Internet verbinding is nog trager geworden.

  • 17 August 2012
  • 9 reacties
  • 175 Bekeken

Eerder dit jaar heb ik een gelijkaardig vraag gesteld op dit forum, betreffende onze heel erg trage internetverbinding.

Er werd bij ons een BBOX 6726 geinstalleerd en hadden hierbij geen merkwaardige problemen met de up- en downloadsnelheid. Ik had die tijd een snelheidstest gedaan op http://www.speedtest.net/ met de volgende resultaten:

download: 3,21 Mbps
upload: 0,40 Mbps

Deze waarden zijn de laatse week gedaalt tot net geen derde van bovenstaande cijfers.

Ik denk dat zich hier een ander probleem voordoet dat enkel de fysische capaciteit van onze lijn. ik weet dat wij nog met een ADSL2+ lijn zitten, maar deze snelheden komen toch wel de spuigaten uit. Mijn zoon haalt zelfs veel hogere snelheden met zijn 3G netwerk.

Vriendelijke groeten,
Jan Verstraete
fc757275

9 reacties

Als je ook BGC TV hebt heb je dit gemeten zonder dat de TV opstaat of er geen opnames bezig zijn?

Je doet ook best een speedtest met de PC/laptop direct verbonden aan de modem met utp netwerkkabel.

groetjes, Elsa
Je kan altijd een privé bericht sturen aan Eva van BGC.

waarbij je ook de vraag kunt stellen of er binnekort VDSL2 zou beschikbaar komen voor u.













⚫ Een privé bericht naar Eva van BGC sturen door
https:///people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blankhttps:///people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.
(b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)

Of zelf ook regelmatig een dde test uitvoeren of VDSL2 beschikbaar is : klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

Doe ook de test ook eens als nieuwe klant dus met invoer van je adres ipv telefoonnummer.

Groetjes, Elsa

Als u mijn bericht goed gelezen had, zou je gemerkt hebben dat ik wist dat we een ADSL2+ lijn hebben.

VDSL2 komt er in 2014; de test is gebeurt met enkel één pc, aangesloten op de modem, de tv-decoder was uitgeschakeld; alle klantgegevens zijn al eens doorgespeeld geweest naar Eva tijdens een voorgaande klacht hieromtrend.

Ik begrijp gewoonweg niet niet hoe een verbinding als maar trager kan worden, als deze trend zich voortzet zie ik geen enkel andere oplossing dan over stappen naar een provider met beter én geoedkopere service.

Als je mijn bericht goed gelezen had...


dat heb ik ook gedaan maar ik geef alleen maat tips wat je eventueel allemaal kunt doen, meer kan ik niet doen want ik ben niet van BGC dus veel meer mogelijkheden heb ik niet !

groetjes, Elsa
Nog iets wat je eventueel zelf nog kunt doen is:

(Bron: http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn )

Test uw Belgacom lijn... https:///posts/daea762d03

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom


☻ Twee manieren om op de e-services pagina naar de link https:///comment/73831 te gaan


  • Als je via de donkerblauwe menubalk bovenaan de e-sevices pagina:
KLikt op Mijn overzicht (dit is eigenlijk de default pagina die opent na inloggen op e-services)

links onder staat <Mijn Administratie>

Facturatie adres

Mijn Klacht opvolgen

Mijn Support Test mijn lijn

Mijn e-Sevicess profiel



  • Als je echter via de donkerblauwe menubalk bovenaan eerst op:
Mijn administratie klikt

rechts onder staat <Mijn Support>


Een probleem met uw Belgacom diensten?
Kijk zelf na wat de status is van ons netwerk en of er een defect is op uw lijn.


Test mijn Lijn



Terwijl u wacht wordt het volgende getest:
• De kwaliteit van de lijn
• De configuratie van onze systemen
• De instellingen van uw modem

groetjes, Elsa
En anders Belgacom contacteren op gratis nummer 0800 22 800 of via privé bericht aan Eva zoals ik hierboven al aanghaald heb.

Nu is mijn voorraad tips uitgeput !

Succes,

Elsa
Toch denk ik nog aan iets je laptop/pc heeft toch niks op de achtergrond draaien , torrentdownloader of iets dergelijks, ik noem maar iets op.

Heb je geen tweede PC/laptop van u of van iemand anders om de test te doen?

Nog een vraag als je belt naar de technische helpdesk 0800 22 800 hebben ze dan iets abnormaals vastgesteld?

Elsa
Hallo Jan,


je lijn zelf ziet er inderdaad volledig in orde uit tot op je modem. Je modem haalt ook het hoogst haalbare profiel (7Mb). Dus in principe zouden er 3 mogelijke oorzaken zijn :

1. aangezien je decoder uitstond, zou het toch kunnen dat er een opname op de harde schijf van de decoder bezig is. Dit verbruikt namelijk ook een stream (ongeveer 3Mbps)

2. ofwel was de eventueel draadloze verbinding niet optimaal. Dit kan je testen door je pc via netwerkkabel aan te sluiten.

3 ofwel is effectief nog ander verkeer op de modem. Er kan, zoals Elsa zegt, een programma in de achtergrond aan het draaien zijn hetgeen uw internetsnelheid vertraagt. Of eventueel nog een andere computer die op de modem draadloos of via kabel is aangesloten.


Mvg

Eva van Belgacom
Reputatie 1
Badge
Je kan het netwerkverkeer dat door de netwerkkaart van je pc loopt ook continu meten met bitmeter bijvoorbeeld. (http://codebox.org.uk/pages/bitmeter2).

Daarmee kan je dus op elk ogenblik zien hoe snel je internetverbinding is en hoeveel netwerkverkeer je eigenlijk hebt. Normaal zou de snelheid waarmee de modem synchroniseert en de snelheid van je internet niet teveel mogen afwijken (toch als belgacom dat niet nog eens beperkt). Toch niet op sites waar je die snelheden kan halen (zoals bij een speedtest op speedtest.net).

Het wireless deel van een BBox2 haalt blijkbaar snelheden tot 20 Mb/s : dat zou dus geen probleem mogen vormen (als de afstand tot de modem en het aantal obstakels toch niet te groot is). Hier heb ik het zaakje wel bedraad aangesloten, omdat ik zo wel tot bijna 30 Mb/s geraak. Voor ADSL zou die wireless dus geen bottleneck mogen vormen. Voor VDSL 2 dus wel, maar dat is enkel omdat een Bbox2 nog altijd de wireless G-norm gebruikt, en niet de snellere N-norm. Daarvan komt trouwens binnenkort een nieuwere norm uit (de ac norm), die in theorie tot 1 Gb/s zou geraken maar hoe het daar met het bereik zal zitten is meer dan een raadsel.

Reageer