Internetpromoties - Fouten op de website

  • 18 June 2011
  • 14 reacties
  • 1182 Bekeken

Beste,

Er zijn enkele fouten en onduidelijkheden bij de lopende internetpromoties.

Ik ben geïnteresseerd in de Mobile Internet Start aanbieding waarbij een USB-modem wordt aangeboden aan €1 bij een contract van 24 maanden. Als ik dit abonnement zelf online wil afsluiten staat het NIET tussen de mogelijkheden:

  • Mobile Internet Free Weekend Gratis
  • Mobile Internet Daily 12M € 1.99 /maand
  • Mobile Internet Daily 24M € 1.99 /maand
  • Mobile Internet Comfort € 14.99 /maand
  • Mobile Internet Favorite € 29.99 /maand
Vergeten op te nemen, Belgacom?

Als ik de besteloptie kies om binnen 2u teruggebeld te worden door een operator, dan moet een online aanvraagformulier ingevuld worden waar de omschrijving niet klopt:

  • Mobile Internet Start (Eur 1,99/maand + Eur 1/dag) + modem USB voor Eur 29
Het pakket dat hier beschreven wordt, is NIET Mobile Internet Start maar WEL Mobile Internet Daily!
Foutje van de webmaster, Belgacom?

Ook hier wordt dus het eigenlijke Mobile Internet Start niet aangeboden?!

Kan dit aangepast worden, zodat ik alsnog online kan bestellen?

Tevens heb ik interesse in een aanvraag voor Belgacom TV. De activatie en installatie is momenteel gratis voor nieuwe internetklanten. Wat een "nieuwe internetklant" is, staat nergens beschreven. Gaat dit enkel over klanten die overkomen van een andere provider? Of kan ik als bestaande internetklant ook genieten van de gratis activatie+installatie wanneer ik een nieuw contract onderschrijf?

Graag uw reactie,

Obelix2000

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Als ik het goed begrijp, zitten de fouten in de module om online te bestellen. Op de website zelf staat het wél correct vlgs. mij.
Ja precies, Sinjoor71. Dat is exact wat ik bedoelde.

Groetjes,

Obelix2000
Badge
beste

Mobile Internet Start is enkele dagen geleden van naam veranderd en noemt nu Daily. Een nieuwe Internetklant is met een volledig nieuw internet starten of uiteraard van een andere provider overkomen.Bij verlenging van een bestaand internet is er geen gratis installatie voorzien.

muisje

Muisje,

De informatie van een naamsverandering kan niet kloppen. Het gaat om twee totaal verschillende formules die allebei opgelijst staan op de website: zie printscreen als bijlage

  • Mobile Internet Start = 250Mb aan €4,99/maand
  • Mobile Internet Daily = 1Gb aan€ 1,99/maand + € 1/surfdag
Het is dus zeker geen loutere naamsverandering, maar een gans andere formule! Als jouw stelling klopt dat Daily de formule Start vervangt, waarom zijn ze dan samen opgelijst en werd Start niet meteen van de website gehaald? Fout van de webmaster?

Bovendien, het zeer recente aanbod van de Samsung Tabs wordt ook gepromoot in combinatie met Internet Start. Dan zou heel die rubriek op de website óók fout zijn?

Ik heb al heel wat meegemaakt bij Belgacom, maar in een lopende campagne -de Samsung Tabs- de voorwaarden zo essentieel wijzigen en dit na "enkele dagen" nog steeds niet aanpassen op de website? Als dat klopt, kan ik dat alleen maar verregaand amateurisme noemen, sorry.
Reputatie 7
Badge +1
Volledig akkoord....heel de promo rond de Samsung Galaxy Tab is opgebouwd rond Mobile Internet Start. Voor Packklanten is het supplement voor de Tab 7,07€ incl. Mobile Internet Start (4,99€) dus Tab voor 2,08€ per maand....men hoopt allicht dat je voor veel meer dan 250MB volume zult gebruiken, want een extra MB kost 0,10€ per MB tegeneover maar 0,03€ voor de andere abonnementen. Maar bij de Tab heb je blijkbaar geen keuze. Als je hem echter grotendeels of hoofdzakelijk via Wifi op je vast internet gebruikt, zijn ze eraan voor hun moeite....en is de Tab een échte aanrader.....de 10,1v kost 10€ per maand meer. Te bezien of je die 240€ méér op 24 maanden er voor over hebt. In aankoop is hij immers maar 100€ duurder dan de 7" (599 i.p.v. 499€). Zoals altijd moet iedereen maar weten wat het hem of haar waard is....

Als wat muisje zegt waar is, dan wordt surfen met de tab op 3G wel een stuk interessanter als je veel op 3G wilt surfen.. Daily is nl.

