Beantwoord

Internet via TV-toestel

  • 8 August 2017
  • 4 reacties
  • 279 Bekeken

Ik kocht in 2010 mijn Tv-toestel Sony Bravia KDL40EX700E met internetmogelijkheid. Die was indertijd nog niet ingebouwd. Van 2010 tot 2014 leverde Sony een "dongle" voor één van de USB-poorten van het Tv-toestel via dewelke er dan verbinding met de modem kon worden gemaakt. Die "dongle" is nu uiteraard niet meer te vinden.

Op de website van Sony zou een en ander ook mogelijk moeten zijn via een "WI-FI bridge", die dan in de LAN-poort van het Tv-toestel of van de DVD-lezer wordt aangebracht.

Nu vraag ik mij af of indien ik mij een "WI-FI bridge" van Proximus zou aanschaffen en ik zou die aanbrengen in de LAN-poort van de Proximus decoder, ik geen twee vliegen in één klap zou kunnen slaan, namelijk een draadloze verbinding voor TV-kijken tussen Proximus modem en Proximus decoder en een internettoegang voor het Tv-toestel via diezelfde "WI-FI bridge"? Vermits de decoder is aangesloten op het Tv-toestel en de decoder "wireless" signalen ontvangt van de modem zou toch ook het Tv-toestel, net zoals mijn computer op het draadloos netwerk moeten kunnen gaan.
icon

Beste antwoord door Martin 8 August 2017, 14:50

Bekijk origineel

4 reacties

de wifi bridge die je bij de decoder installeert, daar kan je via een ethernet netwerkkabel je decoder op verbinden.
Nu voor je TV kan je ook om Internet verbinding te hebben op je tv deze eveneens verbinden met een netwerkkabel op een andere ethernetpoort van deze wifi bridge.

----------------------------------(utp-kabel)---Decoder-----(HDMI-kabel)------TV
bbox >-------------wifi-bridge
--------------------------------------------------(utp-kabel)-------------------TV
Reputatie 7
Badge +4
Dag Louis, dit is sowieso geen support van ons uit daar het er niet voor bedoeld is. Je mag dit proberen maar is volledig op eigen risico. MVG, Wim
Beste Martin

Heb ik het dan goed begrepen dat de TV het signaal van het thuisnetwerk zal oppikken via de Proximus decoder die aangesloten is op de WI-FI bridge van Proximus en dat er in dat geval geen rechtstreekse verbinding moet zijn tussen de WI-FI bridge en de TV?

Bedankt voor de info!
LSavelkoels
wifi bridge geeft inderdaad zowel IP-internet als ip-tv uit

Reageer