Vraag

Is een 2de router mogelijk?

  • 7 February 2017
  • 12 reacties
  • 706 Bekeken

Hallo

Ik schaf binnekort een vaste PC aan in mijn slaapkamer op de bovenverdieping. (gaming) Als ik echter mijn downloadsnelheid (+- 3MB/s ---> traag) vergelijk met die van mijn vrienden (10/13 mb/s --> 4x zo snel..) wil ik hier iets aan doen.
Is het mogelijk om een tweede router van proximus op mijn kamer te plaatsen zodat ik uit die router een internet kabel in mijn pc kan steken voor een veel beter signaal?

Zo niet, kunnen jullie bij proximus een internet kabel van de router beneden doortrekken naar mijn PC boven?

Alvast bedankt

12 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Dag NoahVermeulen,

Kan je mij even je klantnummer doorsturen via privébericht?
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, AM
Reputatie 6
Badge +3
En heb je beneden wel voldoende snelheid?

Verder zou ik voor gaming altijd een UTP kabel aanraden. Proximus zal die niet gratis komen leggen, ik denk dat je dit best zelf doet of een klusjesman vraagt.

Verder ook oppassen met MB (MegaByte) en mb of Mb (Megabit) door elkaar te gebruiken: in jouw voorbeeld heb jij 21Mb/s t.o.v. 10/13 Mb/s bij je vrienden. Dus ben jij sneller. Ik ga er even vanuit dat het een typo is en dat je inderdaad wel een probleem hebt, maar pas er toch mee op, het kan verwarring veroorzaken.
Het is wel degelijk 3 megabyte per seconden en mijn vrienden 10/13 megabyte per seconden. Deels komt het omdat zij een kabel hebben die rechtstreeks van een router in de pc gaat. Vandaar de vraag om een 2de router of het trekken van een kabel naar mijn PC


En heb je beneden wel voldoende snelheid?

Verder zou ik voor gaming altijd een UTP kabel aanraden. Proximus zal die niet gratis komen leggen, ik denk dat je dit best zelf doet of een klusjesman vraagt.

Verder ook oppassen met MB (MegaByte) en mb of Mb (Megabit) door elkaar te gebruiken: in jouw voorbeeld heb jij 21Mb/s t.o.v. 10/13 Mb/s bij je vrienden. Dus ben jij sneller. Ik ga er even vanuit dat het een typo is en dat je inderdaad wel een probleem hebt, maar pas er toch mee op, het kan verwarring veroorzaken.
Reputatie 6
Badge +3
Een 2de router heeft geen nut, het trekken van een kabel wel.

Verder is het wel interessant om eerst te testen wat je snelheid is wanneer je rechtstreeks op je router bent aangesloten. Misschien is het de lijnsnelheid die de bottelneck is en niet de interne bekabeling.

Indien je het niet ziet zitten om een kabel te trekken kun je ook met PLC's gaan werken, maar zoals eerder gezegd indien je wil gamen met een stabiele verbinding en de beste ping zou ik kiezen voor UTP kabel. PLC verbindingen introduceren zoiezo een hogere ping en kunnen gestoord worden door allerlei apparaten aangesloten op je elektriciteitsnetwerk. (slechte LED lampen, groot verbruikers, ...)
Reputatie 7
Badge +4
Dag Noah, via https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html kan je na kijken welke snelheid mogelijk is op jouw adres. Voor gaming zou ik je ook een kabel aanraden. Indien Proximus deze moet plaatsen zal het wel heel wat kosten mee brengen. Je kan best de tip van Wilin volgen.

Mvg, Robrecht
Reputatie 7
Badge +4
Heb ondertussen je lijn kunnen na kijken en je krijgt 100/20Mbps binnen.

Je snelheid zal heel wat verbeteren wanneer je een kabel gebruikt.

Mvg, Robrecht
Hey Noah, Dan doe je best eens een speedtest.net met laptop/pc verbonden met utp kabel aan de B-Box modem om te zien hoeveel je haalt van die opgegeven lijnsnelheid 100Mbps.
Reputatie 7
Badge +1
10MB is wel 80Mb....(1MB = 8 Mb) of 600MB per minuut.
Met het 5Ghz Wifi-signaal van een B-box3 haal je ook wel zoiets, als je Wifi-adapter hiervoor geschikt is. Ik haal hiermee op mijn smartphone 88,7 Mbps en 6,05Mbps up (wél met decoder in standby)
Ik haal dit ook op mijn smartphone op wifi-5
PS: de batterij loopt veel vlugger leeg dan op wifi-2.4
Tof, dus het kost bij proximus meer om een kabel te laten leggen? Iemand een aanrader voor waar of door wie ik het best kan laten doen (regio limburg) Dag Noah, via https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html kan je na kijken welke snelheid mogelijk is op jouw adres. Voor gaming zou ik je ook een kabel aanraden. Indien Proximus deze moet plaatsen zal het wel heel wat kosten mee brengen. Je kan best de tip van Wilin volgen.

Mvg, Robrecht
Je kunt natuurlijk altijd in elektro zaken een kant en klare utp kabel kopen met rj45 stekkers op aan beide zijden, maar als je hem door een buis moet trekken loop je wel kans dat die stekkers los kunnen komen tijdens het trekken, dus in dit geval zou eerst een kabel moeten getrokken worden en dan achteraf de stekkers erop, daarvoor heb je dan wel een tang nodig om die erop te persen en die kun je natuurlijk ook kopen.
Ik geef je dit maar mee in geval je moest goesting hebben om die zelf te leggen.
Zelf leggen is geen optie, de router staat beneden in de living en de pc ik kwestie staat boven 2 kamers schuin van de router.
Het zou ook netjes moeten verstopt worden.

Dus handige en goede klussers mogen altijd een privebericht sturen ( regio limburg)

Je kunt natuurlijk altijd in elektro zaken een kant en klare utp kabel kopen met rj45 stekkers op aan beide zijden, maar als je hem door een buis moet trekken loop je wel kans dat die stekkers los kunnen komen tijdens het trekken, dus in dit geval zou eerst een kabel moeten getrokken worden en dan achteraf de stekkers erop, daarvoor heb je dan wel een tang nodig om die erop te persen en die kun je natuurlijk ook kopen.
Ik geef je dit maar mee in geval je moest goesting hebben om die zelf te leggen.

Reageer