Internet trager dan normaal

  • 9 June 2011
  • 7 reacties
  • 798 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Intense abonement op een VDSL2 lijn, maar ik haal amper 20Mbps dn en 1.8Mbps up. Volgens het abonement zou dat 30 Mbps dn en 4.5 Mbps up moeten zijn.

Ook in de b-Box router staat de snelheid geconfigureerd op maar 20 Mbps dn en 2 Mbsp up (wat ook met de effectieve snelheid klopt). Kwa surf snelheid zit ik er eigenlijk ni veel mee in, maar volgens mij krijg ik wel een verkeerde snelheid configuratie voor een abonement waarvoor we maandelijks bijna 60€ voor betalen en de snelheid die we halen is eigenlijk voor een abonement dat tussen Comfort en Favorite ligt, beide voor een lagere prijs.

Zouden julie dit eens kunnen nakijken voor ons?

Gebruikers naam is fa522512

Met vriendelijke groet,

Steve


































VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num LK09267DP210275
Downstream line rate 20048 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 2040 kbps
Downstream Training Margin 20.0 dB

Tests (speedtest.net)

Test 1 (10u00) DN: 19.26 Mbps UP: 1.84 Mbps
Test 2 (13u00) DN: 19.35 Mbps UP: 1.85 Mbps
Test 3 (18u00) DN: 19.77 Mbps UP: 1.83 Mbps

7 reacties

beste

uw vdsl2 profiel is afhankelijk van afstand tot de ROP en lijnverzwakking

je zit op een 20/2 profiel en dat krijg je als je 401 tot 700 meter van de ROP zit én de lijnverzwakking < 0,7 dB is

hier valt helaas niets aan te veranderen, je zou wel abo kunnen downgraden evt met de optie onbeperkt erbij

mvg
Dat lijk me zwaar, de centrale is hier achter de hoek maar, (een 50-tal meter)
beste

de afstand tot de centrale is van geen tel, het is de afstand tot de ROP dat van belang is

mvg
Reputatie 2
Badge +1
En het gaat om de kabellengte en die kan makkelijk een paar 100m langer zijn dan de fysieke 'wandel'afstand.

In jouw geval schakel je best om naar een favourite, al dan niet met de optie 'unlimited'
Beste vbSteve,

We hebben een paar testen gedaan en merken inderdaad dat uw lijnsnelheid ondertussen omhoog kan. We zullen deze aanpassingen wel maar na het weekend uitvoeren. Dus we zullen u dinsdag (maandag feestdag) hierover meer info geven maar u hoeft hiervoor zelf niks aan te passen.

MVG,

Eva van Belgacom
Hi Eva,

Kan je dat voor mij ook eens laten testen aub?
Ik zit met mijn intense ook maar op een 20/2 profiel. Ik zit ergens tussen de 300 en 400m van de ROP dacht ik...

Downstream line rate
20048 kbps
Upstream line rate
2040 kbps
Downstream Training Margin
21.8 dB

Thanks,
Gerry
bk296957


Bevestigd & in orde. Dank je wel, Eva.

Reageer