Beantwoord

Internetsnelheid niet optimaal

  • 10 February 2017
  • 7 reacties
  • 323 Bekeken

Badge
Hey,

Ik heb een MAXI abonnement (Tuttimus) waarbij ik zie op de Proximus website dat deze een 100Mbps download snelheid zou moeten hebben. Of op z'n minst toch 70Mbps. Mijn laptop is rechtstreeks via kabel aangesloten op de modem. Maar toch haal ik maar MAX 58Mbps. Terwijl dit enkele maanden geleden toch heel mooi tussen de 70 en 85 was. Dit is toch niet echt normaal, of toch?

Lijn nummer: 053849951





icon

Beste antwoord door Martin 11 February 2017, 17:56

Bekijk origineel

7 reacties

Op VDSL+Vectoring+zonder DLM verhoging zou je theoretisch 70, maar met de overhead rekening houdende haal je natuurlijk via een speedtest deze 70 niet. Heb je als eens een andere server gekozen bij de speedtest om te zien of je niet wat hogere snelheid kan halen.
Badge
Hallo Martin,

Ik heb al enkele servers geprobeerd, maar ik haal niet meer dan 58.
Momenteel zelfs maar 52.
Je meet toch terwijl er geen decoder opstaat of opnames doet op zijn HDD.
kan je die speedtest ook eens doen met andere laptop of PC of met smartphone op Wifi-5 zou je die 70 ook kunnen kontroleren door dicht bij de (wifi ) modem te gaan staan.
Badge
Alles geprobeerd. Ook met alle TV decorders uit. Dan haal ik nog met moeite 59mbps..
toch niet zo ver van je 63Mbps.
Je lijn zal waarschijnlijk niet stabiel genoeg zijn om een verhoging te krijgen van de DLM.
Ander eens een privébericht sturen om te vragen dat ze het even nakijken.
Anders kan je ook zelf de utomatische lijntest via het nummer 0800 22 424 (TBF) laten opstarten.
Op zijn beurt triggert de TBF de DLM om te proberen je lijnsnelheid te verhogen.
Badge
Anders kan je ook zelf de utomatische lijntest via het nummer 0800 22 424 (TBF) laten opstarten.
Op zijn beurt triggert de TBF de DLM om te proberen je lijnsnelheid te verhogen.

Na het starten van deze test is mijn internet snelheid weer optimaal!
Bedankt! Martin!

Reageer