Internet traag?


hallo
iedereen zit te klagen over te trage internet, ze halen maar 45 of meer download? ?
ik heb nu ook eens de test gedaan
's nachts (4u) haal ik met moeite 11.23 en tijdens de dag max 8 als het goed gaat
dat wil zeggen dat ik nog niet eens de minnimumwaarde haal tidens de dag
en ik betaal ook evenveel he € 65 voor een comfort pack
kijk dit zijn mijn snelheden, die ik haal met een vaste pc aangesloten met een kabel
wifi snelheden wil ik jullie besparen 😥
ben ik dan niet beter met een starters

pack als de snelheid dan toch zo laag ligt?

19 reacties

Wat geeft de proximus Internetsnelheid als resultaat? Dan kan je zien wat je actueel kan halen.

Proximus speedtest
Reputatie 5
Badge +4
Hey facteurtje,

Heb even een meting uitgevoerd van je lijn en het profiel die actief staat is in download 12 Mbps en 1 Mbps in upload.

Om een optimale snelheid te krijgen moet je wel voldoen aan bepaalde voorwaarden die vermeld staan in onze contracten en ook op onze site

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten/internetabonnementen.html

Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid.

Mvg,

AndyM
ik geraak niet meer op deze pagina: De pagina verwijst niet op een juiste manier door

verleden week nog gezien en denk dat ik min 11 moet halen zowel tijdens de dag als 's nachts
ik vermoed dat ik dan waarschijnlijk ver van een installatie woon, woon wel op het einde van een doodlopende straat.
denk wel dat de bekabeling oke ( hoop ik toch) en pc is rechtstreeks op de modem aangesloten

dus zou ik dan beter overschakelen naar een starters pakket?
want met mijn maxi pakket en volgens jullie meting kan ik maar max 12 mbps halen
🙄
maar toch vind ik het verschil toch enorm groot, klanten die hetzelfde pakket hebben halen soms tot45mbps of meer ?
dat is toch al gauw 4 keer zo snel
of woon ik dan echt op de verkeerde plaats?
vind gewoon erg dat er zoveel verschil is voor dezelfde prijs, 🤔
Reputatie 5
Badge +4
Awel er zijn verschillende zones voor de aanlsuitingen.
Zone 1 (0-400m)

Zone 2 (400-700m)

Zone 3 (700-1000m)

Zone 4 (1000-1400m)

Zone 5 (1400m-1600m)

Zone 6 (1600m en meer)

Je bevindt zich in zone 4, dat is jammer genoeg de reden waarom je max maar 12Mb kan halen

Je kan altijd naar een Start packet overschakelen, zal goedkoper zijn maar de snelheud zal ook max 12Mbps zijn, enkel de upload zal lager zijn dan via een Maxi abo.

Klanten die een zelfde pakket hebben, en in een zone 1 of 2 zijn zullen een betere snelheid hebben.
Hey AndyM,

Ik veronderstel dat zone 6 niet meer tot VDSL behoort maar tot ADSL
Reputatie 5
Badge +4
Inderdaad, dat is al een eindje he. Jammer genoeg ziijn er nog steeds klanten die adsl hebben (mijn schoonvader en schoonzus bijvoorbeeld 😞 )
oke bedankt voor de info
dus een starter pakket zal ook geen probleem zijn voor mij want ik haal nu zelfs buiten de piekuren geen 12mbps?
dus veel verschil zal ik niet merken?
of haal ik dan toch de 12mbps ?
waarom is mij dan ooit het maxi pakket aangeboden als jullie het gewoon niet kunnen leveren dat vind ik erg .....betaal voor maxi, maar krijg maar starter binnen?
al die jaren teveel betaald voor iets dat ik niet heb gekregen 😡
Reputatie 5
Badge +4
Daar ga ik mij niet over uitspreken. Altijd de voorwaarden raadplegen, maar jammer genoeg gebeurt dat zo goed als nooit. Ik zal je post doorsturen naar de collega's van de commerciële dienst, ze zullen kijken wat er kan gedaan worden.
oke bedankt
Inderdaad, dat is al een eindje he. Jammer genoeg ziijn er nog steeds klanten die adsl hebben (mijn schoonvader en schoonzus bijvoorbeeld 😞 )
Is het dan nog niet mogelijk voor hen om via Proximus MultipathTCP opstelling te krijgen..
Reputatie 5
Badge +4
Dat zal nog niet voor direct zijn. Volgens de laatste berichten pas in 2018 maar wanneer? Dat is de vraag...
Je schoonvader en schoonzus kunnen zich aanbieden als proefpersonen in het Pxm MP-TCP project 😉
Reputatie 5
Badge +4
Ik zal het eens voorstellen aan de product manager 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Dag Geert,

Ik zie dat je voor uw nummer een internet comfort actief hebt staan en geen Maxi.

Het voordeel van een internet maxi was dat je extra voordelen had. (bijv. gratis extra zenders voor tv bijv.)

Met een pack internet comfort is dit niet het geval.

Groeten

Koen
hallo koen
sorry voor het verkeerd voorleggen,
maar het probleem blijft hetzelfde he, al jaren internet comfort, maar met nog niet eens de snelheid van een starters pakket
wel altijd mooi netjes betaald, bijna nooit geen klachten, maar al die jaren wist proximus wel dat ik maar max 12mbps kon halen, dat vind ik erg, zelfs misleidend.
maar de laatste tijd met digitale tv, pc, laptop, tablet, gsm's ..... soms zo zwak dat de digitale tv storing (blokjes) vertoont

groeten
geert
Reputatie 5
Badge +4
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/p...

Ik heb geprobeerd om de snelheid te verhogen maar jammer genoeg blijft de snelheid op 12Mbps staan. Een stabiele verbinding hebt je natuurlijk altijd via kabel. Ik merk dat er toch redelijk wat toestellen aangelsoten zijn via wifi. Dit heeft natuurlijk ook impact op de verbinding, zeker als je maar 12 Mbps hebt. Je modem is ook al even niet meer herstart geweest. Wat je nu even kan doen is de decoder uitzetten door achteraan de schakelaar op "0" te zetten. Dan zet je de modem af, ook via de schakelaar. Wacht 5 sec en herstart de modem. Kan wel een paar minuten duren voor hij opgestart is. Nadien zet je de decoder aan. H

Hier extra tips om je wifi te verbteren

Mvg,

AndyM
Hoi Andy

Alvast bedankt voor de tip zal dat direkt eens uitvoeren

grts
Geert

Reageer