Internet valt om de haverklap UIT

  • 18 July 2012
  • 6 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 1
Badge

































VDSL line status SHOWTIME Wireless Enabled Serial Num LK12069DP150079
Downstream line rate 20064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 2040 kbps
Downstream Training Margin 16.3 dB



Vroeger was de DTM 9, nu opeens 16.3 dB ?


Heeft dat er iets mee te maken dat iedere keer als we met 2 wireless laptops, de verbinding wegvalt ?

(ook de digitale tv en telefoonllijn)


Nee, het light niet aan onze IP adressen :)


6 reacties

Dat je DTM naar 9 bB zakt is inderdaad niet goed en kan de rden zijn van onderbrekingen.

Heb je al eens zelf dde lijntest gedaan zoals beschreven op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn

waarvan ik dit gedeelte hieronder gekopieerd heb:


Test uw Belgacom lijn... ©

Hallo,

Voortaan kunnen Belgacom klanten zélf hun lijn testen via de e-Services!
We informeren u over de algemene status van ons netwerk en
doen een gedetailleerde test van uw Belgacom lijn.
Zo controleren we onder meer de configuratie van uw modem
en de kwaliteit van de verbinding.

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom


☻ Twee manieren om op de e-services pagina naar de link "Test mijn lijn" te gaan

  • Als je via de donkerblauwe menubalk bovenaan de e-sevices pagina:
KLikt op Mijn overzicht (dit is eigenlijk de default pagina die opent na inloggen op e-services)

links onder staat <Mijn Administratie>

Facturatie adres

Mijn Klacht opvolgen

Mijn Support Test mijn lijn

Mijn e-Sevicess profiel



  • Als je echter via de donkerblauwe menubalk bovenaan eerst op:
Mijn administratie klikt

rechts onder staat <Mijn Support>


Een probleem met uw Belgacom diensten?
Kijk zelf na wat de status is van ons netwerk en of er een defect is op uw lijn.


Test mijn Lijn


Terwijl u wacht wordt het volgende getest:
• De kwaliteit van de lijn
• De configuratie van onze systemen
• De instellingen van uw modem





Reputatie 1
Badge
Tussen het schrijven van mijn eerdere mail en nu is innet nog 2 keer uitgevallen.


de test zegt dat er mometeel geen problemen zijn.


Mijn vraag was eigenlijk, waarom de DTM, die sinds installatie op 9.2 db stond , nu opeens op 16 staat.

Het lijkt mij dat hoe lager hoe beter ??


9db is normaal ?


De test zegt dat er niets aan de han dis op de lijn.


Geen problemen aangetroffen

[/b] [/b][/b]

Wij konden geen problemen vaststellen op uw lijn.
Hebt u toch een probleem? Aarzel dan niet om door te klikken naar de volgende pagina.
neen je DTM zegt in het kort gezegd hoeveel reserve je hebt op het signaal tegen dat er fouten optreden dus hoe meer reserve hoe beter of hoe hoger hoe beter.

op ricy's blog vind je meer uitleg door te surfen naar : http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxlijnstatus

daar staat o.a:

• 7dB-10dB is op de rand en laat weinig ruimte voor S/R variaties

(waar je met je 9.2 db invalt)

Ben je zeker dat er geen slechte contacten zijn in je binnenhuis installatie (geoxideerd bvb )
Anders best eens helpdesk opbellen 0800 22 800 (of doorklikken zoals stond bij je lijntest)

Technische dienst: 0800 22 800
Maandag - Vrijdag: van 7 tot 22u
Zaterdag - Zondag: van 8 tot 22u

Vroeger was de DTM 9, nu opeens 16.3 dB ?


maw de situatie is verbeterd Knipogen

laat nog eens iets weten

mvg
Ja 't zal normaal 16,3 zijn en 't wordt 9 als de problemen komen en niet omgekeerd natuurlijk

Reageer