Beantwoord

Investeren in netwerk

  • 22 September 2016
  • 18 reacties
  • 332 Bekeken

Reputatie 1
onlangs kreeg ik een brief van Belgacom dat ze mijn lijn gingen verbeteren.
Dit zou gisteren gebeurd moeten zijn maar ik merk zelf geen verbetering,
als ik mijn verbetering test kom ik soms nog lager uit dan voordien.
Ondanks dat ik dacht dat we nu eindelijk op het nieuwe systeem zouden zijn aangesloten.
icon

Beste antwoord door RobrechtB 27 September 2016, 17:34

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 3
Kijk eens hier wat proximus je kan aanbieden mogelijke snelheid
Reputatie 1
heb ik net gedaan en ik zou tussen de 27.7 en de 62 moeten zitten .Ik kom via de fast.com site op 36 ongeveer, maar dat had ik voordien ook, dus verbetering???
Reputatie 3
misschien moet je nog wat geduld hebben en heeft proximus de rop op vectoring gezet en moet je nog wachten op activering van je lijn op vectoring, kan wel enkele weken duren.
Reputatie 1
Eigenlijk mogen ze wel eens een beetje duidelijker zijn in hun brieven vind ik,
zodat je weet wat ze gaan aanpassen en indien het eindelijk die vectoring is ,wanneer die echt actief wordt.
Reputatie 4
Is ook niet gemakkelijk om op voorhand te voorspellen, als alles goed verloopt kun je na een maand dat de vectoring lijnkaarten geplaatst geweest zijn in de ROP al actief op vectoring komen te staan, maar als het tegenslaat kan het zelf maanden duren, bvb. als er te veel niet vectoring compatibel modems op hun distributiekabel hangen enz...
Daarom wordt hun internetsnelheid database aangepast zodat je dit kunt nagaan of het reeds zover is.
Je kunt ook altijd eens inlichtingen nemen bij support 0800 22 800.
Reputatie 7
Badge +4
Er is inderdaad op 21/9 een vectoring kaart geplaatst. Er worden brieven gestuurd zodat de mensen op de hoogte zijn wanneer de verbinding even weg is.

Mvg, Robrecht
Reputatie 1
Oke bedankt Robrecht voor de verduidelijking.
Reputatie 1
Nu een paar dagen na overschakeling op Vectoring haal ik nog maar een gemiddelde snelheid tussen de 2.5 en 3.2 mb ondanks de beloofde minimum van 27.8 mb
terwijl dit voordien gemakkelijk de 36 MB haalde.
Reputatie 4
Je datavolume is misschien op en moet je gratis volume bijbestellen zoals in een pack comfort en maxi of bijkopen zoals het voor een start pack het geval is.
Controleer dit eens via myproximus of het wel het geval is.
Reputatie 1
ik heb een maxi pakket dus dan kan dit moeilijk
Reputatie 4
En toch zijn er die met hun maxi pack moeten gratis bijbestellen, maar als je het gecontroleerd hebt zal er wel een andere reden zijn, best wachten tot maandag zodat een proximus medewerker kan natrekken wat er mis is.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Luc,

Als je in een PB eens je klantennummer / telefoonnummer stuurt kunnen we dit eens nakijken

sabine proximus medewerkster
Reputatie 1
Hi Luc,

Als je in een PB eens je klantennummer / telefoonnummer stuurt kunnen we dit eens nakijken

sabine proximus medewerkster
Reputatie 1
blijkbaar zit het verschil er in dat ik op 2.4 of op 5 mghz mijn verbinding maak.
Op 2.4 haal ik terug 40 MB en op 5 amper 11 MB
Reputatie 1
Hoe moet ik je een PB sturen Sabine?
Reputatie 7
Badge +4
Luc, op je lijn zelf is er geen probleem te zien. Wel moet je er rekening mee houden dat vectoring pas actief worden 30 dagen na dat de kaart word vervangen. Op je lijn zelf komt er nog altijd een snel signaal binnen. Heb je de modem al is herstart ? Zie dat hij al aanstaat sinds 21/9.

Mvg,Robrecht
Reputatie 1
Ik heb net mijn modem gereset maar het zal idd nog ff wachten zijn tot volgende maand
Reputatie 7
Badge +4
Het zal actief worden ergens na de 21/10 Mvg,RB

Reageer