Internetsnelheden omlaag

  • 3 May 2013
  • 6 reacties
  • 508 Bekeken


Beste,


Sinds enige tijd is de behaalde snelheid op mijn verbindin drastisch omlaag gegaan. Terwijl ik vroeger 16 Mbps downloadsnelheid haalde, heb ik de laatste weken nog nooit meer dan 8Mbps gehaald. Momenteel haal ik zelfs maar 2Mbps. Uploadsnelheid is redelijk onveranderd gebleven.


Graag had ik geweten wat hiervan de oorzaak is, alsook wanneer dit opgelost gaat zijn. Username is fb001678.


Mvg.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Waarschijnlijk zit je op een repairprofiel. Best eens bellen met de technische dienst 0800 22800. Of doe zelf eens een lijntest.door te bellen naar het nr. 0800 22424 en volg de instructies.

















@ Skyeam


Om vast te stellen of het aan je lijn of aan iets anders ligt

want aangezien je upload bijna niet veranderd is zou het kunnen

dat je niet op een repairprofiel staat maar dat de reden ergens anders moet gezocht worden.

maar laat ons beginnen bij het begin ;-)


post eerst eens je bbox2 demod lijnwaarden


( Bron: http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxstatistics )


Klik hierop → http://192.168.1.1 en voer je paswoord in (staat op sticker van de modem naast SNR:)



of als dit niet lukt dan

http://192.168.1.1/index.cgi?user_name=user&password=LK12345DP123456

( waar je alleen LK12345DP123456 moet vervangen door

het serienummer dat je op een sticker onderaan de bbox vindt.)









en lees daar het volgende af:

Downstream Line Rate: ??? kbps

Upstream Line Rate: ??? kbps

Downstream Training Marge: ??,? dB








Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter




































kijk ook eens of je lijntest fouten aangeeft zie hiervoor op ricy's blog


http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn


hoe je dit zelf kunt uitvoeren.



Groetjes, Elsa


niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter





















Downstream line rate

16536 kbps

Upstream line rate

2056 kbps

Downstream Training Margin

24.2 dB


Lijntest geeft geen fouten. Volgens vdsl2tool (http://hierzo.net/?part=vdsl2tool) zit ik niet op een repairlijn, maar worden gewoon bovenstaande gegevens bevestigd.


Dit is een laatste speedtest, afgenomen om 23u15. Zoals te zien is dit veel lager dan 16Mbps, terwijl de uploadsnelheid toch bijna aan de upstream line rate zit.


speedtest















Je Meet die waarschijnlijk via wifi

doe de speedtest eens met een utp kabel tussen je laptop/pc en je modem ipv via wifi






Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



















Als je via wifi alleen die slechte resultaten hebt, lees ook eens wat HIER op ricy's blog staat


en zeker dit : Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer daar op zijn blog vind je de link om te downloaden en nog meer







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reageer