Beantwoord

internetconnectie met smartphone

  • 31 december 2015
  • 9 reacties
  • 362 Bekeken

ik heb een wiko Rainbow jam smartphone.
Ik heb mijn oude simkaart erin geplaatst.
Ik krijg echter geen connectie met internet buitenshuis. Ik kan alleen op internet via wifi.
In instellingen staat nochtans de simkaart met proximus aangeduid voor mobiele gegevens.

Ik heb ook belwaarde omgezet naar data waarde.

Enig idee wat er verkeerd is?
icon

Beste antwoord door Bram 5 januari 2016, 16:59

Best even contact opnemen met de klantendienst (6000), zodat ze kunnen nakijken of 3G/4G effectief geactiveerd is op uw kaart. Normaal zou dit het geval moeten zijn, maar het kan geen kwaad om dit eens na te kijken.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Verplaatst naar juiste rubriek.
helpt het niet door de smartphone even volledig uit te zetten.
Waarschijnlijk staan de instellingen voor data in de GSM dan niet juist:

APN = internet.proximus.be
USER en WACHTWOORD velden leeg laten
hier kan je een stappenplan volgen:
Handmatig instellen

Ga naar het Startscherm.
Kies het menu-symbool.
Scroll naar rechts.
Kies Instellingen.
Kies Meer…
Kies Mobiele netwerken.
Kies Gegevensverbinding.
Als uit is aangevinkt, vink simkaart aan.
Als simkaart aangevinkt is, ga verder met de volgende stap.
Kies Namen toegangspunten.
Als dit scherm verschijnt, kies een optie, in dit geval SIM 1.
Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap.
Druk op de menu-toets.
Kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer Proximus Internet in.
Bij APN, voer internet.proximus.be in.
Kies APN-type.
Als dit scherm verschijnt, vink default en supl aan en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 206 in.
Bij MNC, voer 01 in.
Bij Verificatietype, kies Geen
Druk op de menu-toets.
Kies Opslaan.
Vink Proximus Internet aan.
Keer terug naar het Startscherm.
Kies het menu-symbool.
Scroll naar rechts.
Kies Internet.
Druk op de menu-toets.
Kies Instellingen.
Kies Algemeen.
Kies Startpagina instellen.
Vink Anders aan.
Voer www.skynet.be in en kies OK.
De Wiko Rainbow is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
Keer terug naar het Startscherm.
Startscherm.
Zet de Wiko Rainbow uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
Begin nu met surfen.

Badge +3
Ben je zeker dat uw connect data aanstaat ?
Best is dat deze uitstaat als je thuis bent (dan via wifi) buitenshuis moet je mobiele data aanzetten
Heb alles nagezien en de instellingen zijn opgenomen zoals opgegeven.
Scherm niet steeds zelfde maar wat moest ingevuld worden is ingevuld.

Het gaat nog steeds niet.

Kan het liggen aan de pay and go sim kaart.
De sim kaart vermeld 3 types
- mobiele gegevens
- oproepen
- sms'jes
steeds met proximus.

connect data aanzetten heb ik niet gevonden bij instellingen

best misschien eens naar een proximus wnikel gaan?
kan je de sim kaart niet in een ander toestel proberen van een vriend of kennis.
In de Proximus center zullen ze je inderdaad kunnen verder helpen.
Badge +3
mylle als het ongeveer hetzelfde menu is , als mijn Wiko (ander model) Gsm, aan de bovenkant van het scherm veeg je naar beneden, dan zou je in de rechterbovenhoek een vierkantje moeten zien, tik daarop en krijg je een ander speciaal menu met daar een mogelijk data connect , daarop klikken.
Reputatie 6
Badge +4
Best even contact opnemen met de klantendienst (6000), zodat ze kunnen nakijken of 3G/4G effectief geactiveerd is op uw kaart. Normaal zou dit het geval moeten zijn, maar het kan geen kwaad om dit eens na te kijken.

Reageer