebeld met Proximus, en daar hoorde ik dat de kaart over twee maanden afgesloten wordt, en ik ga niet eerder terug. Ze zeiden dat ik ook een brief kan schrijven met kopie van mijn identiteitskaart, paspoort en zo veel mogelijk gegevens. Dat zal ik dus zeker doen. Bedankt voor je reactie.
Reputatie 6
Badge +3
@karina

De hele opzet van de wet is natuurlijk dat de overheid zeker is wie welke SIM kaart gebruikt / verantwoordelijk voor is. Indien je je zou kunnen identificeren door gewoon een formuliertje in te vullen, dan is dat wel heel makkelijk te omzeilen.

Indien je enkel die SIM kaart gebruikt als je in Belgie bent, wacht dan gewoon tot je in belgie bent en ga dan naar een Proximus shop waar ze aan de hand van je identiteitspapieren kunnen identificeren. Ja het is mogelijk dat je dan voor een tijd niet kan bellen, maar ik vermoed dat eenmaal je geïdentificeerd bent je opnieuw zal kunnen bellen. Indien niet kun je natuurlijk ook gewoon een nieuwe kaart nemen indien je ze toch maar twee keer per jaar gebruikt?
Reputatie 7
Badge +6
Nou Karina, je moet weten dat Proximus alleen maar de wettelijke bepalingen van de nieuwe wet uitvoert. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je geen elektronische e-id kaart hebt. Het enige wat je nog kan doen is een privéberichtje sturen naar mijn collega's van Het Proximus Team die jou zo goed als mogelijk zullen trachten verder te helpen.
Een privébericht stuur je door te klikken op deze link, je tekst in te vullen in het voorziene veld, en vervolgens te klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Succes!
Mvg,
Beste Wim, die infopagina heb ik al wel 20 keer doorgelopen. Ik wóón niet in België, en heb géén Belgische rekening en dus ook géén Bancontact-kaart. Ik heb ook géén elektronische identiteitskaart. In MyProximus kan ik het óók niet doen, want ik kan geen beheerder worden met alleen maar een Pay&Go kaart. Ik kan en wil mijn Pay&Go kaart ook niet op iemand anders zijn naam zetten, dus sms gaat óók niet. Is het nu werkelijk zo moeilijk voor Proximus om verder dan alleen maar België te kijken en gewoon een formulier online te zetten waar ik al de gewenste gegevens kan invullen ? Of mij dat gewoon naar mijn e-mail te sturen ? Dus, nogmaals, die info-pagina helpt mij geen stap verder, dat persbericht ook niet. Ik zit totaal vast.
Reputatie 7
Badge +6
Karina,

er zijn nog meer mogelijkheden om je te identificeren. Ook iemand anders kan dan voor jou doen. Je vindt alle info terug op deze infopagina.
Zie ook ons persbericht daarover.
Mvg,
Ik woon in het buitenland, en heb jaren geleden een Pay&Go kaart gekocht voor mijn jaarlijkse bezoeken in België. Nu wil ik mij graag identificeren, maar : ik heb geen eID-kaart en geen Bancontact kaart (ik woon immers niet in België !), en kan met mijn Pay&Go kaart geen beheerder worden in MyProximus. En ik kan ook niet "eventjes" in een Proximus winkel binnenstappen, vermits ik maar maximaal 2 keer per jaar in België ben. Hoe moet dat dan ? Waarom kan Proximus de Belgen in het buitenland niet gewoon de mogelijkheid geven via een mailtje de nodige gegevens door te sturen ? Waarom kan er op de website van Proximus geen eenvoudig invulformulier verschaft worden voor Belgen in het buitenland ?
FYI:
Vanaf eind november is het dus finaal gedaan met de anonieme herlaadkaart:
Er zijn al een paar topics aan gewijd maar: Wat verandert er nu precies voor de houders van een prepaidkaart?
Alle informatie over het waarom en de alternatieven/registratiemogelijkheden staan op deze pagina's nog even op een rijtje:
www.proximus.be/nl/id_b_cr_prepaid_anonymous/particulieren/discover/news/uit-eerste-hand/prepaid-anoniem.html
en: hoe en waar identificeren:
www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/producten/r-orphans/identificatie-van-je-prepaidkaart.html
PS: klanten met een automatische herlaadbeurt zijn al al geîdentificeerd op basis van hun facturatieadres en hoeven zich dus niet meer te identificeren.
Roger, is een tip die wel af en toe van toepassing kan zijn bij het vastlopen op proxsite
Marleen,

Ik kreeg zojuist reeds bevestiging van mijn aangifte van de registratie,
dus dat ik dik in orde.

Ook fijn weekend.

Roger
Reputatie 7
Badge +6
Graag gedaan. Blij dat het gelukt is. Prettig WE!
Marleen,
Dank voor je voorstel om eens te proberen met Mozilla Firefox. Ik heb gewoon Mozilla Firefox gedownload en de link geklikt en zo is het dus wel gelukt.
Bedankt ook Martin en Alexander.

Probleem opgelost.

Groeten
Roger
Reputatie 7
Badge +6
Probeer het eens met Mozilla Firefox. Deactiveer ook adblockers en privacy badger eventueel en wis cookies.
Voor alle verdere informatie zie ook de Video van Proximus hierover in dit topic:
nl.forum.proximus.be/nieuws-3/identificatie-paygo-prepaidkaarten-35681
sorry, Martin, maar kom dan op hetzelfde scherm uit, en als ik dan 2 x mijn nr intoets en op Verder klik, blijft dat maar ronddraaien en ik kom niet verder,
ook niet met browser Google Chrome
Hallo Roger,
Als je rechtstreeks via deze link probeert lukt het dan ook niet
Alexander,
Ik ben tot nu toe aan het proberen met Internet Explorer, en zal dadelijk een anders browser proberen.
hieronder het bewuste scherm waarnaar ik zojuist verwees !
Reputatie 6
Badge +2
ik ben aan het proberen om me te registreren maar als ik mijn prepaid card heb ingetoetst en ook dit nr herhaald en op verder klik blijft dat ronddraaiend voorwerp
maar draaien en er komt niets meer;
Hoe moet ik me nu met men prepaidcard registeren?


Probeer het eens met een andere browser.
ik ben aan het proberen om me te registreren maar als ik mijn prepaid card heb ingetoetst en ook dit nr herhaald en op verder klik blijft dat ronddraaiend voorwerp
maar draaien en er komt niets meer;
Hoe moet ik me nu met men prepaidcard registeren?
Reputatie 7
Badge +6
Je krijgt tot midden mei 2017 de tijd om een bestaande herlaadkaart alsnog te identificeren, staat er in de tekst, daarna kan je ze niet langer gebruiken.
Iedereen die een nieuwe prepaidkaart koopt zal zich ineens moeten identificeren.
Tegen mij hebben ze bij proximus gezegd dat het pas volgend jaar ergens gaat verplicht zijn :?

Reageer