Internet zo langzaam


Badge
  • Practitioner
  • 155 reacties
Hallo,


Hebben jullie hier ook last van ? Het internet zooo sloom.


Normaal niks aan de hand ? Of is het internet ook aan verlof toe ?




Fijne avond groet, Frwi

22 reacties

wat is je lijnsnelheid van je modem/bbox en hoeveel haal je met een speedtest als je verbonden bent een netwerkkabel aan je bbox ?


welke bbox heb je bbox2 of bbox3/T of bbox3/S


Heb je al naar de helpdesk gebeld 0800 22 800 tot 22u mogelijk om hen te vragen of ze abnormaliteiten vaststellen
zie onder 'samenvatting mogelijke tests' ▬► haalbaresnelheid-samenvatting-mogelijke-testensnelheid
Reputatie 1
Badge +1
Ik denk dat het probleem bij Proximus zelf ligt, sinds een drietal kwartier ook hier internet aan de snelheid van een slak.
Hier toch nog niks van ondervonden, mss bepaalde regio's dan!
Reputatie 7
Badge +6
Hier ook niks aan de hand, integendeel, ik heb net de indruk dat het beter wordt en speedtest geeft dat ook aan. Ook met Proximus TV weinig of geen problemen voor het ogenblik. Ik hoop dat dit niet is, omdat de servers nu minder belast zouden zijn, wegens de vakantie, maar dat zullen we pas volgende maand weten zeker. Ofwel heeft de nieuwe B-box 3 eindelijk haar 'draai' gevonden. :-))
Zal weinig met type bbox te maken hebben eerder of je wifi al dan niet meer of minder gestoord wordt , trouwens speedtest is enkel betrouwbaar als je hem niet via wifi uitvoert
Reputatie 7
Badge +6
Het zal dus weer niet lang duren, het mooie liedje, als ik het goed begrijp.
Als er veel geburen in verlof zijn zal je ook kans hebben van minder gestoord te worden, maar daarom is de bbox3 weer iets in het voordeel tov de bbox2 omdat die een 5GHz wifi band heeft die nog weinig bezet is en meer kanalen heeft, naast de 2.4 GHz band die druk bezet is, maar je moet dan wel een toestel hebben die een wifi kaart heeft die deze band ondersteunt!
Badge
Dank u. Normaal is het gewoon goed. Wij hebben een bbox3 en wifi werkt super. Maar nu is het hij gewoon erg sloom.


Normaal tot midden in de tuin wifi. Waar kan ik zien welke box wij hebben


bbox3/T of bbox3/S




Denk dat het toch bij proximus ligt.


Badge
Het is nu al weer een heel verschil als met gisteren.


Dat het nu zo maar weer blijft. Dank je
Reputatie 1
Badge +1
Heeft u toevallig net als ik terug problemen met de internetsnelheid?​
jullie wonen toch niet tezamen hé lach
Er zouden blijkbaar problemen zijn op hun routers, maar ik heb er nog altijd geen last van.


Eens vragen aan de medewerkers mss of ze het probleem kennen met hun routers.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb het gevraagd, als ze antwoorden zal ik het zeker schrijven.
Ok bedankt klokja
Reputatie 1
Badge +1
Graag gedaan 😉 Ik hoop alleen maar dat ze antwoorden, nog altijd niks gehoord... Morgen nog eens proberen :p
Als ze wel mogen antwoorden op die vraag ;-)

Heb je nog altijd last van trage internetverbinding, want ik denk dat ze zoiets wel vlug kunnen oplossen.

En heb je het ook voor als je via ethernet kabel verbonden bent ipv via wifi.
Reputatie 1
Badge +1
Wel ja... Dat zou inderdaad ook kunnen dat ze de fouten niet mogen toegeven ;p De bbox3 heeft zichzelf nog herstart gisteren en vandaag had ik eventjes last van trage verbinding maar na enkele minuten ging het deze keer over. Het was niet zoals de vorige keer want dat was ongeveer 3 uur traag internet. Via ethernet heb ik dat nog niet geprobeerd, maar ik veronderstel dat het ongeveer hetzelfde zou zijn, de volgende keer probeer ik het en laat ik iets weten.
Ok, inderdaad best proberen via ethernet want met wifi ben je nooit 100% zeker
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb een antwoord gehad: ze hebben mijn lijn gecontroleerd en daar waren geen storingen op. Verder werd ik ook verwezen naar een pagina met enkele aanbevelingen i.v.m. de plaats waar de bbox en het wifi kanaal. Bij mij staat alles goed opgesteld dus daar zal het niet aan liggen.


Over eventuele probleempjes bij Proximus zelf werd niks geschreven, maar ik heb nog eens gevraagd als het bij Proximus kon liggen of niet.


Aangezien de problemen niet op mijn lijn zijn ben ik er ook wel gerust in dat het opgelost geraakt.


Bedankt voor de feedback, het kan natuurlijk ook zijn dat je gestoord wordt door naburige wifi signalen en dat kan je alleen maar weten door te controleren via ethernet kabel of je dan nog een trage download hebt.
Reputatie 1
Badge +1
Ja, dat zou de wifi snelheidsvertraging verklaren. Maar kan een storing door een naburig netwerk (er zijn er niet zo veel in de buurt en ze zijn niet sterk) ook een herstart van de bbox3 veroorzaken?

Reageer