Beantwoord

Internet valt steeds weg!

  • 7 December 2016
  • 14 reacties
  • 696 Bekeken

Internet valt steeds weg:
Vorige week bezoek gekregen van een technieker die de oorzaak onmiddellijk heeft opgelost, jammer genoeg hebben wij niet kunnen inzien wat de oplossing was, maar deze wist ons te melden dat het met de PC-merk HP een algemene en gekende storing was. (op 10min was deze technieker terug weg met een positief resultaat)

Na een Windows update van 8.0 naar 8.1 werd er terug hetzelfde probleem gedetecteerd. Internet valt tss 30sec. en 1 minuut steeds weg.

Deze week hebben wij reeds 10 keer aan telefoon gehangen met jullie klantendienst, die na aandringen overgestapt is tot het regelen van een bezoek technieker. Bij aankomst meldt deze dat hij de oorzaak niet kan vinden en hij geen weet heeft van de eenvoudige oplossing die de vorige technieker uitgevoerd heeft.(heeft de persoon opgebeld na aandringen van onze zijde maar heeft hem niet aan de lijn gehad, ging ons terug contacteren maar is niet gebeurd ! )

- Merk PC = HP
- Draait op Windows 8.1
- PC werd reeds volledig geherinstalleerd
- Modem werd volledig door belgacom technieker ge-reset en ingesteld.
icon

Beste antwoord door sabineb 7 December 2016, 21:34

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Boeketje

De enige weet dat ik heb van problemen wifi op 8.1 met een HP pc is indien de wifi adapter een

Ralink RT3290 802.00bgn is;

In vele gevallen lukt dit om gewoon in netwerkcentrum - adapterinstellingen wiijzigen, rechts te klikken op de draadloze netwerkadapter en eens uit te schakelen en weer in te schakelen

een andere oplossing is ipv uitschaklen, installatie ongedaan maken en adapter opnieuw installeren

Mvg Sabine
Reputatie 6
Badge +4
een andere redenen kan zijn van recente problemen

Sedert gisteren hebben we problemen met klanten die niet meer kunnen surfen zowel wifi als ethernet

Deze klanten werken allemaal met een windows10 pc, en krijgen geen ipadres meer van de modem (wel 169.x.x.x)

Microsoft bevestigt dit probleem.

Je kunt het probleem proberen oplossen, door onderstaande stappen uit te voeren:

In een notendop:
  • Reboot modem, indien niet oke
  • CMD opstarten via zoekbalk, aanklikken commandprompt
  • Commando ingeven: ipconfig /release
  • Commando ingeven: ipconfig /renew

    Daarna krijgt de pc correcte ipadres van de modem (192.168.1.X) en kan de klant opnieuw surfen.

    Op onderstaande link vind je de info met screenshots.

    http://www.wikihow.com/Refresh-Your-IP-Address-on-a-Windo...

    Met onze verontschuldigingen voor het ongemak.

    Mvg,
  • Reputatie 6
    Badge +3
    wat is het modelnummer?
    Een probleem dat bij velen voorgekomen is onder windows 8.1 , net als bij mij het geval was met mijn HP, na de overstap naar Windows 10 was dit niet meer het geval.
    Ja .. ik heb zeker een andere Windows 10 dan al de anderen .. idem ditto voor W7, W8 en W8.1 en dat op een ganse batterij computers, desktops en laptops ... soms vraag ik mij werkelijk af wat mensen met hun PC's uitvreten en dat "klanten" in hun eigen "diagnose" kompleet onbetrouwbare info verschaffen, dat weet ik al verschillende decades LOVL !
    ik denk het ook
    Ik weet niet waar Microsoft "bevestigt" dat de netwerk problemen te wijten zijn aan de bewuste cumulatieve update want ik kan nergens bij Microsoft vinden dat zij daarvan op de hoogte zijn. Ongeveer al de klachten die begin november zijn geformuleerd waren van dien aard dat gebruikers die updat eniet konden installeren voor een of andere reden en meestal omdat een vorige update niet correct werd gedaan/uitgevoerd ... er lijkt ook nergens spraak van een "patch" ter zake wat dus ook logisch is als men zich van geen kwaad bewust is .. afwachten dus of er ergens nog een skelet uit de kast valt ..
    Die vallen regelmatig uit de kast, dus zal het nu niet anders zijn.
    Die vallen regelmatig uit de kast, dus zal het nu niet anders zijn.

    ha .. een MS basher .. die hadden we in lange tijd al niet meer gehoord/gezien ! 😠
    Reputatie 7
    Badge +6
    Regulus,
    Er zijn wel degelijk problemen bij sommige bezitters van een Windows 10 PC.
    Ook op de homepage van onze website hebben we volgende mededeling geplaatst:


    Mvg,
    Die vallen regelmatig uit de kast, dus zal het nu niet anders zijn.

    ha .. een MS basher .. die hadden we in lange tijd al niet meer gehoord/gezien ! :@


    nee je hebt het verkeerd begrepen, niet bij MS 😉 no way, daarvoor ben ik een veel te grote fan.
    En als je nu eens voor een vast Ip adres kiest voor je pc
    Nog verder te verduidelijking:
    Het probleem " niet meer kunnen surfen zowel wifi als ethernet onder windows10, en krijgen geen ipadres meer van de modem (wel 169.x.x.x)"
    wordt dus bij andere providers evenzeer gemeld door hun klanten.
    sja .. ze moeten het bij Microsoft zeker over het hoofd gezien hebben ... of ze weten van niks .... en toch zo vreemd dat enkel maar "sommige" klanten daar last van hebben ? Misschien hebben de providers wel ergens hunne voet in de "plat" gezet ?

    Cumulative Update for Windows 10 Version 1607 and Windows Server 2016: December 9, 2016

    https://support.microsoft.com/en-us/kb/3201845

    Reageer