iPhone 4 / Skynet IMAP

  • 20 December 2010
  • 5 reacties
  • 14436 Bekeken


Hallo,

Kan iemand me zeggen of de Skynet IMAP mail instellingen goed samenwerken met een iPhone? Heb account ingesteld, ik kan de mail headers goed ontvangen, maar het openen van de mail content lijkt wel uren te duren (probeer ik voornamelijk via wifi). Nog vreemder is dat dit afhangt van bericht tot bericht, en dan spreken we niet over 'plain text' vs 'html'. Ook is het me al opgevallen dat tekst in sommige berichten ontbreekt.

~~~ Settings op iPhone ~~~

- Enkel Mail (geen Notes)

- Incoming Mail Server: imap.skynet.be (met username + password)

=> SSL enabled / port 993

- Outgoing Mail Server: relay.skynet.be

=> SSL disabled / port 25

Dit is héél vervelend en irritant, en ik wil hiervoor een oplossing. Probleem lijkt me dat deze 'kleine' providers achterlopen op diensten als GMail, Hotmail etc welke wel zonder problemen blijken te werken. Skynet IMAP is dacht ik ook amper enkele maanden in voegen?

Ik zie net dat er een 'business' mail account van Skynet is die volgens het Exchange principe werkt, maar dit kost je dan weer 10 Euro extra per maand.

Kan iemand me helpen, of tenminste bevestigen of ik een probleem heb of dit om een algemeen probleem gaat?

Sebastiaan.



5 reacties

Beste,

U kan eens proberen de account opnieuw aan te maken met SSL uitgeschakeld en met poort 143 voor de inkomende mail.

Vriendelijke groet,

Eva
Topic kan van mij gesloten worden. Ondertussen een Google Mail account aangemaakt en sync nu zonder (veel) problemen Mails, Calendar en Contacts (via Exchange instellingen). Skynet mails worden elk uur via POP naar Google doorgestuurd.

Vrees dat Belgacom (of een Telenet) helemaal niet opgewassen zijn tegen deze ontwikkelingen (of er tenminste niet snel genoeg op kunnen reageren).

Sebastiaan.
Reputatie 1
iPad, IMAP.

Graag de settings voor mijn Ipad, ik heb de IMAP ingesteld maar berichten komen zeer traag binnen...

Is er een voorvoegsel nodig op de Imap? Gmail en Mobile me werken zonder problemen.

AUbl Skynet breng dit in orde, staat niet echt professioneel niewaar.

Eva???
Tiens, ik heb ongeveer dezelfde vraag ergens gesteld, geen antwoord. Is het zo moeilijk om eens een duidelijke tutorial te plaatsen voor iPhone/iPad gebruikers? Klantendienst is totaal onbekwaam hierover. 'Ik heb geen iPad dus ik weet het ook niet, maar u moet gewoon een account aanmaken zoals u dit doet op de pc, mevrouw'. Ja duh, dàt heb ik al -tig keer gedaan maar zo werkt het blijkbaar niet op de iPad, anders zou ik er niet voor bellen, niewaar. :rolleyes:

Graag een helder antwoord, aub.
Reputatie 1
Ondervind nu ook hetzelfde probleem op mijn macbook en op mijn HTC...

mail komt niet of zeer traag binnen... of de attach wordt niet gedownload.

Wil aubl dringend jullie server nazien pop is niet meer van deze tijd. zal waarempel nog verplicht zijn alles naar gmail te laten doorsturen

Reageer