internetverbinding 2e laptop valt weg... en komt weer terug!!!

  • 13 September 2011
  • 65 reacties
  • 4817 Bekeken

onlangs heeft mijn vriendin haar eigen laptop waarmee ze op internet gaat. Met mijn laptop heb ik geen enkel probleem. Beiden Windows 7. Echter haar laptop maakt verbinding met de Bbox, maar haar toegang tot internet valt constant weg (voornamelijk wanneer je actief gaat surfen) en komt weer terug. Heel irritant. Wat heb ik reeds geprobeert:
- Bbox reset
- kanaal aangepast, van 8 naar 13 (buiten bereik buren)
- dns nummers toekennen
- van wpa2 naar wpa
- IPv6 uitgezet
- haar IPv4 192.168.1.4 mijn IPv4 192.168.1.2

Tot nu toe niets geholpen.

Wie o wie kan mij helpen...

65 reacties

De aanduiding van wifi ontvangsniveau is die goed?

Staat haar ipv4 adres fixed of automatisch.

Kanaal 13 is te hoog 'k zou hem bvb op 7 zetten. als de buren op 7 zitten ga met de laptop eens tot tegen de bbox staan.

probeer het ook eens als jou laptof af staat.

Als dit allemaal niets als oplossing aanwijst zou ik beginnen bij 't begin direct met netwerkkabel verbinden zodat je zeker bent dat dit al goed werkt met haar laptop.
ontvangsniveau is uitstekend (vol bereik)

haar ipv4 adres staat op auto

kanaal heb ik verandert in 7

geen verandering wanneer mijn laptop uit staat

wanneer haar laptop aan de kabel zit werkt het zonder problemen (dus aan de laptop ligt het niet... ga ik van uit althans)


het gekke is dat ze verbinding heeft, ik ga naar een site en dan wordt internettoegang verbroken. Daaropvolgend krijgt de laptop weer (automatisch) internettoegang. En zo gaat 't af en aan....
Kan je mss dan tussen uw latop en de hare een directe wifi verbinding maken (ad-hoc) dus van laptop naar laptop zonder tussenkomst van de bbox . En dan bvb en groot bestand dowloaden van uw computer naar haar computer en zien of dit vlot verloopt.
bedoel je om een bestand via copy/past op haar laptop te plaatsen? (Verkenner en dan netwerk)


ik krijg hiermee iig geen verbinding met haar laptop (windows cannot connect)
heb ondertussen een adhoc verbinding gemaakt. Maar haar laptop krijgt geen verbinding...
klik op windowslogo (links onder het scherm)
In het onderste invoervak vul je het volgende in: Manage Wireless Networks
Dan opent zich een venster
klik op add
kies "create an ad hoc network"
next
enz...

Ik kan het verder niet uitleggen omdat ik geen tweede computer heb om het zelf eerst uit voeren
maar mss lukt het je wel !

Mijn bedoeling was om uit te vissen of de wifi van haar laptop in orde is zonder contact te maken met de bbox en dan ben je ook zeker of de fout in de wifi hardware van haar computer zit als het dowloden van jouw computer naar de hare ook moest traag verloopt als je begrijpt wat ik bedoel ! !
Zou er dan toch iets met wifi kaart niet in orde zijn of instellingen of drivers !!!
nee, lukt mee niet met haar laptop verbinding te krijgen met een adhoc netwerk. Ik ga eens verder zoeken. Wellicht opnieuw de drivers van de wifi kaart installeren?
opnieuw drivers geinstalleerd....nope, geen verbeteringHuilen
Ja en via de normale wifi verbinding, dus niet ad-hoc maar met de bbox als access point ging het blijkbaar ook niet!

zien de laptops dan elkaar zitten via het lan network ?
ja, ze zien elkaar wel. Beide hetzelfde workgroup en network location.


frapant dat er in Duitsland ook iemand met dit probleem rondloopt. Stond geen oplossing bij helaas.
Als ze elkaar zien kan dan geen bestanden copieren van de ene laptop naar de andere in een shared map.

Je zou ergens een methode moet vinden om te ontdekken of het wireless systeem van haar laptop in ordde is.

PS: mss zullen er op het forum ook nog anderen zijn met goed ideeen om de zaak te helpen oplossen.
Beste Roontje,

De belangrijkste stap is dat gene waar Ricy wil achter komen, ligt het aan de modem of de laptop.
Nu is mogelijk een makkelijkere manier om verbinding te maken met een ander netwerk dan dat van jullie.
Als de laptop van uw vriendin dezelfde problemen houdt, dan ligt het aan dat toestel, anders kan de modem nagekeken of vervangen worden.