  1. maar 1,99€ p.maand, maar als je alle dagen surft, betaal je 1€ per dag extra of 30€ p.maand.
  2. Je hebt dan wel 1GB volume, dus spaar je 750MB x 0,10€ p.MB = 75€ aan extra-volume uit tegenover start...
Dus het is weinig volume surfen tegenover weinig dagen surfen de afweging, of juist niet ! want je hebt geen keuze !.

Wél moet Belgacom hier dringend duidelijkheid brengen. Want het Mobile Internet abonnement is ondeelbaar verbonden met de Tabhuur en dus contractueel vastgelegd voor 24 maanden......je hebt dus het recht te weten wat je koopt....en liefst geen kat in een zak !
muisje zegt "Bij verlenging van een bestaand internet is er geen gratis installatie voorzien "

De site zegt echter:http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=bun_nettv_go

Lees helemaal onderaan: "Al Belgacom- en/of Proximus-klant?
Bestaande klanten genieten van dezelfde voorwaarden voor dit Pack. Klik hiervoor bovenaan de pagina op de knop bestellen en volg de instructies op het scherm"
Even plagiaat plegen:

Volledig akkoord... met jou Sinjoor.

Nu moet je weten, ik heb reeds een Galaxy Tab van 7" met een Simkaart van Mobistar. Ik dacht dat ik eens even gauw kon uitzoeken hoe ik op mijn tab buitenshuis kon surfen over het 3G-netwerk met de formule Start van Belgacom. De zeer verwarrende informatie van Belgacom heeft mijn zin al een ferme deuk gegeven.

En dan hebben we het nog niet gehad over TV op Tablet PC. Dat zou binnenkort ook mogelijk worden bij Belgacom. Maar of dat ook zal kunnen op mijn eigen Galaxy Tab?

Onlangs had ik een vraag gesteld over mijn gratis webspace aan de DNSmasters van Belgacom. Ook daar heb ik een volledig fout antwoord gekregen. Als ik hun raad blind was gevolgd, was ik voor 70 euro in de 100% overbodige kosten gejaagd.

Ik ben alle vertrouwen kwijt in de correctheid van Belgacoms antwoorden op vragen die je stelt.

Zoals hierboven ook, een "naamsverandering". Dat slaat toch nergens op? Bovendien zou je toch minstens verwachten dat ze beloven de gemelde hiaten door te geven en hun site weer up-to-date te brengen. Niets van... Onwaarschijnlijk.

En over de gratis installatie van Belgacom TV: als trouwe klant mag ik wel de gratis installaties meebetalen voor nieuwe klanten, maar mijn eigen installatie betaal ik zelf. Het tart alle verbeelding.

Frodo: bedankt voor je reactie. Dat maakt het nog straffer. Niet te geloven...
Reputatie 7
Badge +1
Obelix, even een vraagje, kan jij met die SIM van Mobistar ook telefoneren en/of SMS'en ? of is het ook een datasim ?
@ Sinjoor: Ja hoor, ik stopte er een gewone prepaid simkaart in en kan perfect bellen en sms'en met m'n Tab. Natuurlijk is voor telefonie een headset wel aanbevolen, want met zo'n pannekoek aan uw oor, dat is geen gezicht. 😉 Zelf gebruik ik m'n tab nauwelijks voor bellen of sms, maar het lukt dus perfect. Het is een uit de kluiten gewassen Smartphone. Dit, samen met de Flashondersteuning en de camera, heeft ervoor gezorgd dat de Tab de voornaamste concurrent kon worden van de iconisch geworden iPad.
Beste Obelix2000,

Bedankt voor de opmerking!

Uw feedback betreffende onze website is doorgegeven aan het Webteam voor aanpassing.


Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom
Beste Obelix2000,

inmiddels werd het bestelformulier aangepast en kan Mobile Internet Start online worden besteld. Aan het contactformulier wordt nog gewerkt bij onze webteams.

Vriendelijke groeten,
Eva
Dank u Eva, ik weet het oprecht te waarderen.

Groetjes,

Obelix2000
Badge
Frodo

bestaande Belgacom of Proximus klanten genieten van dezelfde voorwaarden Inderdaad wanneer ze een NIEUW internetaansluiting nemen, dit is nl de titel van deze promo " voor een nieuwe internetaansluiting". Er zijn o a bestaande packs zonder internet in omloop

De mobile internet start bij een TAB kan men mits opleg vervangen door bv mobile internet comfort of hoger
Dus enkel voor bestaande klanten met een pack telefoon + internet. Of enkel telefoon ,of enkel tv enz . Waarom staat er dan "Al Belgacom- en/of Proximus-klant?" Waarom staat er niet" Enkel voor Belgacom/proximus klanten die nog geen internet hebben. " Is dan toch een overbodige vermelding die alleen voor misverstanden zorgt.

Reageer