Beantwoord

Is dit het technisch lokaal?

  • 15 March 2017
  • 3 reacties
  • 781 Bekeken

Ik ga samen wonen met mijn vriend in een appartementje. Nu hebben we een afspraak gemaakt met proximus voor de installatie van het internet. Ik kreeg dit in een mailtje:

"Tip : als u in een appartementsgebouw woont, zorg er dan voor dat het technische lokaal (de ruimte waar onze kabel binnenkomt, en van waaruit de binnenbekabeling naar de verschillende appartementen vertrekt) toegankelijk is. Als u niet zelf over een sleutel van het technische lokaal beschikt, vraag die dan aan uw syndicus."

De huisbaas weet niet wat er bedoelt wordt met het technisch lokaal. We hebben echter in de kelder een doos van Belgacom gevonden, namelijk de toegevoegde foto. De kabel lijkt in de doos binnen te komen, en gaat dan naar boven via een soort van rail die op elk verdieping zichtbaar is in de kast in de gang.
Is dit nu het technisch lokaal?
icon

Beste antwoord door sabineb 15 March 2017, 09:04

Bekijk origineel

3 reacties

Dit ziet er inderdaad de Intro uit waar Proximus binnen komt met de intro kabel en dan zo vertrekken naar de verschillende appartementen (stijglijnen).
Het technisch lokaal is waar o.a ook nog andere meters van nutsvoorzieningen kunnen staan
De meters staan ine en kast per verdiep, daarmee dat we niet zo goed wisten waar we moesten zijn, en we hebben dit dan in de kelder gevonden.
Reputatie 6
Badge +4
Hi,

Ja, dit is wat bedoeld wordt. In een appartementsgebouw staat 1 hoofdkast die dan verdeeld naar de etages toe. Dus die in de kelder moet ook toegankelijk zijn voor de technieker om je te kunnen aansluiten.

Mvg sabine

Reageer