Indien het niet de laptop blijkt, gelieve ons op de hoogte te houden zodat we follow up kunnen geven naar de modem toe.

Mvg,

Eva van Belgacom
Hoi Eva

ik heb de laptop getest op een ander netwerk en de verbinding is stabiel. Geen problemen dus.

Zijn er instellingen van de modem die ik moet aanpassen? Vervangen? Ik hoor 't graag van je.


Mvg Ronald
Heb je een bboc factory reset al geprobeerd zie op mijn blog voor verdere uitleg:

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2

Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)


♦ Ofwel een Hardwarematige Reset

knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 5-tal seconden indrukken.

♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1/" target="_blank en volg de onderstaande procedure.

⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
Hardwarematige Reset had ik al geprobeerd

softwarematige Reset ga ik vanmiddag proberen wanneer ik thuis ben...wordt vervolgd


het gaat hier wel om een BBox (niet de BBox2, want we hebben ook nog steeds geen HD! Iemand enig idee wanneer men in Stavelot HD signaal krijgt?)
u zegt: we hebben ook nog steeds geen HD! Iemand enig idee wanneer men in Stavelot HD signaal krijgt?)

dit kan via onderliggende link checken:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv
heb de softwarematige reset gedaan, kanaal op 6 en wpa2. Dus dusver werkt het goed, geen onderbrekingen.


Hartstikke bedankt voor je hulp RicyLachen


wat betreft HD signaal: op de site staat dat ik HD heb maar in de Belgacom winkel ontkennen ze het!! Iets klopt er niet
Anders kan je het ook eens vragen voor alle zekerheid aan de technische helpdesk of VDSL2 mogelijk is via het gratis nummer 0800 22 700 en dit tot 22 uur,

mvg,
pfff ik heb te vroeg gejuicht. Wederom wanneer ik surf valt ie weg en duurt het een halve minuut voordat ie terug is. Ik word er een beetje simpel van...


is omruilen geen optie?
Misschien juist daarom eens bellen naar 0800 22 700 en als ze bevestigen dat vdsl2 mogelijk is dan krijg zowiezo een bbox2.
Anders kan je het altijd vragen ook aan de technische dienst 0800 22 700 of je de bbox kunt omruilen !


Als je hem getest hebt in een ander netwerk was dit dan een netwerk met een bbox2 ?

vrijdagavond gebeld. Kreeg een hele aardige man aan de lijn die me vertelde dat ik alle mogelijke oplossingen al geprobeerd had. Hij zou het navragen aan collega's en zou me die zelfde avond of zaterdagochtend terugbellen. Daarnaast kon hij mij vertellen dat HD mogelijk was en dat ik zelfs dicht bij een kast woon.

zaterdagmiddag heb ik zelf maar teruggebeld. Ditmaal een aardige vrouw aan de lijn die mijn telefoontje niet kon terugvinden in het systeem...nog een keer probleem uitgelegd en ditmaal kreeg ik de opmerking dat de netwerkkaart te nieuw zou zijn ivm B, G en N signalen. Mijn kaart zou alleen maar N-only zijn, terwijl de Bbox B en G zendt. Klopt dit??? En zo ja, hoe kan ik er achter komen of mijn netwerkkaart N-only is (Atheros AR5B97, Win7 64bit) en kan ik deze "downgraden"?

Deze mevrouw vertelde mij dat er gewoon adsl draad ligt, en dus geen HD. Belgacom weet het zelf niet eens!! Kwalijke zaak.

Normaal kan een 802.11n netwerkkaart overweg met 802.11g (zoals de bbox)
De Atheros AR5B97 ondersteunt 802.11 b + g + n dus haar uitleg klopt niet !

Spijtig dat je geen referenties hebt van die aardig man! zodat je hem terug zou kunnen contacteren!

Als je nog veel goesting en moed hebt zou ik nog eens bellen vandaag en vragen of vdsl2 mogelijk is mss heb je deze keer iemand die kennis heeft van zaken .

PS: de bbox2 heeft ook de 802.11n standaard in huis.
inderdaad foute info...en dan nog die verwarrende info over hd wel of niet beschikbaar....

wat zegt de online beschikbaarheidstest?

---> http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

mvg

Resultaat
































Product Belgacom TV
Lijnnummer 080xxxxxxx
Status Beschikbaar
Maximaal aantal TV's 3
Beschikbaar
Maximaal aantal TV's in HD 2

voilá

Reageer